Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:29
Tweakers,

normaal doe ik dit nooit maar ik vraag jullie meesterbreinen ten hulp.

Ik heb een oud-vriendin beloofd haar HP ProBook 4515s te voorzien van Windows 7 (had nog XP).

Enthousiast als ik ben meteen mee begonnen. backupje gemaakt. W7 geïnstalleerd , drivers geïnstalleerd, programma's geïnstalleerd etc.

Toen natuurlijk : 250 Windows updates.

Laptop afgelopen nacht aan de adapter op mijn burau gezet en fijn updates laten fietsen.

Vanmorgen toen ik wakker werd : zwart beeld , niks meer daar.

Vanavond geprobeerd de laptop weer aan te zetten : zwart beeld niks daar. Battery pull gedaan , niks daar.

Laptop 4u zonder stroom en adapter gehad , niks daar.

Als ik de power knop in druk gaat de fan draaien als een malle en Thats it. geen beeld nada. Ook niet op een externe monitor.

Mijn vraag geldt als mijn topic titel : Wat nu?!

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Met een beetje veel geluk helpt geheugen erin en eruit halen nog, anders heb je een probleem ben ik bang.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
Heb je het model met de AMD processor?
Wellicht is onbewust de chipset te warm geworden en heeft een onderdeel in het systeem het loodje gelegd.
Wat je anders nog kan doen is het geheugen er even uit halen en er weer in stoppen, mocht dit niet baten, tja dan heb je toch iets uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-08 08:59
De fan gaat op maximale snelheid draaien? Dan is er een probleem bij het laden van je bios, want die regelt daarna de fans. Waarschijnlijk een onderdeel die niet goed gaat dus, of een virus die leuk je bios heeft verwijderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
Geheugen verwijderd : geen gepiep. Geheugen in het andere slot geduwd. Geen beeld. CPU of mobo dus. Aanrader om eerst een andere CPU te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
CPU's gaan in principe nooit stuk zolang de koeling gewoon werkt en zelfs dan gaan ze niet zo maar stuk, kans dat het mobo stuk is is vele malen groter.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
@TheMask,

Je deelt mijn mening en denkwijze. (ik geloof ook eerder in defect mobo als cpu)
Echter werd de CPU wel 75℃ idle, en daarop heeft hij de hele nacht aan het werk gestaan.

Misschien toch proberen?

Anders een reflow dan maar, ander mobo ga ik niet aan beginnen. Niet vanwegen het werk maar wel vanwegen de kosten (100+euro ofzo)

[ Voor 9% gewijzigd door Vinny1994 op 10-04-2014 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Vinny1994 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 21:36:
@TheMask,

Je deelt mijn mening en denkwijze. (ik geloof ook eerder in defect mobo als cpu)
Echter werd de CPU wel 75℃ idle, en daarop heeft hij de hele nacht aan het werk gestaan.

Misschien toch proberen?
75 graden is natuurlijk erg warm, zal wel veel stof in de koeler zitten dan, maar nog steeds geloof ik er niet in dat die daarvan stuk gaat, als die te warm wordt gaat die wel throttlen en als dat niet helpt schakelt die de laptop wel uit. Nog SO-DIMM DDR2 liggen zodat je nog ander geheugen kan proberen?
Anders een reflow dan maar, ander mobo ga ik niet aan beginnen. Niet vanwegen het werk maar wel vanwegen de kosten (100+euro ofzo)
Dat is idd meestal niet te doen of het moet een hele moderne dure laptop zijn dan wil het nog wel eens uit kunnen, maar dat is hier niet echt het geval.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
Een reflow kan je inderdaad doen, echter weet je nooit hoe lang die het uit blijft houden.
Wat je kan doen is een BGA reball doen, is wat duurder maar dan zetten ze er de videokaart opnieuw in met nieuwe soldeer balletjes.
Heb ik eens laten doen met mijn Hp Pavilion DV7, doet het tot de dag van vandaag nog steeds.
Echter is het wel raadzaam op te letten waar je het laat doen.
Pagina: 1