Sony STR DG820 - valt in soort sleep mode

Pagina: 1
Acties:

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Ik heb een irritant probleem met mijn reciever.

Mijn gehele setup:
HTPC win 8.1
c2d e6550
2GB
AMD 5450

via HDMI aangesloten op mijn reciever:
Sony STR DG820 5.1 setup

Nu heb ik steeds dat mijn reciever steeds weg valt. ik weet niet precies hoe ik het moet zeggen maar normaal gesproken staan er links in beeld je 5.1 setup en staat er A F D Auto in beeld.
Maar nu vallen de boxen aldoor weg als er geen geluid doorgestuurd wordt. Dit betekend dat de reciever constant een soort van moet inschakelen bij elk geluidje wat hij hoort.
Afbeeldingslocatie: http://media.kieskeurig.nl/images/00/93/00/15/5d10/4b5c/8841/aee6932195c4/l.jpg
Hier zie je links de setup, deze hoort (toch?) constant in beeld te staan?

Als je dus de standaard 5.1 test van je audio device in windows luistert hoor je normaal gesproken 3 keer pling pling pling voor elke box. Ik hoor alleen de laatste pling omdat hij "weg valt" in de pauze dat er even geen geluid heen gestuurd wordt.
Elke keer is hij dus te laat met het geluid en zie ik aldoor weer de speaker setup links in het scherm en Linear PCM [96] in beeld en dan als er geen geluid wordt verstuurd valt het weer weg.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Voor de rest heb ik geen problemen en tijdens een film kijken is het ook wel gewoon goed want dan hoor je meestal wel continu geluid.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-01 23:58
Wellicht iets met de temperatuur? Als mijn Sony DA50ES hard speelt en warm is en ik het geluid bijna op 0 zet dan gaat die ook een soort van uit, gooi ik er weer signaal in dan hoor je ''klik'' en speelt de boel weer.
Wellicht garantie claimen?

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Het is niet dat hij in de beveiliging springt of iets dergelijks.
Ook hoor je niet het klikken zoals je hoort bij het aanzetten van de reciever.

Er zit denk ik geen garantie meer op zo;n nieuwe versterker is het ook weer niet.

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Mijn 12 jaar oude 790QS doet dat al 12 jaar lang, zodra er geen signaal binnenkomt schakelt de decoder naar stand-by. Zodra er geluid verstuurd wordt, schakelt de decoder weer bij, dit duurt gemiddeld 1 à 2 seconde.

Ongeacht of je in stereo speelt, DTS of DD, maakt niet uit, decoder moet inschakelen.

Dan wel aangesloten aan een Mac mini via optische S/PDIF. Denk dat het zelfde geldt voor HDMI inputs.

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01 19:26

dodo79

witte dikke tonnie

dit is normaal hoor.
Doet mijn HTPC ook bij mijn STR receiver.
Oplossing:
In configuratiescherm instellen dat je 5/7 speakers hebt, en windows stuurt nu een constante PCM stream door.
Je geluid valt niet weg.

omdat het kan!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
baquelappe schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 16:27:
Mijn 12 jaar oude 790QS doet dat al 12 jaar lang, zodra er geen signaal binnenkomt schakelt de decoder naar stand-by. Zodra er geluid verstuurd wordt, schakelt de decoder weer bij, dit duurt gemiddeld 1 à 2 seconde.

Ongeacht of je in stereo speelt, DTS of DD, maakt niet uit, decoder moet inschakelen.

Dan wel aangesloten aan een Mac mini via optische S/PDIF. Denk dat het zelfde geldt voor HDMI inputs.
Oh oké, dat is dus gewoon normaal?
dodo79 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 16:27:
dit is normaal hoor.
Doet mijn HTPC ook bij mijn STR receiver.
Oplossing:
In configuratiescherm instellen dat je 5/7 speakers hebt, en windows stuurt nu een constante PCM stream door.
Je geluid valt niet weg.
Oh hoe dat dat dan? want ik heb hem gewoon ingesteld in Windows(8.1) als 5.1 setup.

[ Voor 26% gewijzigd door kaasaanfiets op 08-04-2014 16:29 ]

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
foutje

[ Voor 98% gewijzigd door kaasaanfiets op 08-04-2014 16:29 ]

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:50
Is mij niet geheel duidelijk wat je bedoeld alleen heb dezelfde ervaringen bij een 10 jaar oude Sony receiver. Stond eerst aan een TV decoder aangesloten en bij elke kanaalwisseling valt te optische verbinding even weg waarna er weer PCM 44.1 in het display verschijnt. (almede de icoontjes van de luidsprekers). De Marantz receiver die er nu staat houd de verbinding wel gewoon.

Heb hem nu aangesloten aan de PC en daarbij doet hij exact hetzelfde, ontkoppelt de verbinding als er geen muziek speelt en zodra je een nummer afspeelt krijg je weer PCM 44.1. Had er zelf nooit problemen mee behalve dat ik dacht dat hij er eerder van zou ''slijten''

Heb je last van dit probleem in de praktijk en was het altijd al zo ?

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Roderiktweaker schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 18:02:
Is mij niet geheel duidelijk wat je bedoeld alleen heb dezelfde ervaringen bij een 10 jaar oude Sony receiver. Stond eerst aan een TV decoder aangesloten en bij elke kanaalwisseling valt te optische verbinding even weg waarna er weer PCM 44.1 in het display verschijnt. (almede de icoontjes van de luidsprekers). De Marantz receiver die er nu staat houd de verbinding wel gewoon.

Heb hem nu aangesloten aan de PC en daarbij doet hij exact hetzelfde, ontkoppelt de verbinding als er geen muziek speelt en zodra je een nummer afspeelt krijg je weer PCM 44.1. Had er zelf nooit problemen mee behalve dat ik dacht dat hij er eerder van zou ''slijten''

Heb je last van dit probleem in de praktijk en was het altijd al zo ?
Het viel me onlangs op, ik weet niet zeker of ik het eerder ook al had.

Ik dacht dat het misschien een instelling in mijn htpc of reciever zelf was.

Ik heb het idee dat hij dit niet doet als ik tv kijk via mijn ziggo / cisco 8455dvb hd ontvanger. (ook via hdmi aangesloten)

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Nee, daar doet mijn receiver dat ook niet. Blijkbaar stuurt de decoder een constante bitstream. M'n Mac, bluray en Xbox doen wel de bitstream stoppen als er niets is om te versturen. Hoewel de laatste dat zelden doet.
Pagina: 1