Crash met KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR (volmgrx.sys) windows 8.1

Pagina: 1
Acties:

• dnbrainwash
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-02 10:00
Hey,

Ik heb een Sabertooth x58, i7 940, 6gb geheugen en draai op dit moment met een ssd van crucial, rest is allemaal losgekoppeld. Na een random periode hangt langzaam mijn pc tot het naar een bluescreen gaat met KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR (volmgrx.sys) maar maakt geen minidump daar blijft hij op hangen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GUKF0Zx.jpg

Memtest meerdere keren passed, ssd is op 97% health en getest met HD Tune Pro.
Videokaart stressed maar ook geen resultaat.

Iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

• dnbrainwash
Vandaag weer heel de dag memtest aan laten staan voor een totaal van 14 passes nu. Die sluit ik dus uit.
De reboot na memtest kreeg ik *net als gister* dat hij de eerste keer de ssd niet zag, pas na een 2e keer booten gaat hij door naar windows. Is er mischien een tool om een SSD fatsoenlijk te testen die ik over het hoofd zie?

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Tool om je SSD te testen:
CrystalDiskInfo
SSDLife

Je kan deze suggesties die hier genoemd worden ook eens proberen.

Hier wordt ook gesproken dat het te maken kan hebben met Malware. Check je systeem eens voor de zekerheid met je anti-virus en b.v. MBAM.

Kijk ook of er een nieuwe firmware uit is van je SSD.

• dnbrainwash
Deze tools gisteren ook gevonden inderdaad, mijn schijf zou error vrij zijn en een health hebben van 93%.
Ik heb een dataschijf leeggegooid en daar windows opgezet, heel de avond geen crashes gehad.

Malware zal het bij mij niet zijn want ik had al een nieuwe installatie op de SSD gezet zonder dat mijn dataschijven aan de pc hingen.

Vanavond eens een firmware update proberen, wie weet helpt het.