Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Apple] Welke MacBook Pro voor studie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Voor mijn nieuwe studie heb ik een MacBook nodig. Nu zat ik ff in de pricewatch en op de apple site te kijken maar ik kom er maar niet uit welke versie ik zal halen.

Voor mijn studie moet ik o.a. 3D tekeningen en ontwerpen maken maar de mac zal ik voornamelijk voor aantekeningen/documenten en voor spelletjes (vooral strategische games en rpg's) in de bus worden gebruikt ;). Voor tekeningen en ontwerpen lijkt me de 15" versie handiger, daarentegen is de 13" weer handiger voor onderweg.

Ook vraag ik me af hoeveel ram je nodig zal hebben? Zal 8GB genoeg zijn? En kan je later er nog 8GB bijsteken als het toch te weinig blijkt te zijn?

Als ik nu een besluit zal moeten maken zal ik voor de 13" van €1529,- gaan i.c.m. een 2.6-GHz dual-core Intel Core i5 Turbo Boost tot 3.1 GHz, 8GB RAM en 256GB SSD voor €1.531,86 incl. studentenkorting.

De prijs is niet heel erg belangrijk, het is allemaal veel geld. Ik wil liever een laptop die bij mijn eisen past maar het zal natuurlijk ook zonde zijn om honderden euro's teveel uit te geven voor features die je niet gebruikt.

Alvast bedankt,
Bart

Hieronder nog een deel van de apple site voor wat specificaties:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/58313687/MBpr.jpg

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:06
Ik zie dat je student bent, ben je ervan op de hoogte dat je met studentenkorting kan bestellen bij Apple? Scheelt toch wat in de kosten.

Kijk voor de studententarieven:
http://store.apple.com/nl-edu/buy-mac/macbook-pro

Verwijderd

Topicstarter
Spixo schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:58:
Ik zie dat je student bent, ben je ervan op de hoogte dat je met studentenkorting kan bestellen bij Apple? Scheelt toch wat in de kosten.

Ja weet ik. Je krijgt volgens mijn zo'n 10 a 12 procent korting op je mac.

iig bedankt voor je reactie

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:58
Spixo schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:58:

In z'n post staat dat hij studentenkorting gebruikt. Dit is geloof ik maxi 10% (in tegenstelling tot de +10% die TS nu antwoordt).

@TS: je hebt je onderzoek niet echt gedaan want in ongeveer elke review van de MBP wordt benoemd dat je er geen RAM bij kunt steken. Dus nee, dit kan niet.

Je hebt het vooral over aantekeningen en spelletjes dus de opmerking over je 3D tekening laat ik dan even varen (je noemt ook geen programma's). Antwoord voor echt zware tekenprogrammas was ook simpel geweest: snelste processor die je kunt kiezen en meeste RAM (afh. van programma).

Voor aantekeningen heb je niks nodig en voor gamen boeit je processor ook niet enorm. Ik denk dat het voor jou dus zonde van de centen is om een zwaardere cpu te kiezen.
Daarnaast is 8GB ram dan ook voldoende want dit is zat voor spellen.

Heb je die afbeelding trouwens net van de Apple sit gehaald? ik dacht dat de MBP tegenwoordig al wel iets goedkoper waren...

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:29
Even inbreken in je topic, want ik ben wel benieuwd hoe het met die studentenkorting zit.

Als ik namelijk in die Edu Store kijk dan is een MacBook Air 1061,17 euro. In de pricewatch is hij echter voor niet veel meer te krijgen: pricewatch: Apple MacBook Air 2013 13,3" 4GB 128GB (NL toetsenbord) (een betrouwbare winkel als MediaMarkt of dixons verkoopt hem voor 1099 euro, de allergoedkoopsten bovenaan laat ik even buiten beschouwing omdat het onbekende winkels zijn).

Met 10% korting zou ik uitkomen op 1099-109,90 = 989,10 euro. Waarom is hij dan in de Edu Store alsnog 1061 euro :? Of gaat die korting er pas aan het einde af ofzo?

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 07-04-2014 17:15 ]

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Edu-korting bij winkels is 6%. Edu-korting via Apple is standaard ook 6%, maar kan afhankelijk van je onderwijsinstelling meer zijn (maximum is iets van 12%). Dan moet je echter toegang hebben tot een aangepast onderwijsstore via je instelling. Universiteit Twente is bijvoorbeeld 8%.

Het klopt dus dat je via een MM of Dixons net iets meer edu-korting kan krijgen als je enkel recht hebt op die 6%, aangezien zij in hun basisprijs (voor de korting) al wat lager zijn dan Apple zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door Muthas op 07-04-2014 17:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
WWAS schreef op maandag 07 april 2014 @ 17:05:
Je hebt het vooral over aantekeningen en spelletjes dus de opmerking over je 3D tekening laat ik dan even varen (je noemt ook geen programma's). Antwoord voor echt zware tekenprogrammas was ook simpel geweest: snelste processor die je kunt kiezen en meeste RAM (afh. van programma).

Voor aantekeningen heb je niks nodig en voor gamen boeit je processor ook niet enorm. Ik denk dat het voor jou dus zonde van de centen is om een zwaardere cpu te kiezen.
Daarnaast is 8GB ram dan ook voldoende want dit is zat voor spellen.
Je heb gelijk dat mijn eisen niet al te hoog zijn maar hij moet wel minstens vier jaar lang meegaan.
Heb je die afbeelding trouwens net van de Apple sit gehaald? ik dacht dat de MBP tegenwoordig al wel iets goedkoper waren...
Die afbeelding heb ik net van de apple site gehaald, de oude MBP zonder retina heb ik er wel afgeknipt, die is wel wat goedkoper.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2014 17:37 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:29
Duidelijk, bedankt ;)
Pagina: 1