amd Phenom x4 B55

Pagina: 1
Acties:

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:57
heey mede tweakers ik heb een vraag aan jullie. :)

ik wil mijn AM3 amd phenom x4 b55 (unlocked cores) van 3.2 ghz naar 4 ghz overclocken en daarom zoek ik een geschikte maar niet te duur een nieuwe cpu koeler.
welke zouden jullie mij adviseren?
Alvast bedankt :)

• riecardow93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-01 16:19
CAA beleid
Lees dat eerst maar eens door.

• Kyle98
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-11-2025

Kyle98

Kyle

Ik weet niet wat jij verstaat onder niet te duur, want de vind 50euro niet duur en de andere vind 50euro heel veel.

Maar dit is wel een goede koeler waarmee je die overclock wel mee kunt doen.
pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition

Als je zelf nog een grote overclock wilt doen van bijv 4,3 dan zou je deze kunnen nemen.
pricewatch: Cooler Master Seidon 120V

Met deze koeler zou je die overlock ook nog wel kunnen maken maar ik weet niet of je de temps dan laag zou kunnen houden, maar ik heb deze ook en ik heb mijn processor van 3,5ghz naar 4,0ghz overclocked zonder hoge temps.
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

I7-10700F / KFA2 GALAX GeForce GTX 1080 EXOC

• dutchnltweaker
ik zou er maximaal denk ik 30 euro voor uitgeven.
de standaard maakt vind ik best veel lawaai.

• dutchnltweaker
ik kom er net ook achter dat mijn case fan het meest geluid maakt waar kan ik eentje kopen die niet veel lawaai maakt?

[ Voor 22% gewijzigd door dutchnltweaker op 07-04-2014 19:12 ]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-02 11:54
Ik zou dan beginnen met kijken hoeveel ruimte je in je case hebt en wat je budget is. Hoe meer ruimte je hebt, hoe beter je kan gaan koelen. Daarnaast is de airflow in je case van belang, want als e warmte eenmaal weg is bij de CPU moet het daarna nog de case uit. Heb je weinig ruimte, maar wil je toch grote koel-capaciteit, dan is een waterkoelings-setje misschien wel een oplossing, maar is vaak weer iets duurder.
Zeker als je ook aan geluidsreductie wilt doen is een zo groot mogelijk koel-oppervlakte de beste oplossing.

iRacing Profiel

• dutchnltweaker
ik heb de Cooler Master Seidon 120V besteld bij azerty.
deze topic kan dicht.

Verwijderd

Kan je moederbord het wel aan? Je VRM's moeten natuurlijk wel al die power kunnen verwerken. Ik kreeg bijvoorbeeld de X4 940 op mijn oude moederbord op 3,9GHz maar op deze kom ik niet over de 3,4.

En is je processor wel een goede overclocker? Voor hetzelfde geld heb je er een die gewoon niet lekker wil overclocken, zit je met je koeler.

• dutchnltweaker
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 08:31:
Kan je moederbord het wel aan? Je VRM's moeten natuurlijk wel al die power kunnen verwerken. Ik kreeg bijvoorbeeld de X4 940 op mijn oude moederbord op 3,9GHz maar op deze kom ik niet over de 3,4.

En is je processor wel een goede overclocker? Voor hetzelfde geld heb je er een die gewoon niet lekker wil overclocken, zit je met je koeler.
ik heb een net 2 maande oude moederbord een asrock 970 Pro3 R2.0 dus ik zou geen probleem en mijn proccesor is minimaal overclockbaar naar 4ghz en hij draait nu op 3,2 ghz.

Verwijderd

dutchnltweaker schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 08:59:
[...]

ik heb een net 2 maande oude moederbord een asrock 970 Pro3 R2.0 dus ik zou geen probleem en mijn proccesor is minimaal overclockbaar naar 4ghz en hij draait nu op 3,2 ghz.
Leeftijd van je mobo heeft er niks mee te maken, kwaliteit van VRM's wel. Ook is er geen enkele garantie dat je proc 4GHz haalt.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:43

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 16:29:
[...]

Leeftijd van je mobo heeft er niks mee te maken, kwaliteit van VRM's wel. Ook is er geen enkele garantie dat je proc 4GHz haalt.
Ik wou net zeggen, en je moederbord kan zo nieuw zijn als een pasgeboren baby, die VRM's zijn k-u-t om te overclocken, ten minste bij 8xxx series...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• dutchnltweaker
kuusj98 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 16:32:
[...]

Ik wou net zeggen, en je moederbord kan zo nieuw zijn als een pasgeboren baby, die VRM's zijn k-u-t om te overclocken, ten minste bij 8xxx series...
Ik heb geen 8xxx series Ik heb de phenom 2 series

Verwijderd

De VRM's zitten dus niet op je CPU maar op je mobo }:O
De VRM's leveren stroom aan de processor. Vandaar dat als je VRM's slecht zijn dat je niet ver kan overclocken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2014 17:02 ]

• dutchnltweaker
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 17:02:
De VRM's zitten dus niet op je CPU maar op je mobo }:O
De VRM's leveren stroom aan de processor. Vandaar dat als je VRM's slecht zijn dat je niet ver kan overclocken.
De VRM s zijn niet slecht heb eerder kunnen overclocken maar niet ver omdat door de stock cooler je gelimiteerd bent .
Pagina: 1