[iMac 24"] CPU en GPU >100 °C, schadelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 18:34
Ik zat zojuist even te browsen op internet toen ik merkte dat de fans van m'n iMac ineens veel lawaai maakten.

Gelijk even gezocht wat het kon zijn en er wordt veel gesproken over een reset (stekker eruit en 15 seconden wachten). Als ik hem vervolgend weer aanzet versnellen de fans weer. De CPU_MEM stijgt zelfs tot 3300 toeren.

Ik heb verder geen verstand van normale temperaturen van een computer, maar toen ik zag dat GPU Die en GPU Heatsink stegen naar > 100•c leek me dat niet helemaal normaal. Ik heb snel een screenshot gemaakt en de computer uitgezet.

Iemand een idee hoe erg dit is? En wat een oplossing of oorzaak hiervan kan zijn.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12530167/temp.png

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:18
Ik heb de titel van je topic beschrijvender gemaakt om ook je probleem daarin te vermelden: "[iMac 24"] CPU en GPU >100 °C, schadelijk?". Ik denk dat het wel handig is, om nog even het bouwjaar van je Mac te vermelden.

De SMC reset zou dit idd moeten verhelpen, als het iets softwarematigs is. Heb je de Mac al opgemaakt om te checken voor stof?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 18:34
Het gaat om het late 2007 model, ik heb hem nog niet opengemaakt.

Ik zou een schone installatie kunnen doen, maar ik ben bang dat dat te lang duurt en dat er dan misschien schade ontstaat aan de componenten bij deze hoge temperaturen. Maar zoals ik al zei heb ik hier weinig verstand van.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Kijk ook 'ns in Activiteitenweergave of er niet een process is dat op 100% (of meer) draait.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/