Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe CV op een NIET luchtdichte vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:57

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Hoi,

Op dit moment hebben wij een ketel uit 1988 die is aangesloten op een niet luchtdichte vloerverwarming die als bijverwarming gebruikt wordt.

We zijn op dit moment op het punt beland dat we graag de ketel en de gijzer willen vervangen voor een nieuwe ketel. We hebben bij twee verschillende installateurs navraag gedaan en die kwamen met het volgende ;

Nummer 1

Nefit ketel en een filter tussen de ketel en de vv.

Nummer 2

Nefit ketel met extra wisselaar voor de vv. Hierdoor zou de ketel geen problemen hebben met de deeltjes die uit de vv komen en de ketel kapot maken. Het schijnt dus zo te zijn dat geen een fabrikant garantie geeft indien er een niet zuurstof vrije vv gebruikt wordt.

Wat zijn geen opties voor ons;

VV uitschakelen. We hebben een tragitine vloer die redelijk koel is en we hebben een 7 maanden oude dochter die gaat kruipen.

Nieuwe VV plaatsen. We hebben simpelweg geen geld om de vloer eruit te halen en een VV en vloer te plaatsen.

MIjn vraag is eigenlijk wat wel onze opties zijn?

Is er BV een merk die er wel tegen kan?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• stef110
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:01
Wij hebben in de badkamer ook oude slang dit niet goed zou zijn voor de ketel.
Tussen de vloerverwarmings verdeler zit hier gewoon een losse platen wisselaar.

stef

4350Wp 48 heatpipes 300L boiler cv ondersteuning met houtcv + zelfbouw L/W warmtepomp

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Die gedachte hadden wij ook ,maar heb je wel garantie op je ketel?

• WouterB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:46

WouterB

3680 Wp

Je hebt mijn inziens 2 mogelijkheden als je de huidige VV wilt behouden:

1) warmtewisselaar tussen CV-systeem en VV.
2) CV-ketel die er tegen kan. Volgens de onderhoudsmonteur die vorige week mijn ketel kwam onderhouden schijnen intergas-ketels tegen zuurstof-diffuse VV te kunnen. Wellicht de moeite waard om na te vragen.

Quatt in hoekhuis (130m2) met radiatoren, 3680Wp PV zie https://ei.tigoenergy.com/p/wouterb

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Intergas geeft er iig geen garantie op dat het waterdicht blijft, en brengt je dus ook gewoon een nieuwe warmtewisselaar in rekening als het wel problemen oplevert.

Dat gezegd hebbende... Intergas geeft 10 jaar garantie op de warmtwisselaar, maar als dat ding voortijdig de geest geeft mag je alsnog een groot deel van de reparatiekosten zelf dokken. Als je warmtewisselaar sterft na 9,5 jaar betaal je het grootste deel gewoon zelf.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Herstel....

Ik heb met Nefit gesproken. Op de website voor installateurs staat een schema voor het plaatsen van een wamtewisselaar. Ik heb toen de klantenservice van Nefit gebeld en die gaven aan dat als je een extra wisselaar plaatst je gewoon garantie op de Nefit Wisselaar houdt.

[ Voor 76% gewijzigd door backupdevice op 09-04-2014 15:19 ]

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:16
Je kan ook vv. verdeler vervangen door een type met een ww.
Zoiets als onderstaand
http://www.allesvoorinsta...moc4gecb3h07bcqbbai5l5q21

[ Voor 100% gewijzigd door leonbong op 09-04-2014 21:55 ]

Pagina: 1