Heb al tijden een lelijke witte tower behuizing naast mijn TV meubel staan welke dient als mediaserver. Deze tower is een doorn in het oog en ben nu al een tijdje op zoek naar de 'perfecte' HTPC behuizing voor de volgende specs:
Mobo: Asus P5Q Pro (Socket 775, ATX)
CPU: Core 2 Duo E8400
GPU: ATI 4670
PSU: Cooler Master M620
Verdere eisen aan de HTPC behuizing:
-Externe bay voor optische drive
-Ruimte voor minimaal 4 HDD's/SSD
-Budget: ca. € 100,-
-Max breedte: 38cm (geen harde eis)
Het probleem is eigenlijk dat ik een ATX mobo + optische drive in een HTPC behuizing wil stoppen welke niet breder is dan 38cm. Na lang zoeken denk ik dat dit simpelweg niet mogelijk is, vandaar dat ik maar ben afgestapt van de eis van 38cm breed.
Nu heb ik de volgende opties gevonden (met als randvoorwaarde ATX vormfactor):
-Fractal Design Node 605 (mooie/goede kast)
-Silverstone Grandia GD01/GD08 (weinig info over te vinden)
De Fractal Design kast heeft mijn voorkeur echter past daar helaas geen optische drive meer in bij het gebruik van een ATX mobo..
Mijn concrete vraag: Kan ik beter voor de Fractal Design gaan en de optische drive laten zitten of zijn de Silverstone behuizingen een goede tweede optie? (Er is erg weinig info/reviews te vinden over deze behuizingen..) Eventuele alternatieve ideeën zijn natuurlijk ook welkom!
Mobo: Asus P5Q Pro (Socket 775, ATX)
CPU: Core 2 Duo E8400
GPU: ATI 4670
PSU: Cooler Master M620
Verdere eisen aan de HTPC behuizing:
-Externe bay voor optische drive
-Ruimte voor minimaal 4 HDD's/SSD
-Budget: ca. € 100,-
-Max breedte: 38cm (geen harde eis)
Het probleem is eigenlijk dat ik een ATX mobo + optische drive in een HTPC behuizing wil stoppen welke niet breder is dan 38cm. Na lang zoeken denk ik dat dit simpelweg niet mogelijk is, vandaar dat ik maar ben afgestapt van de eis van 38cm breed.
Nu heb ik de volgende opties gevonden (met als randvoorwaarde ATX vormfactor):
-Fractal Design Node 605 (mooie/goede kast)
-Silverstone Grandia GD01/GD08 (weinig info over te vinden)
De Fractal Design kast heeft mijn voorkeur echter past daar helaas geen optische drive meer in bij het gebruik van een ATX mobo..
Mijn concrete vraag: Kan ik beter voor de Fractal Design gaan en de optische drive laten zitten of zijn de Silverstone behuizingen een goede tweede optie? (Er is erg weinig info/reviews te vinden over deze behuizingen..) Eventuele alternatieve ideeën zijn natuurlijk ook welkom!