Binnenkort ga ik deeltijd een master volgen aan een universiteit, terwijl ik part-time blijf werken bij m'n huidige bedrijf. Het bedrijf wil de studiekosten betalen wat natuurlijk fantastisch is, en daarvoor hebben we een contractje opgesteld. Daar staat één ding in waarvan ik mij af vraag of dat normaal is:
Overigens verwacht ik niet dat er problemen zijn, maar ik kan mezelf maar beter goed 'beschermen'
.
Nu snap ik dat ik de boel moet terugbetalen wanneer ik zelf ontslag neem, dat is niet meer dan logisch. Maar als m'n werkgever het dienstverband beëindigd, dan moet ik ook de boel terugbetalen. Dat snap ik voor een deel, maar als het bedrijf in financiële problemen komt dan moet ik opeens duizenden euro's op hoesten. Dat is logisch als ik door mijn eigen schuld ben ontslagen, maar als ik er niets aan kan doen is dat wel erg lullig. Wat is hier gangbaar / redelijik?(b) 100% indien het dienstverband wordt beëindigd terwijl de studie niet is beëindigd, ongeacht de reden van beëindiging van het dienstverband en wie hiervoor het initiatief heeft genomen;
(c) 50% indien het dienstverband wordt beëindigd binnen 1 jaar nadat de studie is beëindigd, ongeacht de reden van beëindiging van het dienstverband en wie hiervoor het initiatief heeft genomen;
(d) 25% indien het dienstverband wordt beëindigd binnen 2 jaar nadat de studie is beëindigd, ongeacht de reden van beëindiging van het dienstverband en wie hiervoor het initiatief heeft genomen.
Overigens verwacht ik niet dat er problemen zijn, maar ik kan mezelf maar beter goed 'beschermen'