Stoffilter voor Corsair Carbide 200R

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-09 13:58
Hallo Mede-tweakers!

Hopelijk open ik dit draadje op de juiste plek.. Het gaat om het volgende;

Ik heb onlangs een nieuwe pc-build gemaakt in een Corsairs Carbide 200R kast. Dit draait allemaal als een zonnetje, maar ik zit het met volgende. De kast heeft aan de bovenkant ruimte voor 2x 120/140 mm fans. Nu heb ik hier op dit moment geen fans zitten en ik verwacht dit ook niet op korte termijn te gaan doen. Echter omdat dit aan de bovenkant van de kast is ben ik bang dat hier aardig wat stof door naar binnenkomt in de kast. Is dit inderdaad een (minimaal?) risico?

Ik zit in dat geval namelijk te denken om een stoffilter te plaatsen / te maken. Nu heb ik al even gezochte op het interweb en veel resultaten leiden mij naar deze stoffilter(s), optie 1 / optie 2. Persoonlijk vind ik dit een vrij dure oplossing, maar misschien zijn het wel hele normale prijzen. Ik heb werkelijk geen idee.

Nu is mijn vraag aan jullie. Heeft iemand ervaring met dit soort stoffilters en op deze plek? Zijn ze noodzakelijk en/of voegen ze wat toe? Zo ja, wat is een enigszins betaalbare oplossing hiervoor?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een panty in stukken knippen en vastzetten met ductape lijkt me evengoed werken.

Vooral als het toch voor een korte periode is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

Ze zijn niet noodzakelijk. Heb een 300R en geen fans bovenin, zo nu en dan blaas ik m'n pc uit met pers lucht. Maar omdat ik meer intake fans heb dan outtake heerst er een overdruk, die het grootste gedeelte van de stof via kieren naar buiten duwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:03:
Een panty in stukken knippen en vastzetten met ductape lijkt me evengoed werken.

Vooral als het toch voor een korte periode is.
Dat is wel een idee op zich _/-\o_ was ik nooit opgekomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
bbblije schreef op maandag 07 april 2014 @ 22:51:
Ze zijn niet noodzakelijk. Heb een 300R en geen fans bovenin, zo nu en dan blaas ik m'n pc uit met pers lucht. Maar omdat ik meer intake fans heb dan outtake heerst er een overdruk, die het grootste gedeelte van de stof via kieren naar buiten duwt.
Hm.. oke, dus ik neem aan dat zelfs met de standaard fans in de 200r de hoeveelheid stof die binnenkomt heel erg meevalt..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

Als je wekelijks de stofzuiger door je huis/app/kamer haalt dan valt de hoeveelheid stof in je kast erg mee. Zeker door de filters die wel in de kast zitten. Sowieso moet de stof die via de bovenkant komt in de lucht zitten.
Pagina: 1