Mailserver van Google blacklisted?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:51
Dag allen,

Situatie:
Ik heb een eigen domein met 3 e-mailadressen die forwarden naar mijn Gmail adres. Daarnaast heb ik nog een volwaardig account waarvan ik de credentials gebruik om mail uit te sturen onder één van die forward adressen. Dit heeft altijd prima gewerkt.

Sinds twee dagen krijg ik automatisch een mail terug (één dag nadat mijn mail verstuurd is) met de volgende inhoud:
This is an automatically generated Delivery Status Notification

THIS IS A WARNING MESSAGE ONLY.

YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE.

Delivery to the following recipient has been delayed:

<ontvanger>@mail.marktplaats.nl

Message will be retried for 2 more day(s)

Technical details of temporary failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the relay mail.bladiebla.nl by mail.bladiebla.nl. [ip.adres.hier].

The error that the other server returned was:
550-Message rejected. You are listed at bl.spamcop.net (Blocked - see
550 http://www.spamcop.net/bl.shtml?209.85.215.52)
Als ik 209.85.215.52 op zoek kom ik te weten dat dit een van de mailservers van Google is. Wat kan ik hier aan doen? De mail komt overigens wel gewoon aan, maar één dag te laat.

Weet iemand hier raad mee?
Alvast dank!

[ Voor 5% gewijzigd door Lunaticc op 09-04-2014 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel IP's van Google zijn momenteel blacklisted. Mijn mail komt ook veelal niet aan of ik krijg dezelfde waarschuwing over vertraging zoals jij ontvangt.

Zie ook: https://productforums.google.com/forum/#!topic/gmail/Lp_yylgKJ24[1-25-false]

En wat Google hierover zegt in het algemeen: link

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2014 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
A-ha, ik ben dus niet de enige die er last van heeft.

Als ik het bovenstaande topic eens door lees zie ik dat Google hier van op de hoogte is en aan een oplossing werkt. Dit zou dus vanzelf over moeten gaan? Of wordt de mail geblokkeerd door de partij waar ik mijn domein huur? (Google tried to deliver your message, but it was rejected by the relay mail.bladiebla.nl)

[ Voor 66% gewijzigd door Lunaticc op 08-04-2014 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-10 15:36

Thapous

Nee toch niet.

Google dient actie te ondernemen op de ongewenste e-mail en delisting aanvragen of vaak xx aantal tijd wachten.

Momenteel staat het IP wat jij vermeld op 3 blacklists, zie: http://mxtoolbox.com/Supe...09.85.215.52&run=toolpage

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
Hartelijk dank! Even afwachten dan. Ik zie dat hij al wel van spamcop is verwijderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:23
Wij hebben gister Spamcop tijdelijk uitgeschakeld wegens dit probleem.
De laatste tijd staat Gmail op veel verschillende blacklists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Interessant, ik heb gisteren op de Android van mijn moeder de Tele2 emailaccount opgezet en sindsdien kan daar op het netwerk geen mail meer ophalen, zelfs de webmail is niet meer benaderbaar. Op een ander adres kan ik wel de webmail benaderen dus ik vermoed dat dat ip ook op een blacklist staat.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Pagina: 1