High end game PC €1300 – 1400,-

Pagina: 1
Acties:

• Dennisww
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-03 23:49
Hallo allemaal :w ,

Mijn huidige PC is toe aan een vervanging, want die is al weer 5 jaar oud. Ik upgrade deze liever niet, omdat ik anders bijna alles moet vervangen. Ik ben dus bezig met het samenstellen van een nieuwe game PC die hopelijk de komende paar jaar goed mee gaat. Hierbij zou ik graag advies van jullie willen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal er voornamelijk mee gaan gamen. Denk aan games zoals Battlefield 4, Watch Dogs, the Division, Wildstar en andere games die nog moeten uitkomen, op ultra settings spelen op een resolutie van 1920x1080. Ik zou er ook op willen photoshoppen en video’s kunnen bewerken. Ook wil ik Autodesk programma’s zoals Inventor kunnen draaien. Dit systeem is dus bedoelt voor van alles en moet kunnen multitasken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag ongeveer €1400 kosten. Wellicht geef ik meer uit bij een goede reden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja zeker, hier volgt het lijstje.
#ProductPrijsSubtotaal
1Acer V243HLbmd Zwart€ 0,-€ 0,-
1Logitech X-530€ 0,-€ 0,-
1Logitech G15 Gaming Keyboard€ 0,-€ 0,-
1Roccat Roccat Kone XTD€ 80,-€ 80,-
1Microsoft Xbox 360 Wired Controller Zwart€ 30,-€ 30,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 110,-

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al een lijstje samengesteld, gebaseerd op de ‘Desktop Best Buy Guide: maart 2014’.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 279,50€ 279,50
1MSI Z87-G45 Gaming€ 119,95€ 119,95
1Asus GTX780-DC2OC-3GD5€ 432,50€ 432,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 67,95€ 67,95
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 84,04€ 84,04
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,50€ 36,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 113,80€ 113,80
1Cooler Master VS V550S€ 75,40€ 75,40
1Samsung 840 EVO 500GB€ 205,56€ 205,56
1Arctic Silver Silver 5 - 3.5 Gram€ 5,95€ 5,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.421,15

Processor: Ik heb voor de i7 gekozen omdat ik veel foto’s en video’s bewerk. Ook zal deze processor erg handig zijn wanneer ik met Autodesk bezig ben.

Moederbord: Heeft alles erop wat ik nodig heb. Ziet er goed uit voor gamen en ook voor overklokken.

Videokaart: Ik heb voor de GTX 780 gekozen, omdat deze de spelletjes die ik wil spelen makkelijk op ultra settings kan uitvoeren. Ik zit dan ook goed voor de aankomende games.

Interne harde schijven: Lekker veel opslag voor mijn films, foto’s en dergelijke.

Solid state drive: Ik heb hier voor 500GB gekozen, omdat ik graag veel games tegelijk op mijn pc geïnstalleerd heb. Ik raak snel verveeld en wil dan een ander spel gaan spelen. Met games zoals BF4 en Titanfall zit ik al bijna aan de 100GB. Zo ben ik van plan om nog meer te installeren dus lijkt me die 500GB erg geschikt. Ook heb ik het geheugen hard nodig voor foto-en videobewerking.

Processorkoeling: Een aantal reviews gelezen. Deze is erg stil en kan er ook goed mee overklokken.

Geheugen intern: 8GB moet genoeg zijn voor gamen. Als ik er later achter kom dat ik meer RAM nodig heb dan koop ik nog een setje van 8GB.

Voeding: Volgens BBG moet deze genoeg zijn om dit systeem te voeden (zonder de gtx 275).

Behuizing: Ik heb vele reviews gelezen en deze is erg stil. Ook zijn de extra fans handig voor het overklokken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb altijd al een Nvidia kaart gehad en dat wil ik ook liever weer gebruiken, maar als je mij kan overhalen om een AMD te nemen dan vind ik dat ook prima. Voor de rest heb ik geen voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
De grootte van de PC maakt niet uit, ik heb er genoeg ruimte voor. Geluidsniveau wil ik zou laag mogelijk houden. Het liefst helemaal stil wanneer ik niets op de PC doe. Dit zou ook mooi zijn als ik alleen aan het browsen ben of een film aan het kijken ben. Tijdens het gamen mag het systeem wel geluid maken, maar wel met mate. Het energieverbruik maakt mij niet te veel uit, want ik ben ook van plan om te gaan overklokken.

Ga je overklokken?
Ja zeker, zowel CPU als videokaart. Ik heb er zelf weinig ervaring mee, maar ik zie dat het tegenwoordig een stuk makkelijker is met al die hulpprogramma’s.

Vragen :?

Ik heb hier nog een oude GTX 275 liggen. Zou het een idee zijn om deze als een dedicated physx card te gebruiken of zou die al zo oud zijn dat de 780 in zijn eentje alles beter kan?

Deze vraag gaat niet over dit onderwerp maar ik zag dat je voor Watch Dogs ultra settings een 8 core cpu nodig hebt, bedoelen ze hierbij 8 threads voor Intel?

Alvast bedankt voor jullie hulp! :D

Update:
2x4GB RAM vervangen door 2x8GB
Arctic Silver 5 toegevoegd

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-04 16:41
Allereerst: nette startpost, dat zou iedereen maar eens doen!

Voor de rest zie ik niet heel gekke dingen. Die voeding weet ik niet of die heel goed is, maar dat kan je evt. nog navragen in het voedingen adviestopic of mss dat iemand anders het weet.

Je zegt dat je de ruimte op je SSD wel nodig hebt voor het bewerken van foto's en videos. Bedoel je dan programma's of? Ik neem namelijk aan dat je de bestanden op de HDD laat staan en dan ook daar vanaf werkt... een grotere SSD helpt dan niet zo veel.

Geheugen: kan opzich 2x4GB. Bedenk je wel dat na upgrade al je sloten meteen vol zitten, tevens in zekere zin meer belastend voor de IMC als je het op hogere kloks zult draaien. Er zijn ook kits van 2x8GB... bijvoorbeeld voor grote pano's of PSD bestanden is het echt wel fijn om meer dan 8GB RAM te hebben. Ik heb zelf zo van 2x4 naar 2x8 geupgrade ipv 4x4... dan heb ik straks nog ruimte om wat bij te prikken. Kan een overweging zijn, maar is niet perse goed of fout.

Wat betreft je oude kaart (GTX275), ik zou hem denk ik niet meer gebruiken. Je hebt sowieso dan extra vermogen nodig en het ding dumpt ook extra warmte in je kast voor iets dat waarschijnlijk maar weinig bijdraagt. Verkopen, elders hergebruiken of in de vitrine zetten lijkt me een goeie!

Met betrekking tot je game (Watch Doge) heb ik geen idee. Hyperthreading zijn natuurlijk geen echte cores, dus het is inderdaad programma afhankelijk of ze meedoen of niet. De echte cores van Intel zijn altijd wel wat sterker, waardoor je in theorie en soms in praktijk wel kunt zeggen dat de AMD vrijwel gelijk is aan de Intel. Ligt een beetje aan wat je doet.

• Dennisww
marcel87 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 02:03:
Allereerst: nette startpost, dat zou iedereen maar eens doen!

Voor de rest zie ik niet heel gekke dingen. Die voeding weet ik niet of die heel goed is, maar dat kan je evt. nog navragen in het voedingen adviestopic of mss dat iemand anders het weet.

Je zegt dat je de ruimte op je SSD wel nodig hebt voor het bewerken van foto's en videos. Bedoel je dan programma's of? Ik neem namelijk aan dat je de bestanden op de HDD laat staan en dan ook daar vanaf werkt... een grotere SSD helpt dan niet zo veel.

Geheugen: kan opzich 2x4GB. Bedenk je wel dat na upgrade al je sloten meteen vol zitten, tevens in zekere zin meer belastend voor de IMC als je het op hogere kloks zult draaien. Er zijn ook kits van 2x8GB... bijvoorbeeld voor grote pano's of PSD bestanden is het echt wel fijn om meer dan 8GB RAM te hebben. Ik heb zelf zo van 2x4 naar 2x8 geupgrade ipv 4x4... dan heb ik straks nog ruimte om wat bij te prikken. Kan een overweging zijn, maar is niet perse goed of fout.

Wat betreft je oude kaart (GTX275), ik zou hem denk ik niet meer gebruiken. Je hebt sowieso dan extra vermogen nodig en het ding dumpt ook extra warmte in je kast voor iets dat waarschijnlijk maar weinig bijdraagt. Verkopen, elders hergebruiken of in de vitrine zetten lijkt me een goeie!

Met betrekking tot je game (Watch Doge) heb ik geen idee. Hyperthreading zijn natuurlijk geen echte cores, dus het is inderdaad programma afhankelijk of ze meedoen of niet. De echte cores van Intel zijn altijd wel wat sterker, waardoor je in theorie en soms in praktijk wel kunt zeggen dat de AMD vrijwel gelijk is aan de Intel. Ligt een beetje aan wat je doet.
Bedankt voor je reactie en informatie!

Over de SSD, ik wil projecten op de SSD maken en ook opslaan. Zodra ik klaar ben met deze projecten dan zet ik ze over naar de HDD, dus voor zowel programma's als (tijdelijke) bestanden. Of wordt dit afgeraden?

Jouw manier van RAM upgraden spreekt mij wel aan. Ik zal eerst kijken of 2x4 genoeg is anders vervang ik het voor 2x8.

Voor mijn oude kaart want ik denk niet dat iemand deze kaart wilt kopen...

Ik zal kijken of er nog meer tweakers die reageren anders bestel ik dit systeem morgenavond :)

• GeoffLx
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Ikzelf heb ook de R4 en de Scythe Mugen 4 PCGH i.c.m. de i5 4670k (qua performance ongeveer wel gelijk aan de i7 4770K geloof ik). Persoonlijk vind ik mijn systeem nog net iets te warm worden tijdens actief (gamen) gebruik van de CPU (rond de 50C op stock). De R4 is gemaakt om een stil systeem te zijn (geluidsdempend materiaal enz.), echter kan je natuurlijk overwegen om er nog een fan of 2 bij aan te schaffen (zeker gezien je gaat overklokken). Standaard zitten er twee fans in de R4, wat geen geweldige airflow oplevert natuurlijk. Echter door fans toe te voegen aan de kast gaat dit natuurlijk iets meer geluid genereren. Voor hoever dit daadwerkelijk verschil gaat maken in geluidsproductie moet ik zelf overigens nog ondervinden. :p

Het is natuurlijk een afweging die je moet maken. Ligt de voorkeur bij een goede airflow en een lekker koel systeem of neem je de paar graden meer op de koop toe voor een (zeer) stil systeem?

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-03 22:56
Mooi gebalanceerd systeem moet ik zeggen! Wanneer je spreekt over multitasken en andere toepassingen als Office/games (met name Autodesk dus) zou ik wel naar 2x8GB == 16GB neigen, dan zit je sowieso goed. Ook zou ik inderdaad bij nVidia blijven qua GPU. AMD perst er wat meer performance/€ uit, maar de kaarten uit het groene kamp verbruiken over het algemeen minder, waardoor ze minder warm worden en dus ook minder gekoeld moeten worden == stiller.
Voor de behuizing zou ik zeggen om eens naar de 450D van Corsair te kijken. Zit in dezelfde prijsklassen als de R4 met een of twee extra fans. De behuizing is minder op stilte gericht dan de R4, maar koelt uitstekend en houdt de geluidsproductie ook behoorlijk laag, o.a. door het gebruik van 140mm fans.

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

• Dennisww
GeoffLx schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 10:30:
Ikzelf heb ook de R4 en de Scythe Mugen 4 PCGH i.c.m. de i5 4670k (qua performance ongeveer wel gelijk aan de i7 4770K geloof ik). Persoonlijk vind ik mijn systeem nog net iets te warm worden tijdens actief (gamen) gebruik van de CPU (rond de 50C op stock). De R4 is gemaakt om een stil systeem te zijn (geluidsdempend materiaal enz.), echter kan je natuurlijk overwegen om er nog een fan of 2 bij aan te schaffen (zeker gezien je gaat overklokken). Standaard zitten er twee fans in de R4, wat geen geweldige airflow oplevert natuurlijk. Echter door fans toe te voegen aan de kast gaat dit natuurlijk iets meer geluid genereren. Voor hoever dit daadwerkelijk verschil gaat maken in geluidsproductie moet ik zelf overigens nog ondervinden. :p

Het is natuurlijk een afweging die je moet maken. Ligt de voorkeur bij een goede airflow en een lekker koel systeem of neem je de paar graden meer op de koop toe voor een (zeer) stil systeem?
50C lijkt me best acceptabel, maar ik vraag me af hoe warm de CPU wordt als ik het overklok. Ik heb dan waarschijnlijk nog een fan of twee nodig. Het systeem zal ik eerst testen, kijken of alles werkt. Na een tijdje ga ik het overklokken en dan voeg ik wel een extra fan eraan toe. Weet jij een goede maar niet te luidruchtige fan want ik wil het systeem wel stil houden :D
Aertsvijand schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:05:
Mooi gebalanceerd systeem moet ik zeggen! Wanneer je spreekt over multitasken en andere toepassingen als Office/games (met name Autodesk dus) zou ik wel naar 2x8GB == 16GB neigen, dan zit je sowieso goed. Ook zou ik inderdaad bij nVidia blijven qua GPU. AMD perst er wat meer performance/€ uit, maar de kaarten uit het groene kamp verbruiken over het algemeen minder, waardoor ze minder warm worden en dus ook minder gekoeld moeten worden == stiller.
Voor de behuizing zou ik zeggen om eens naar de 450D van Corsair te kijken. Zit in dezelfde prijsklassen als de R4 met een of twee extra fans. De behuizing is minder op stilte gericht dan de R4, maar koelt uitstekend en houdt de geluidsproductie ook behoorlijk laag, o.a. door het gebruik van 140mm fans.
Bedankt! Ik zal wel 2x8 nemen i.p.v. 2x4, marcel87 adviseerde me dat ook.
Dat is ook een van de redenen waarom ik nVidia heb gekozen. :Y Al hoewel ik misschien nu tegen een temperatuur probleem aan loop wanneer ik wil gaan overklokken. Ik zal wel eerst naar de Corsair 450D kijken.

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-03 22:50
Ik heb zelf een Mugen 4 PCGH en bij mij zijn de temperaturen onmeetbaar(schiet van 20 naar 5 en weer terug) geworden op Idle. Ik heb een i5 4670K die (nog) niet overgeclocked is. Tijdens het gamen zit hij tussen de 35 en 45 graden celcius. Ik gebruik als koelpasta de arctic silver 5. Die zou ik er bij halen om ipv van de (in een zakje) meegeleverde koelpasta te gebruiken.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 5,95

Over het geheugen gesproken. Bij een SSD wordt standaard geen pagefile gebruikt en wordt ook niet aangeraden. Ikzelf had 16GB genomen omdat hierdoor het geheugengebruik omhoog gaat(Windows zelf gebruikt vaak een pagefile ipv het fysieke geheugen voor zijn systeemtaken).

[ Voor 64% gewijzigd door MrFax op 08-04-2014 12:12 ]

That's it, I'm done.

• Klevertje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-01 11:02
Ik heb destijds ergens gelezen dat de MSI Z87-G45 Gaming moederbord niet zoveel uit je CPU kan halen dan een pricewatch: Gigabyte GA-Z87X-D3H. Dit moet een van de betere borden zijn mocht je willen overclocken. Bron heb ik helaas niet, maar meende dat ik dit ergens gelezen had dat mensen problemen hadden met de MSI Z87-G45 borden.

Verder zou je nog een pricewatch: Corsair Hydro H100i kunnen overwegen. Deze is toch iets geschikter wanneer je veel meer wilt overclocken. Echter maakt dit systeem wat meer lawaai en de fan's die er standaard bijgeleverd worden dienen best luidruchtig te zijn. Er word dan ook geadviseerd om de standaard koelers te vervangen door 2x pricewatch: Corsair AF120 Quiet Edition Twin Pack, 120mm te nemen. Deze koelers zijn uitermate stil en je kunt waarschijnlijk je CPU nog iets hoger clocken :)

Zoals anderen al eerder zeiden, zou je misschien beter voor 2x 8GB gaan ivm. Photoshop, Videobewerking en Inventor.

Ook zou je nog de pricewatch: Crucial M500 2,5" 480GB kunnen overwegen. Deze heeft een databeveiliging aan boord bij stroomuitval. Echter is de Samsung Evo 840 die je in de lijst heb opgenomen sneller in het wegschrijven van data. Leessnelheden liggen bijna gelijk.

Zelf ben ik in bezit van een pricewatch: Cooler Master Silencio 652. Deze kast bevalt me heel goed, is uitermate stil en heeft maar 1 enkel nadeel: Namelijk wat krappe ruimte aan de achterzijde om de kabels goed weg te werken. Dit is uiteraard wel gewoon mogelijk en heb nog ruimte genoeg voor alles en je bent toch niet 100x dezelfde kabels aan het leggen :)

Verder ziet je systeempje er zeer netjes uit net als je topicstart. Hier kunnen anderen een voorbeeld aan nemen ;)

• Dennisww
MrFax schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 12:08:
Ik heb zelf een Mugen 4 PCGH en bij mij zijn de temperaturen onmeetbaar(schiet van 20 naar 5 en weer terug) geworden op Idle. Ik heb een i5 4670K die (nog) niet overgeclocked is. Tijdens het gamen zit hij tussen de 35 en 45 graden celcius. Ik gebruik als koelpasta de arctic silver 5. Die zou ik er bij halen om ipv van de (in een zakje) meegeleverde koelpasta te gebruiken.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 5,95

Over het geheugen gesproken. Bij een SSD wordt standaard geen pagefile gebruikt en wordt ook niet aangeraden. Ikzelf had 16GB genomen omdat hierdoor het geheugengebruik omhoog gaat(Windows zelf gebruikt vaak een pagefile ipv het fysieke geheugen voor zijn systeemtaken).
Ik zie dat die Arctic Silver 5 goed helpt. Het verschil is niet groot maar het is wel mooi meegenomen, dus toegevoegd!
Klevertje schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 12:18:
Ik heb destijds ergens gelezen dat de MSI Z87-G45 Gaming moederbord niet zoveel uit je CPU kan halen dan een pricewatch: Gigabyte GA-Z87X-D3H. Dit moet een van de betere borden zijn mocht je willen overclocken. Bron heb ik helaas niet, maar meende dat ik dit ergens gelezen had dat mensen problemen hadden met de MSI Z87-G45 borden.

Verder zou je nog een pricewatch: Corsair Hydro H100i kunnen overwegen. Deze is toch iets geschikter wanneer je veel meer wilt overclocken. Echter maakt dit systeem wat meer lawaai en de fan's die er standaard bijgeleverd worden dienen best luidruchtig te zijn. Er word dan ook geadviseerd om de standaard koelers te vervangen door 2x pricewatch: Corsair AF120 Quiet Edition Twin Pack, 120mm te nemen. Deze koelers zijn uitermate stil en je kunt waarschijnlijk je CPU nog iets hoger clocken :)

Zoals anderen al eerder zeiden, zou je misschien beter voor 2x 8GB gaan ivm. Photoshop, Videobewerking en Inventor.

Ook zou je nog de pricewatch: Crucial M500 2,5" 480GB kunnen overwegen. Deze heeft een databeveiliging aan boord bij stroomuitval. Echter is de Samsung Evo 840 die je in de lijst heb opgenomen sneller in het wegschrijven van data. Leessnelheden liggen bijna gelijk.

Zelf ben ik in bezit van een pricewatch: Cooler Master Silencio 652. Deze kast bevalt me heel goed, is uitermate stil en heeft maar 1 enkel nadeel: Namelijk wat krappe ruimte aan de achterzijde om de kabels goed weg te werken. Dit is uiteraard wel gewoon mogelijk en heb nog ruimte genoeg voor alles en je bent toch niet 100x dezelfde kabels aan het leggen :)

Verder ziet je systeempje er zeer netjes uit net als je topicstart. Hier kunnen anderen een voorbeeld aan nemen ;)
Zoals ik al zei heb ik niet al te veel ervaring met overklokken. Ik ben zeg maar nog een newbie B) momenteel ben ik toch nog meer een gamer, dus hou ik het bij de MSI. Als het overklokken bij mij niet wil lukken kan ik nog altijd die OC genie functie gebruiken. Waarschijnlijk ben ik al met een 4.2Ghz overklok al blij. Wat betreft de waterkoeling, het ziet er zeer interessant uit. Momenteel heb ik het geld nog niet maar over een maand of twee zou dit geen probleem moeten zijn. Hopelijk heb ik niet alleen meer geld maar ook meer overklok ervaring dan. Wellicht haal ik deze koeling in combinatie met de pricewatch: Cooler Master Silencio 652 en geef ik de R4 en Mugen aan mijn broer.

Ik ben blij dat iedereen mijn topicstart waardeert, bedankt! :D

• GeoffLx
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Dennisww schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:47:
[...]

50C lijkt me best acceptabel, maar ik vraag me af hoe warm de CPU wordt als ik het overklok. Ik heb dan waarschijnlijk nog een fan of twee nodig. Het systeem zal ik eerst testen, kijken of alles werkt. Na een tijdje ga ik het overklokken en dan voeg ik wel een extra fan eraan toe. Weet jij een goede maar niet te luidruchtige fan want ik wil het systeem wel stil houden :D
50C is inderdaad nog acceptabel. Ik probeerde ook aan te geven dat zodra je gaat overklokken je de fans nodig kan hebben. :)

Ik zit op dit moment in de zelfde fase die jij aangeeft. Ik heb zelf het systeem nu ook een week of 2/3 in gebruik. Het overklokken wil ik binnenkort gaan proberen en ben zelf nu ook aan het orienteren naar goede fans. Persoonlijk heb ik de Noctua NF-A15 PWM, 140mm op het oog. Ze zien er niet uit en zijn redelijk prijzig, maar ze lijken me redelijk stil en effectief. Maar zoals gezegd, ik moet ze zelf ook nog testen. ;)

• Dennisww
GeoffLx schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 16:24:
[...]

50C is inderdaad nog acceptabel. Ik probeerde ook aan te geven dat zodra je gaat overklokken je de fans nodig kan hebben. :)

Ik zit op dit moment in de zelfde fase die jij aangeeft. Ik heb zelf het systeem nu ook een week of 2/3 in gebruik. Het overklokken wil ik binnenkort gaan proberen en ben zelf nu ook aan het orienteren naar goede fans. Persoonlijk heb ik de Noctua NF-A15 PWM, 140mm op het oog. Ze zien er niet uit en zijn redelijk prijzig, maar ze lijken me redelijk stil en effectief. Maar zoals gezegd, ik moet ze zelf ook nog testen. ;)
Nice, veel succes er mee! Gelukkig heb je de R4 dus veel zal je niet zien denk ik :P Ik denk dat ik deze samenstelling zo ga bestellen en hopelijk kan ik dan ook beginnen met testen over een dag of twee. Oh en laat wat van je horen zodra je gaat overklokken met nieuwe fans erin. Hopelijk wordt het niet te warm met de R4, anders ga ik de Cooler Master Silencio 652 achteraf aanschaffen.
Pagina: 1