Toon posts:

Pc toont geen teken van leven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hardware:

Moederbord: Asrock z77 extreme 4
PSU: Antec Earthwatts 650w
CPU: Intel i5
GPU: ATI Radeon HD 6850

Sinds zaterdag toont mijn pc geen teken van leven meer. Vrijdag avond deed hij het nog prima, ik heb hem op de normale manier afgesloten en toen ik zaterdag ochtend hem wilde aanzetten gebeurde er helemaal niets. Er branden geen lampjes en de Fans draaien niet.

Nu heb ik gechecked of het aan de PSU ligt en hem mn huidige PSU in een andere pc gedaan en daar deed hij het prima. Ook heb ik verschillende stopcontacten en power cables getest maar dat maakte geen verschil. Ik heb geprobeerd om hem zonder GPU en HDD op te starten maar dat lukte ook niet.

Als ik op de onboard powerbutton en resetbutton druk gebeurd er ook niets. Het rare is wel dat als ik alle JFP1 kabeltjes eruit haal en alleen het power led kabeltje aansluit gaat er een lichtje branden maar als ik ze allemaal aansluit gebeurt er weer niets. Op het power led lampje na toont mijn pc verder geen teken van leven.

Nu vraag ik me af of er iets is wat ik over het hoofd heb gezien of dat ik beter een nieuw moederbord kan kopen.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-02 17:58

Thomg

Aww yiss

Klinkt als kortsluiting.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:58

Nemesizz

Untouchable

Dan zouden fans nog een kickje geven (draaien ongeveer kwartslag).

@TS:
Ruik je ook ergens een brandlucht of iets dergelijks in je PC?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ben ik het niet mee eens.

Had ik soms ook wel eens last van op de mining rig als ik wat kaarten verwisseld had.
Er gebeurd echt helemaal niks als ik het aanzet. Vervolgens trek ik er stuk voor stuk onderdelen vanaf en voila, na een paar onderdelen doet ie het spontaan weer.
Het lijkt niet echt een verband te hebben met tijd of een bepaald onderdeel wat hint op kortsluiting waar de PSU zichzelf heeft uitgezet ter beveiliging.

Verschil is alleen dat het bij TS niet wilt werken.

[ Voor 9% gewijzigd door Thomg op 07-04-2014 19:42 ]

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:32

Zalmanman

So long,

En zie je heel toevallig ergens een bolle/lekkende/geknapte condensator zitten? Wil nogal eens gebeuren namelijk.

Wat bovenstaande eend zegt is ook heel goed mogelijk trouwens. Zou wel voor minder zorgen zorgen in ieder geval...

and thanks for all the fish.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Lekkende elco's zie je maar zelden sinds alles solid state is.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Speedy-J schreef op maandag 07 april 2014 @ 19:44:
Ehm...?

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:32

Zalmanman

So long,

Speedy-J schreef op maandag 07 april 2014 @ 19:44:
Ik kan helemaal gaar zijn, maar volgens google heeft TS zo'n bord: http://content.hwigroup.n...1/asrock_z77_extreme4.jpg

Al die zilver/gouden(?) "domes" zijn volgens mij condensatoren...

and thanks for all the fish.

Verwijderd

Topicstarter
@TS:
Ruik je ook ergens een brandlucht of iets dergelijks in je PC?
Nee ik ruik geen brandlucht en ik zie ook geen bolle/lekkende/geknapte condensator. Als trouwens ik de power cable erin doe hoor ik wel eventjes een zacht gebuzz. Ik heb ook idd geprobeerd om verschillende onderdelen eruit te halen maar dat maakt geen verschil

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 19:57:
[...]

Nee ik ruik geen brandlucht en ik zie ook geen bolle/lekkende/geknapte condensator. Als trouwens ik de power cable erin doe hoor ik wel eventjes een zacht gebuzz. Ik heb ook idd geprobeerd om verschillende onderdelen eruit te halen maar dat maakt geen verschil
Klinkt als ontlading, haal je moederbord er eens uit en leg het eens op iets dat niet geleid?

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op maandag 07 april 2014 @ 19:58:
[...]

Klinkt als ontlading, haal je moederbord er eens uit en leg het eens op iets dat niet geleid?
Ok dit ga ik proberen!

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op maandag 07 april 2014 @ 19:58:
[...]

Moet ik hem dan ook buiten de case aansluiten of is eruit halen en op op iets dat niet geleid leggen voldoende?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Dan aansluiten natuurlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas dat werkte ook niet

Verwijderd

Topicstarter
iig bedankt voor jullie hulp. Ik ga een nieuw moederbord aanschaffen. Hebben jullie toevallig nog suggesties?

• CercleSmurf
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-08-2025
Ik heb mij deze week de ASRock B85M Pro4 aangeschaft. Maar kheb nog niet alle componenten dus draait nog niet...
Maar ik denk niet dat dit voldoende is voor jou...
Pagina: 1