• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:45
Heb al tijden een lelijke witte tower behuizing naast mijn TV meubel staan welke dient als mediaserver. Deze tower is een doorn in het oog en ben nu al een tijdje op zoek naar de 'perfecte' HTPC behuizing voor de volgende specs:

Mobo: Asus P5Q Pro (Socket 775, ATX)
CPU: Core 2 Duo E8400
GPU: ATI 4670
PSU: Cooler Master M620

Verdere eisen aan de HTPC behuizing:
-Externe bay voor optische drive
-Ruimte voor minimaal 4 HDD's/SSD
-Budget: ca. € 100,-
-Max breedte: 38cm (geen harde eis)

Het probleem is eigenlijk dat ik een ATX mobo + optische drive in een HTPC behuizing wil stoppen welke niet breder is dan 38cm. Na lang zoeken denk ik dat dit simpelweg niet mogelijk is, vandaar dat ik maar ben afgestapt van de eis van 38cm breed.

Nu heb ik de volgende opties gevonden (met als randvoorwaarde ATX vormfactor):
-Fractal Design Node 605 (mooie/goede kast)
-Silverstone Grandia GD01/GD08 (weinig info over te vinden)

De Fractal Design kast heeft mijn voorkeur echter past daar helaas geen optische drive meer in bij het gebruik van een ATX mobo..

Mijn concrete vraag: Kan ik beter voor de Fractal Design gaan en de optische drive laten zitten of zijn de Silverstone behuizingen een goede tweede optie? (Er is erg weinig info/reviews te vinden over deze behuizingen..) Eventuele alternatieve ideeën zijn natuurlijk ook welkom! :)

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
De Silverstone-cases komen over het algemeen (erg) goed uit de bus. Ik snap dan ook niet hoe je geen reviews over Silverstone-behuizingen kan vinden, aangezien die er naar mijn mening toch volop zijn.

iRacing Profiel

• Johnni B
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-06-2021
Vreemd dat je geen info kan vinden want een simpele search met Google levert de volgende resultaten (uitgebreide reviews) op;

GD01
http://www.overclock3d.ne...xr_atxmatx_htpc_chassis/1
GD08
http://www.custompcreview...htpc-case-review/10625/2/

• kroegtijger
Johnni B schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 13:44:
Vreemd dat je geen info kan vinden want een simpele search met Google levert de volgende resultaten (uitgebreide reviews) op;

GD01
http://www.overclock3d.ne...xr_atxmatx_htpc_chassis/1
GD08
http://www.custompcreview...htpc-case-review/10625/2/
Je hoeft zelfs tweakers niet eens te verlaten:
http://tweakers.net/reviews/zoeken/?keyword=gd01

iRacing Profiel

• Grimmie187
Jullie hebben helemaal gelijk, ik zat me denk ik blind te staren in de pricewatch..

Heb nu mijn oog laten vallen op: pricewatch: Silverstone LC10B Zwart USB 3.0

Deze voldoet aan al mijn eisen, is alleen wel een Legacy model maar dit mag geen problemen geven neem ik aan?

• kroegtijger
De LC (Legacy) is een lijn van SilverStone, en niet legacy in de conventionele zin van het woord ;)
Ik gebruik zelf al enige jaren de LC16 tot volle tevredenheid :)

iRacing Profiel

• Grimmie187
Duidelijk, bedankt voor de info heren. Nu nog bedenken of ik mijn TV meubel ga verzagen of de HTPC ernaast zet.. :+

Topic kan dicht wat mij betreft!

• kroegtijger
Grimmie187 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 15:07:
Duidelijk, bedankt voor de info heren. Nu nog bedenken of ik mijn TV meubel ga verzagen of de HTPC ernaast zet.. :+

Topic kan dicht wat mij betreft!
Je kan natuurlijk ook voor een compacter design kiezen, eventueel met vervanging van het moederbord en (des noods) CPU. In sommige gevallen kan dat goedkoper / handiger uitpakken dan andere case of verbouwing van meubel, maar is lastig in te schatten met de beschikbare hoeveelheid informatie.

iRacing Profiel

• Grimmie187
kroegtijger schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 15:22:
[...]

Je kan natuurlijk ook voor een compacter design kiezen, eventueel met vervanging van het moederbord en (des noods) CPU. In sommige gevallen kan dat goedkoper / handiger uitpakken dan andere case of verbouwing van meubel, maar is lastig in te schatten met de beschikbare hoeveelheid informatie.
Heb ik wel overwogen maar de huidige onderdelen had ik nog in de kast liggen en functioneren samen prima als mediaserver.

Als de HTPC behuizing in mijn TV meubel wil passen mag hij dus niet breder zijn dan 38cm, dit komt er op neer dat ik op zoek moet naar een nieuw uATX/ITX mobo + processor (aangezien er vrijwel geen socket 775 uATX/ITX mobo's zijn met 4 RAM slots).

Samenvattend kom ik dan op een hele nieuwe HTPC en eindigen de huidige onderdelen van mijn mediaserver weer in de kast.. :P

*edit*
Een optie is om een socket 775 uATX/ITX mobo aan te schaffen en genoegen te nemen met 2 RAM slots. I.c.m. met een compactere HTPC behuizing kom ik dan iets duurder uit en hou ik bestaand mobo + helft van het RAM over. Denk dat ik dan toch voor de bovenstaande Silverstone behuizing ga.

[ Voor 13% gewijzigd door Grimmie187 op 08-04-2014 15:53 ]

Pagina: 1