Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Drie weken geleden schafte ik mezelf een Huawei Ascend aan.

Op aanraden van vele websites op het internet, laadde ik hem die eerste keer (hij stond toen al op 40%) op tot 100% en unplugde hem. Hij liep binnen de dag terug leeg, en ik liet hem bewust helemaal leeglopen, totdat hij uitviel. Daarna laadde ik hem opnieuw tot 100% op. Hij ging maar liefst een week mee zonder opnieuw te hoeven opladen !

Maar op aanraden van, alweer, verschillende websites op het internet, begon ik hem terug op te laden toen hij 20% - 10% bereikt had. Men had mij immers gezegd, de smartphone nooit helemaal leeg te laten lopen, omdat dit nadeliger is voor de accu. Maar hij liep binnen de dag al leeg. Ik laadde hem voor de rest van de tijd altijd 's avonds op, wanneer hij dan die 20% - 10% bereikt had, maar ik moest dit inderdaad elke avond doen omdat hij op een dag al plat liep.

Ik vond dat er iets niet klopte. Een van de eerste keren ging hij een week mee, en nu liep hij al op een dag plat. Vrienden zeiden dat dit normaal was, maar.. Ik heb hem enkele dagen geleden doelbewust helemaal terug leeg laten lopen en opgeladen. Wat blijkt? 3 dagen later is de accu nog altijd op 60%. Wat dus wel duidelijk bewijst dat hij langer meegaat zonder opladen als ik hem van 0% tot 100% in één ruk laat vollopen.

Ik zit hierover met mijn twijfels. Verschillende mensen beweren dat dit net ongelofelijk slecht is, en de accu nog meer doet verslijten. Maar wat moet ik dan doen? Toch de accu dagelijks blijven opladen, en zo luisteren naar alle anderen die mij zeggen dat dit het verstandigste is, omdat ik de accu zo minder snel 'kapot' maak? Of net altijd volledig plat laten lopen, zodat het voor mij gemakkelijker is, maar blijkbaar - als ik moet vertrouwen op de rest - wel met het risico dat mijn accu eraan kapot gaat?

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-11 09:51

Saven

Administrator

Dat ding had je de eerste keer niet aan moeten zetten maar meteen aan de lader hangen een paar uur lang (of ten minste tot hij 100% was).

Daarna kun je hem gebruiken zoals je wil, maar elke tot een paar procent leeg laten lopen laat de accu wel sneller slijten ivm cycles

Verwijderd

Topicstarter
Saven schreef op maandag 07 april 2014 @ 19:34:
Dat ding had je de eerste keer niet aan moeten zetten maar meteen aan de lader hangen een paar uur lang (of ten minste tot hij 100% was).

Daarna kun je hem gebruiken zoals je wil, maar elke tot een paar procent leeg laten lopen laat de accu wel sneller slijten ivm cycles
Vergeet uitgelegd ; heb hem de eerste keer niet aangezet, maar gewoon echt opgeladen tot 100% en dan pas ingeschakeld.