A8-5600K + ASRock FM2A55M-HD+ wegvallend beeld

Pagina: 1
Acties:

• JesseMacaw
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:45

JesseMacaw

Electronicafanaat

Topicstarter
Goed, dit is mijn eerste post ooit, dus hier gaat ie dan.

Een paar weken terug heb ik voor mijn tante een computer gebouwd.
Ik bouw computers voor mijn hobby, dus vroegen ze dat aan mij.
Ik heb er de volgende onderdelen voor gebruikt:

AMD A8-5600K @ 3.6 GHz
ASRock FM2A55M-HD+ mobo
4GB GeIL DragonRAM 1600 MHz (single channel, een reepje)

Aangezien prijs een belangrijk punt was, heb ik de volgende onderdelen toegevoegd die ik nog had liggen (onderdelen ook getest):
König 350W PSU
80 GB SATA harde schijf (opslag speelde geen rol)

Het geheel heb ik netjes in een CoolerMaster behuizing gemonteerd en er Windows 8.1 64-bit opgezet.
Alles deed het perfect en mijn neefje kon eindelijk weer zijn spelletjes spelen :)

Nu komt het probleem, na 10-30 min. valt het beeld steeds weg. Het moederbord heeft meerder aansluitingen, dus ik heb de andere al geprobeerd, zonder resultaat. Alle drivers heb ik netjes geïnstalleerd van de bij het moederbord geleverde DVD (zonder de crapware uiteraard). Als het beeld wegvalt, is er ook geen schijfactiviteit meer, de computer blijft echter wel aanstaan. Als je hem meteen daarna weer probeert op te starten, krijg je ook geen beeld. Zelfs als je het geheugen eruit haalt en de computer dan opstart geeft de computer zelf geen piepjes o.i.d. Het ligt niet aan hitte of zo, want de computer wordt helemaal niet heet en zelfs als je er meerdere ventilators (4 stuks in totaal) in doet, blijft het probleem. Ook de temperaturen van processor zijn normaal. Het maakt ook niet uit wat je aan het doen bent, of je nou een spelletje speelt of helemaal niets, de computer valt standaard uit.
Het beeldscherm is ook niet kapot, want bij andere beeldschermen doet de computer hetzelfde.
Ik heb op internet al gezocht, maar ik kon niets vinden. Ook in de GoT niet.

Ik weet het echt niet meer... Kan iemand mij helpen? 8)7

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Waarschijnlijk de voeding.

Verwijderd

denk ik dat het idd aan de voeding licht heb je nog een andere?

• JesseMacaw

JesseMacaw

Electronicafanaat

Topicstarter
Ik heb zojuist prime95 erop laten draaien, om de voeding maximaal te belasten. En inderdaad, na 5 min. was de voeding opgeblazen. Ik heb er nu een 400W AOpen ingezet, en nu kan de processor ook in de Turbo, wat hij eerst niet eens deed! Bedankt!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-02 17:58

Thomg

Aww yiss

JesseMacaw schreef op maandag 07 april 2014 @ 19:41:
Ik heb zojuist prime95 erop laten draaien, om de voeding maximaal te belasten. En inderdaad, na 5 min. was de voeding opgeblazen. Ik heb er nu een 400W AOpen ingezet, en nu kan de processor ook in de Turbo, wat hij eerst niet eens deed! Bedankt!
???
Waarom vervang je shit door shit???
8)7 8)7 8)7

• JesseMacaw

JesseMacaw

Electronicafanaat

Topicstarter
@Thomg: Betaal jij een nieuwe?

En BTW, kunnen we even on-topic blijven?

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 16:58
De Aopen 400w kon nog wel eens een FSP voeding zijn en die zijn best oke!

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:16

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

AOpen is meestal Fortron Source , dat is een prima merk hoor.
(heb er nog geen ontplofte exemplaren van gezien...)

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• JesseMacaw

JesseMacaw

Electronicafanaat

Topicstarter
Ik heb bij mij thuis een nieuwe voeding in de computer gezet en toen deed de computer het perfect, maar toen mijn tante de computer had opgehaald en aangesloten, had de computer weer last van hetzelfde probleem... Nu weet ik het helemaal niet meer. Iemand nog andere ideeën? :?

• JesseMacaw

JesseMacaw

Electronicafanaat

Topicstarter
Ik heb net van mijn oom te horen gekregen dat ze soms piekstroom (een keer in het halfuur) krijgen. Zou het daaraan kunnen liggen?

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Normaal hoort een goede voeding dit te filteren, maar een stekkerblok ertussen die piekstroom filtert kan zeker geen kwaad.

www.ping-win.nl

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-02 17:58

Thomg

Aww yiss

JesseMacaw schreef op maandag 07 april 2014 @ 20:45:
@Thomg: Betaal jij een nieuwe?

En BTW, kunnen we even on-topic blijven?
pricewatch: be quiet! System Power 7 300W
Je gaat me toch niet vertellen dat deze duurder is dan de aopen die je gekocht hebt?
JesseMacaw schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 20:12:
Ik heb net van mijn oom te horen gekregen dat ze soms piekstroom (een keer in het halfuur) krijgen. Zou het daaraan kunnen liggen?
Goede voedingen filteren dit, ben het met Rye eens hier. Gewoon een stekkerblok ertussen.

• JesseMacaw

JesseMacaw

Electronicafanaat

Topicstarter
Goed, ik ben er dus eindelijk achter, het heeft even geduurd omdat mijn tante een hele tijd geen tijd had om de computer te brengen (ik ook niet om er weer naar te kijken). De schuldige was dus de koelpasta. Ik keek namelijk steeds in de BIOS om de temperaturen te bekijken, maar dan is de processor idle. Toen ik een spel ging spelen waarbij de CPU en de ingebouwde GPU werden belast, liepen de temperaturen hoog op, waardoor de computer uitviel. De koeling was prima, dus eens gekeken naar de koelpasta die eronder zat... Dat spul was de naam koelpasta niet eens waardig... 8)7 Nadat ik er een nieuw laagje op had gesmeerd, deed de computer het perfect. Hopelijk heeft iemand hier wat aan.
Pagina: 1