Dag Tweakers,
Ik ben momenteel een gaming pc aan het samenstellen, deels gebaseerd op de Mainstream Game PC uit de laatste Best Buy Guide. Dit is de wishlist so far:
Wat wil ik ermee doen?: Gamen op 1080p. Geen shooters, voornamelijk: RPGs, MMOs en Strategy. Denk aan: The Witcher 2, The Witcher 3 zodra deze uitkomt, Skyrim, Diablo 3, Age of Wonders 3, Dragon Age 1, 2, en 3 zodra deze uitkomt, etc.
Graag wil ik dat de PC wel een paar jaar relevant blijft, en daarbij denk ik met name aan de games in bovenstaand lijstje die nog niet uitzijn, en bijvoorbeeld Elder Scrolls 6, mocht deze binnen enkele jaren nog uitkomen.
Wat ik niet ga doen: modden, overclocken, etc. Vandaar ook de keuze van moederbord en K-loze processor.
Een deel van de componenten heb ik al gekocht (zie het als kopend sparen
): Processor, Moederbord en Kast.
Harde schijven heb ik al liggen, dus die ga ik (voor nu) hergebruiken.
Wat ik nog nodig heb:
Ik ben momenteel een gaming pc aan het samenstellen, deels gebaseerd op de Mainstream Game PC uit de laatste Best Buy Guide. Dit is de wishlist so far:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 184,50 | € 184,50 |
| 1 | Gigabyte GA-H87M-D3H | € 78,60 | € 78,60 |
| 1 | MSI Radeon R9 290 Gaming 4G | € 371,44 | € 371,44 |
| 1 | Fractal Design Define Mini | € 73,- | € 73,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 113,80 | € 113,80 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 821,34 | |
Wat wil ik ermee doen?: Gamen op 1080p. Geen shooters, voornamelijk: RPGs, MMOs en Strategy. Denk aan: The Witcher 2, The Witcher 3 zodra deze uitkomt, Skyrim, Diablo 3, Age of Wonders 3, Dragon Age 1, 2, en 3 zodra deze uitkomt, etc.
Graag wil ik dat de PC wel een paar jaar relevant blijft, en daarbij denk ik met name aan de games in bovenstaand lijstje die nog niet uitzijn, en bijvoorbeeld Elder Scrolls 6, mocht deze binnen enkele jaren nog uitkomen.
Wat ik niet ga doen: modden, overclocken, etc. Vandaar ook de keuze van moederbord en K-loze processor.
Een deel van de componenten heb ik al gekocht (zie het als kopend sparen
Harde schijven heb ik al liggen, dus die ga ik (voor nu) hergebruiken.
Wat ik nog nodig heb:
- Videokaart: De videokaart uit het lijstje is die van de Best Buy Guide. Is dit nog steeds de beste optie rond dat budget? Is dit de beste mainstream single-GPU kaart op dit moment? Andere tips?
- Voeding: Geen idee welke ik moet hebben. Zal afhangen van de videokaart, maar een indicatie voor een goede, niet te dure voeding zou fijn zijn
- Geheugen: Het genoemde geheugen lijkt vrij prijzig, zelfs voor 16GB. De reden dat ik 16GB wil, is omdat ik dan zeker een tijd meekan, en nog een browser met redelijk wat tabjes open kan hebben naast een zware game bv. Zijn er goedkopere setjes 16GB geheugen zonder teveel te beknibbelen op kwaliteit?