HDMI op videokaart of moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:51
Hoi,

Ik heb mijn HDMI op mijn moederbord aangesloten.
Maar ik heb ook op mijn videokaart een aansluiting (GTX 680)
Ik heb het weleens geprobeerd maar als ik hem daarop zet heb ik geen beeld...

Is er uberhaupt een verschil als ik hem op mn moederbord prik of op mn videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:36

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De moederbord gebruikt vrijwel zeker je onboard video-kaart, welke natuurlijk beeld geeft maar is geen krachtpatser.

Waar staat je monitor op aangesloten?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Als je hem niet op je videokaart aansluit gebruik je je videokaart niet, dat is het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
dat is vreemd ik gebruik mijn videokaart wel gewoon hoor.
Ik bedoel als ik in GPU-Z kijk of games speel gaat dat niet op de HD4000 (heb een i5-2500K) maar gewoon op de gtx 680.

@SinergyX Hoe bedoel je waar staat die op aangesloten?

[ Voor 14% gewijzigd door beebie121 op 08-04-2014 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:47

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Je GPU wordt uiteraard wel herkend, maar de vraag is of hij ook effectief gebruikt wordt.
Met 'waar hij op aangesloten is' bedoelen ze in welke HDMI je hem gestopt hebt, want zoals johnkeates al zegt: als hij niet op je grafische kaart aangesloten zit is je grafische kaart niet betrokken bij wat er op het scherm verschijnt. Vandaar: aansluiten op je GPU, dan gebruik je die. Simpele test om te kijken of je GPU uberhaupt werk verzet: Furmark of soortgelijk draaien, en kijken welke fan je hoort. Verder even kijken naar je framerate, want een 680 rent rondjes om je HD4000.

Edit: als je geen beeld krijgt als je monitor aan de grafische kaart hangt: even (met monitor of andere monitor aan je moederbord) het BIOS induiken en zoeken naar primary graphics device, of output ofzo, en die op Primary PCI-E zetten ipv Onboard.

[ Voor 18% gewijzigd door FreezeXJ op 08-04-2014 11:41 ]

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hufter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11-2024
Kan zijn dat je een instelling moet aanpassen in je BIOS/UEFI. Primary graphics moet dan op PCI-e staan en niet op integrated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
ok dan ik zal als ik thuis kom eens furmark draaien.

Maar als ik bijvoorbeeld bf4 speel dan kan ik op ultra spelen en dat lukt niet met mn hd4000 (dit heb ik 2 weken terug geprobeerd omdat mn 680 stuk was :))

@Hufter: ik kom niet meer in mn bios door de F8 knop in te drukken (of DEL of F2) doordat mn pc te snel boot ofzo.. heb echt tig keer geprobeerd omdat ik een geluidskaart erin heb gedrukt en wilde mn onboard geluid uitzetten. Maar dit lukt me dus niet.
Misschien staat die al wel op PCI-e als primairy hoor. Maar ik vraag me af of dan de HDMI aansluiting op mn moederbord zal werken. Ben hier ook niet zo thuis in.

@FreezeXJ heb hem op mn videokaart aangesloten gehad maar dan heb ik geen beeld. Wel als ik hem op mn moederbord dus aansluit. Dus heb dit nooit aangepast maar ik hoorde laatst hier iets over dat ik hem toch echt op mn GPU moest aansluiten.
Ik was het vergeten en dacht er nu ineens aan vandaar dat ik dit nu ook vroeg.

[ Voor 20% gewijzigd door beebie121 op 08-04-2014 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:14
Hoe zit dat met een laptop die aangesloten is op een extern beeldscherm? Die heeft maar 1 hdmi uitgang, is het dan wel mogelijk dat hij overschakelt van de onboard videokaart naar de externe nvidia videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
@Joostje123 vraag je dat aan mij? Of aan de anderen?
Want ik heb geen idee hoe dat zit. Ik gebruik alleen een desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-06 19:35

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Joostje123 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:54:
Hoe zit dat met een laptop die aangesloten is op een extern beeldscherm? Die heeft maar 1 hdmi uitgang, is het dan wel mogelijk dat hij overschakelt van de onboard videokaart naar de externe nvidia videokaart?
als ik mij niet vergis gebruikt je laptop de videokaart die door de fabrikant is ingeschakeld mijn laptop verzend zijn beelden altijd over de ninvidea kaart die er inzit.

en welk moederbord heb je TS wanneer je een msi hebt kun je volgens mij via command Centre boot2bios aan zetten in Windows zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-05 18:27
misschien een stom antwoord hoor, maar moet je niet gewoon een driver van de 680 installeren? Dan doet hij het daarna, tenminste dit is bij mij meestal het geval met videokaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:36

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

beebie121 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:32:
@SinergyX Hoe bedoel je waar staat die op aangesloten?
Je monitor zit nu op de HDMI uitgang van je moederbord neem ik aan?

Als je naar je resolutie/scherm eigenschappen gaat, kan je monitoren detecteren, maar zie je ook op welke 'kaart' het scherm actief is.

Maar het zou onlogisch zijn dat je 680 zijn beeld via de PCI-e weer terug naar de onboard HDMI zou gooien.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Ik heb een Asrock Z68 Pro3 moederbord.

@jovael: ik heb de nieuwste Nvidia driver. Ook nvidia experience etc.

@Sinergy: Klopt! die zit inderdaad in de HDMI van het moederbord.
En ja op zich zou ik het ook onlogisch vinden maar dat is wat er op dit moment toch echt (lijkt?) te gebeuren.
Zoals ik ook al zei Bf4/3 DayZ kan ik niet op de HD4000 spelen en pakt hij toch echt de 680.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hufter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11-2024
Draai je toevallig Windows 8? Zo ja, dan kun je op de volgende manier in je UEFI setup komen:
  1. Windows toets + W
  2. Voer 'advanced startup' in of een soortgelijke term in het Nederlands
  3. Klik dan onder het kopje 'Advanced startup' op de knop 'Restart Now'
  4. Je computer start nu opnieuw op en je krijgt een scherm met opties. Klik op 'Troubleshoot' -> 'Advanced Options' -> 'UEFI Firmware Setting'
Mocht je geen Windows 8 draaien, dan kun je nog proberen om je UEFI handmatig te resetten en daarna opnieuw proberen erin te komen. Kijk voor de procedure even in de handleiding van je moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
hmm.. heb gekeken, ben nu thuis maar blijkbaar doet mn HDMI het nu wel goed.
heb hem op mn GPU gezet en hij doet het.

Denk dat ik het gedroomt heb.... excuses.

@Hufter: geweldig man! bedankt! dat wist ik niet en nu kan ik in de BIOS komen :) toch niet geheel nutteloze post van mij.

Bedankt alle anderen ook!!
Pagina: 1