Watch2day... Echt?

Pagina: 1
Acties:
  • 68.971 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-05 22:03
Hallo!

Van de week kwam ik de site Watch2day.nl tegen waar ze horloges verkopen voor de meest belachelijke prijzen...

Ik zie nergens een negatieve recensie o.i.d. op internet en ik zie niet een aantal, geen tientallen maar echt honderden goede recensies over de site?

Er is nu bijvoorbeeld een horloge in de aanbieding van 1589,- voor 279,95... Dit kan toch niet? :/ (volgens mij is dit een Chinese merk want ik heb er nog nooit van gehoord)

En mocht het nep zijn, is dit dan niet tegen de wet? merkhorloges verkopen en wanneer je ze binnen heb dat het gewoon echte fake's zijn :?

[ Voor 9% gewijzigd door zeef op 20-11-2014 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:13

krietjur

Where am I?

Klopt de "van" prijs wel? Of is dat een verzonnen, absurd hoog bedrag? Ik kom dat horloge wat nu in de aanbieding is wel meer tegen met 81% korting enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-05 12:53
Nep is het niet. De adviesprijs is alleen niet heel realistisch. Dus van 1589,- voor 279,95 geeft een vertekend beeld. Het gaat doorgaans om 'modehorloges' en die zullen nooit voor die 1589 over de toonbank zijn gegaan. Ze zien er soms duur uit, maar duurzaam is het in ieder geval niet. En quartz, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Er was een paar dagen geleden een Emporio Armani horloge in de aanbieding van 399,- voor 139,- (uit me hoofd)

Prijs nagekeken op internet en het laagste prijs wat ik kon vinden was 299,-

Ik neem aan dat die echt zijn? Anders vraag ik me af waarom ze nog niet aangeklaagd zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre Sec
Het is ook niet verboden om een horloge een absurd hoge prijs te geven om deze vervolgens met extreme kortingen via dit soort partijen te slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Pierre Sec schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 10:00:
Het is ook niet verboden om een horloge een absurd hoge prijs te geven om deze vervolgens met extreme kortingen via dit soort partijen te slijten.
Maar de prijs van de Armani horloge klopt wel gewoon (online prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre Sec
Dan is dat een prima aanbieding. Als je van plan was zo'n horloge te kopen. Zo'n site komt echt niet weg met de verkoop van nep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-05 22:38

BLACKfm

o_O

Ik heb er een keer een Diesel Guess Horloge gekocht, Voor die prijs (of het dan goedkoop mag lijken of niet) verwacht ik geen nep, en anders is het alsnog prima kwaliteit. Goedkope rotzooi haal je er kwa horloges wel snel tussenuit.

Als de prijs een paar tientjes is dan kun je er wel vanuit gaan dat het rotzooi is (de push-pins verbuigen al als je er naar kijkt of het glas heeft al krassen als je het de eerste keer poetst).

Ik heb geen reden te geloven dat er rotzooi wordt verkocht bij watch2day. Ze hebben overigens nog wat meer sites zoals befit2day ofzoiets waar ze sportartikelen verkopen. Daar een keer halters besteld en dat is, voor het geld, ook prima spul, al is dat niet zozeer te vergelijken met een horloge, het bedrijf er achter lijkt me prima om zaken mee te doen.

Extra schakels voor het horloge waren overigens ook geen probleem (toen).

[ Voor 27% gewijzigd door BLACKfm op 08-04-2014 10:09 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingAces
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-01-2022
Ikzelf heb anderhalf jaar geleden een horloge bij hun gekocht, een Swiss Diving watch.
Nieuwprijs (volgens hun website) +- €350,-, en toen voor €96,-.
Binnen een week had ik de horloge binnen, in een mooi origineel doosje met zo'n zacht kussentje waar de horloge omheen zat.

Ik heb tot nu toe nog geen enkel probleem met deze horloge gehad.
De klok tikt nog steeds
Het bandje zit nog steeds fijn en scheurt niet
Het glas is echt sterk (vaak genoeg tegen de punt van een tafel aangestoot of tegen de muur aan getikt) en nog steeds niet kapot.
Het duikgedeelte werkt ook voor zover ik het heb kunnen testen, een zwembad van enkele meters diep is in ieder geval geen probleem.

Al met al vertrouw ik Watch2Day wel.

Hoe de prijs zo laag komt, geen idee.

*EDIT

Er zitten tevens ook nog steeds geen krassen op het glas.
Het is ook een redelijk zwaar horloge waardoor je wel echt het gevoel krijgt dat je een goede, robuuste kwaliteitshorloge draagt.

[ Voor 11% gewijzigd door SmokingAces op 08-04-2014 10:10 . Reden: edit ]

PADDAP - E-commerce - Conversieverhoging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Heb een site gevonden met Chinese knock-offs

http://www.trustedwatch.com/community/blacklist

De horloge die nu in de aanbieding is staat er tussen (oftewel een goedkoop chinese horloge met een dure naam erop)

Dus mocht iemand iets willen kopen..

Kijk naar de bekende merken!! Bij twijfel kan je gewoon op de blacklist kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:52
Dat zegt dan weer niet zoveel. Ook Patek Philippe heeft quartz horloges... ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
  • Laatst online: 09:49
Knamix schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 10:06:

De horloge die nu in de aanbieding is staat er tussen (oftewel een goedkoop chinese horloge met een dure naam erop)
Dit dus. Het zijn bijna allemaal Chinese horloges met een mooie Duitse of Italiaanse naam. Er komen ook bekendere merken langs(Seiko of Armani) en deze zijn vaak redelijk scherp geprijsd. Het gaat zeker om echte horloges, want het zijn vaak gewoon modellen die niet meer in de winkels verkocht worden(EOL). De adviesprijs is vaak bij de Chinese merken uit hun duim gezogen, maar dat is gewoon de marketing van de Chinezen. Zij geven gewoon standaard al 80% korting ;) .

Ps. Zou zelf nooit zo'n horloge kopen, maar me vooral richten op de echte horlogemerken. Sowieso kun je het beste de modemerken ver van je afhouden. Dit zijn vaak ook gewoon Chinese horloges met een eigen merkje erop. Er zijn genoeg fora's op het internet te vinden die specifiek over horloges gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukkertje-RaH
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-05 08:52
Ik kan me niet voorstellen dat een producent van goede horloges z'n producten tegen dumpprijzen van de hand doet aan een webshop als watch2day.nl. Er staat nu een Theorema Copacabana horloge dat elders op internet inderdaad gewoon 1600 euro kost, te koop voor 279. Ik ken zelf Theorema niet, maar waarom zouden ze als ze zelf horloges willen slijten voor 1600 piek, ze aan een dumpshop verkopen voor minder? Daar maken ze dan toch hun eigen markt mee kapot?

[ Voor 26% gewijzigd door zeef op 20-11-2014 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Aantal Collega's van mij hebben al vaker bij deze shop besteld. Altijd netjes de producten in huis gekregen. De "originele" prijzen neem ik op bijna alle aanbiedingsites met een korrel zout. Belangrijkste is of de huidige verkoopprijs gunstig genoeg is voor een impuls aankoop.

En lage prijzen, tja het kan best zijn dat een fabrikant een slecht lopende serie of End of Life serie heeft die hij niet meer kwijt kan. Dan kunnen deze best gedumpt worden op de markt.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Laatst online: 11-05 10:45
Meestal is die 'van' prijs gewoon complete onzin, zo bieden ze vaak Invicta's aan met 'van' 500 voor 100 euro ofzo, echter kosten die Invicta's gewoon nooit die 500 euro, waar je ook kijkt. Dit wil overigens niet zeggen dat je voor die 100 euro niet een prima horloge krijgt (Invicta maak kwalitatief prima klokjes die de prijzen die W2D ervoor vraagt best waard zijn). Ik heb al een paar keer iets gekocht bij deze site en ze leveren gewoon het artikel waar ze mee adverteren en (voor zover ik dit kan bepalen en ik heb er best redelijk verstand van) zijn het ook gewoon echte. Alleen moet je je gewoon realiseren wat je koopt, en dat is (meestal) een horloge die niet de prijs waard is waar ze mee adverteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:41
http://www.ebay.com/sch/i...abana+Mechanical&_sacat=0

Ga er maar van uit dat dit dus namaak is op die site. Anders stonden ze op Ebay ook wel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Draakje5 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 10:51:
http://www.ebay.com/sch/i...abana+Mechanical&_sacat=0

Ga er maar van uit dat dit dus namaak is op die site. Anders stonden ze op Ebay ook wel goedkoper.
Zegt ook niets. Zoek maar eens op Calvaneo 1583. Daar heb ik 4 horloges van die ik allemaal voor 99euro per stuk heb gekocht bij de duitse importeur. Op Ebay staan ze regelmatig voor 1200-1500 euro. Dit soort items en een website met dergelijke prijzen worden gebruikt om de items "status" te geven. En als er iemand intrapt hebben ze genoeg verdiend. Het is niet voor niets dat veel van die horloges dure duitse/italiaanse namen hebben om maar te suggereren dat het dure klokjes zijn uit Zwitserland. Soms worden zelfs oude merknamen gekocht van horloges die al tientallen jaren niet meer gemaakt worden. Zodoende bouw je "historie" op en kan je goedkope redelijke horloges verkopen voor hoge prijzen. Welkom in de wondere wereld van status en internet.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-05 16:19
Ik heb ruim een jaar geleden drie horloges daar besteld, niet wetende wat ik nou eigenlijk kocht. Ik koos toen voor een horloge van "Mathis Montabon". Online zag je ze inderdaad, bij allerlei vage zaken weliswaar, staan voor om en nabij 1.500/1.600 euro. Ook vond je ze bij Amazon, voor diezelfde bizarre prijs.

Na ontvangst was duidelijk waarom de horloges zo goedkoop waren; bagger. De bouwkwaliteit was ver onder de maat, het glas lag scheef in de behuizing, echt een aanfluiting. We hebben ze daarna alle drie geretourneerd en keurig ons geld terug gehad, wat dat betreft was Watch2day erg netjes.

Ik ben toen verder gaan zoeken naar de strategie achter dit vage verhaal... Punt is, zoals hierboven ook al omschreven is, het zijn goedkope, Chinees gefabriceerde horloge's die "swiss made" zijn omdat ze in Zwitserland een postadres hebben. Ze bieden hun horloges op vage, vaak door hunzelf opgerichte online shops aan voor belachelijke prijzen. Ook op Amazon (waar je via de Marketplace alles kunt verkopen) worden ze voor die schandalige prijs aangeboden.

Ze verkopen via die kanalen hun rommel niet, das ook niet hun doelstelling. De business drijft op dit soort iBood achtige concepten waarbij de prijsverschillen met hun "fictieve" retailwaarde enorm is. Dat triggered mensen om zo'n "Swiss Made" automatisch horloge te kopen. Daarmee zeg ik dus ook dat het niet per definitie nep is, maar het is gewoon goedkope rommel met een "dure naam".

In principe is het makkelijk om de troep van de betere kwaliteit te onderscheiden. De troep die wordt aangeboden heeft vaak een waterdichtheid van 3 tot 5 ATM (30-50 meter). Kwaliteitshorloges beginnen vaak bij waterdichtheid van 10 ATM of hoger.

Kortom; de horloge's zien er op de foto's goed uit, worden door diverse vage sites (die door de verkopers vaak zelf worden gerund) aangeboden voor belachelijke prijzen om de aanbiedingen dermate goed te laten lijken dat potentiële klanten daardoor tot koop overgaan. Bottomline is het bagger waarbij je voor 299 nog steeds tien keer teveel betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:27
http://www.reliantdirect....-Black-Strap_GM-104-1.htm

Hier staat het betreffende horloge voor £139,90.

Kan me niet voorstellen dat het hier gaat om nep horloges, het horloge van vandaag is van een onbekend merk en zou ik niemand aanraden. Echter als je kijkt bij gemiste deals zie je hier ook bekende merken staan zoals Guess, Seiko, Pulsar en Emporio Armani.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik quote het SF beleid:
Regelmatig zien wij dat gebruikers topics openen met de vraag of een bepaalde shop die niet in de Pricewatch Shopreview genoemd wordt betrouwbaar is. Veelal bieden deze shops populaire producten aan voor zeer scherpe prijzen. SF is niet de juiste plek voor dit soort topics.
Er is een speciaal topic over horloges in Stuffis Generalis waar je informatie kunt vinden over horloges en waar te kopen: Het algemeen Horloge topic, deel 6.

Hier hang ik een slotje aan.

[ Voor 10% gewijzigd door zeef op 20-11-2014 16:14 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Edit: en weer open na overleg en wat knippen.

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 20-11-2014 16:54 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• ChojinZ
  • Laatst online: 11:52
Heeft het wel nut om het slotje te verwijderen? Ervaringen over watch2day worden namelijk wekelijks besproken in het Algemene horloge topic. Daar is ook veel meer info over de toko te vinden.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Anoniem: 635221

Watch2Day verkoopt alleen originele horloges. Horlogeliefhebbers kunnen bij Watch2Day dankzij het 'dagaanbiedingenmodel' (hoge volumes, lage marges) profiteren van hoge kortingen.

De aangegeven 'van prijs' is de adviesprijs die de fabrikant/leverancier aan Watch2Day doorgeeft. Watch2Day hanteert altijd een lagere verkoopprijs dan de adviesprijs.

Watch2Day kan altijd aantonen dat aangeboden horloges origineel zijn en treedt actief op tegen concurrenten of derden die Watch2Day, zonder bewijsstukken over te leggen (wie stelt moet bewijzen), betichten van verkoop van namaak (smaad / laster). Watch2Day ontvangt soms meldingen van klanten die aangeven dat 'de locale juwelier' of 'medewerker van warenhuis X' heeft verteld dat het bij Watch2Day aangeschafte horloge wel namaak moet zijn. Wanneer Watch2Day vervolgens aan deze klant vraagt om de betreffende concurrent (die het horloge dat de klant bij Watch2Day heeft gekocht voor een veel hogere prijs aanbiedt) te verzoeken om zijn/haar beschuldiging schriftelijk en gemotiveerd te herhalen, wordt niets meer vernomen. Kennelijk is de concurrent dan toch niet zo overtuigd van het waarheidsgehalte van de beschuldiging.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 15:07
Na hoor en wederhoor nu gesloten. Verdere discussie kan in Het algemeen Horloge topic, deel 6
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.