Ik heb het nu een tijdje mogen spelen, maar het valt mij tegen. Op het eerste gezicht lijkt er veel diepgang in te zitten, en veel mogelijkheden tot diversiteit. Maar dat valt vies tegen. Na de eerste campagne map gespeeld te hebben, heb je in principe alles van het spel al gezien. Je hebt geen mogelijkheden je units zelf echt te verbeteren afgezien van ze meer ervaring laten opdoen. En de hoeveelheid items die je hero kan verzamelen valt ook tegen. Ik had gehoopt dat ze voor de units meer een zelfde constructie als cardgames zouden gebruiken waarbij je je leger kunt kiezen uit units die je gedurende de campagne en custom battles hebt gevonden en gerekruteerd.
Het is geen slechte game. Maar ook geen pareltje. Het grijpt je niet vast, het lijkt meer gericht op een soort esports (Al zijn het dan wel de langste en saaiste potjes die je ooit hebt gekeken). Ik mis de diepgang, het is veel te oppervlakkig en simpel.
Daarbij helpt het ook niet dat het verhaal van de campagne erg slecht is. Het eerste stukje met voice acting verbaasde me en was erg goed te noemen, maar dan kom je in zo'n geforceerde knullige tutorial terecht dat totaal niet in het verhaal past en alle betrokkenheid en interesse in de campagne doet weg vloeien. Als je zo weinig moeite doet het in het verhaal te integreren kun je het maar beter helemaal los van het verhaal halen.
Ik begrijp ook wel dat ze het niet te complex wilde maken om meer spelers aan te trekken, maar zorg dan gewoon dat spelers langzaam aan meer complexiteit voor hun kiezen krijgen en de mogelijkheid hebben om een deel van het spel automatisch te laten micro managen zodat die mogelijkheden er wel inzitten.
Age of Wonders 3 is niet het enige spel dat met deze kwaal kampt, en voor spelers die niets beters gewend zijn zal het erg vermakelijk zijn. Maar voor spelers die met de complexere titels bekend zijn zal het al snel tegen vallen. Ik hoop dat ze in een uitbreiding wat meer complexiteit toevoegen, wellicht pak ik het dan nog eens uit de kast. Ben er nu na 2 dagen al op uit gekeken.
[
Voor 37% gewijzigd door
Seth_Chaos op 08-04-2014 10:27
]