Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Twee kabelmodems op één internet aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-11 13:16
Probleemstelling: ik wil graag een netwerkkabel leggen naar de 1e verdieping van mijn woning. Dit blijkt onmogelijk omdat er geen loze leidingen meer zijn en mijn meterkast uitkomt onder een slaapkamer. Daarom heb ik PowerPlugs gekocht, om een netwerk op te zetten via de stroomleiding. Het resultaat is redelijk dramatisch: een haperende, langzame verbinding. Gezien de dikke betonvloeren komt het bereik van mijn draadloze router maar matig door in de rest van het huis, vandaar de wens om een kabel door te trekken.

Nu zie ik nog maar één oplossing. Situatie is als volgt: coax komt huis binnen en wordt daar gesplitst, eenmaal tv en eenmaal internet. De TV kabel wordt vervolgens opnieuw gesplitst: eenmaal naar TV woonkamer, eenmaal naar TV slaapkamer (1e verdieping). Nu zou ik dus in theorie een tweede modem kunnen aansluiten op deze COAX aftakking. Qua netwerk zal dit geen probleem zijn, want het zijn twee fysiek verschillende netwerken. Ik vraag me alleen af of ik een tweede modem aan de praat krijg ná de twee eerdere splitsingen.

Voor dat ik hiermee aan de slag, wil ik even peilen of dit überhaupt een mogelijkheid is. Iemand? :?

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-11 16:11
Gaat standaard niet lukken en ik denk niet dat een provider hier aan mee gaat werken. Misschien iets om via de coax het ethernet signaal te sturen? Zijn voldoende apparaten voor.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:44

CyBeRSPiN

sinds 2001

Bij de splitter op je aansluitpunt [TV/RADIO | DATA] wordt volgens mij al internetten onmogelijk gemaakt (filtering) voor de TV/RADIO tak.
Sowieso niet aan te raden om de modem ver van je aansluiting te hebben, en al helemaal als er ook nog een splitter tussen zit. Hulp ga je niet krijgen als er storing is..

Waarom kun je geen gat boren in je vloer? Bijv. langs CV-leidingen.
Vrij standaardoperatie om een kabel naar bovenliggende verdieping te krijgen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-04-2014 16:16 ]

• djoelzz
Maks schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:13:
Gaat standaard niet lukken en ik denk niet dat een provider hier aan mee gaat werken. Misschien iets om via de coax het ethernet signaal te sturen? Zijn voldoende apparaten voor.
Kende ik nog niet; Dank. Overigens wel een prijzige oplossing.

• djoelzz
CyBeRSPiN schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:15:
Bij de splitter op je aansluitpunt [TV/RADIO | DATA] wordt volgens mij al internetten onmogelijk gemaakt (filtering) voor de TV/RADIO tak.
Sowieso niet aan te raden om de modem ver van je aansluiting te hebben, en al helemaal als er ook nog een splitter tussen zit. Hulp ga je niet krijgen als er storing is..

Waarom kun je geen gat boren in je vloer? Bijv. langs CV-leidingen.
Vrij standaardoperatie om een kabel naar bovenliggende verdieping te krijgen ;)
CV leidingen zijn allemaal in de vloer of in een koof gelegd. De meterkast ligt midden in het huis, rechtstreeks naar boven komt midden in een slaapkamer uit.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat technisch mogelijk is hangt af van wat er allemaal binnenhuis gebeurt na je AOP (overnamepunt), als alles tot 1e verdieping retourgeschikt is en fatsoenlijke signaalniveaux heeft heen en terug zou het kunnen werken, maar inderdaad, lijkt me niet iets wat een provider zou ondersteunen - of je moet twee abonnementen afnemen (eentje per modem), en dat is nog aanzienlijk duurder dan de hierboven genoemde MoCA :o

Als je het niet zo duur wilt maken is het simpel: toch Ethernetkabel, en dan beetje creatief zijn, als er geen gat door voer is een boor pakken. Wil je dat ook al niet, kabel langs plint en onder traptreden leggen om zo boven te komen. Ook al ongewenst? Dan maak je het jezelf onnodig lastig en moet je niet verwachten voor dubbeltje op eerste rij te zitten. Alsnog MoCA dan.

Oslik blyat! Oslik!

• djoelzz
Niet te geloven, bij de zestiende poging dan toch gevonden waar die ene loze leiding uit komt... hiermee ben ik geholpen en kan ik alsnog een ethernet kabel doortrekken.

Het lastige is dat mijn meterkast midden in de woning is geplaatst en grenst aan de woonkamer en de gang. Naar boven kan niet: komt uit midden in de slaapkamer. Via trappenhuis moet je eerst een stuk overbruggen op de gang, verdient ook niet echt de schoonheidsprijs.

Hoe dan ook, hier mag een slotje op.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Anders had je ook nog een Ethernetkabel bij de COAX leiding in kunnen trekken? Niet het meest gemakkelijke klusje, maar waar een wil is... is een weg ;) Evt. zou je nog een dunnere kabel (4 aders, 100Mbit) kunnen pakken ipv 8 aders 1Gbit.

Maar mooi dat het is opgelost :)

• djoelzz
ThinkPadd schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:57:
Anders had je ook nog een Ethernetkabel bij de COAX leiding in kunnen trekken? Niet het meest gemakkelijke klusje, maar waar een wil is... is een weg ;) Evt. zou je nog een dunnere kabel (4 aders, 100Mbit) kunnen pakken ipv 8 aders 1Gbit.

Maar mooi dat het is opgelost :)
Dit had ik ook in eerste instantie zo liggen (Coax + Ethernet in 1 leiding). Als gevolg van de aanschaf van een nieuwe digitale TV moest ik echter een nieuwe Coax kabel leggen, omdat het signaal niet sterk genoeg was. Je raad het al: deze kabel is natuurlijk een stuk dikker, waardoor ik de Ethernet kabel er niet meer langs kreeg getrokken, ook niet met geweld ...
Pagina: 1