[W8.1] Installeren met ander e-mailadres

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:57
Goedemiddag,

Ik moet vanavond een pc met Windows 8.1 bij iemand installeren en daar heb je nu een e-mailadres voor nodig. Op dit moment heb ik die niet en de persoon voor wie de computer is is niet bereikbaar. Kan ik een adres van mijzelf invoeren en de computer afmaken en vanavond simpelweg het adres en de naam wijzigen? Of zal ik echt moeten wachten, omdat de productcode dan direct aan mij wordt gekoppeld en het dan niet meer 'echt' te wijzigen is? Ik heb namelijk weleens onverklaarbare problemen en ik zit niet te wachten op een invasie op mijn SkyDrive of iets dergelijks. Ook is het aanmaken van een extra mailadres niet echt een optie, omdat als er dingen onherroepelijk gekoppeld worden de eigenaar van de computer dan met een extra adres zit en ze zijn niet de meest handige personen, dus ik ben bang dat dat over een paar jaar problemen gaat opleveren.

Op internet kan ik hier niks over vinden. Alleen over updates van 8 naar 8.1 of over het gebruik van de Mail-app bijvoorbeeld.

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is en dat hij hier mag staan. Ik heb er over gedacht om een DM naar een moderator te sturen, maar aangezien ik het antwoord graag voor vijf uur vanmiddag heb heb ik besloten maar gewoon een topic te openen.

Alvast bedankt voor het meedenken :)

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beheare
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-10 19:04
Hey Siempie,
je kunt Windows 8.1 installeren met je eigen Microsoft account.

Vervolgens kun je onder gebruikers:
- een lokale gebruiker aanmaken;
- een andere Microsoft account koppelen;

Na het aanmaken van het andere account niet vergeten je eigen account te verwijderen en er zeker van zijn dat het nieuwe account ook beheerdersrechten heeft.

Microsoft wil eigenlijk of je nu thuis, andere apparaat of bij vrienden inlogt, dat je toegang hebt tot al je bestanden/instellingen e.d.

Zelf lopen wij hier weleens tegenaan bij het voorbereiden van zakelijke laptops/tablets met domein gebruikers.

Succes met de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:06
Je kan ook een lokale account aanmaken en dan een handleiding meegeven over het eventueel toevoegen van een microsoft account (ik gebruik hier thuis nog steeds gewoon een lokale account gezien ik niks met de store doe en die synchronisatie zooi niet nodig heb).

Dit dus: http://www.groovypost.com...ocal-account-windows-8-1/ (2de link onder local account Windows 8.1 op DuckDuckGo).

[ Voor 20% gewijzigd door Starke op 07-04-2014 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:57
Ah, ik ben er achter waarom ik dacht dat je per sé een MS account moest gebruiken: de NL vertaling is nog niet af bij 8.1. Ik zal dat ook even aan Microsoft laten weten.

Zoals je in het plaatje in de link van Starke kunt zien is het in het Engels "sign in without" en het is in het Nederlands "log in met". Iets compleet anders dus. De functie inloggen met is gelukkig wel de optie dat je inlogt zonder, dus ik kan mooi verder.

Er is gelukkig dus niks veranderd ten opzichte van 8.0, alleen de vertaling klopt niet :+ Bedankt voor het meedenken, mannen! Paniek om niks dus :P

Edit: En hij is helemaal klaar. Windows 8 installeren blijft een eitje, als je maar zelf voor de vertaling zorgt :P

Edit 2: Microsoft accepteert volgens mij geen bug reports of iets dergelijks, dus de fout zal door hunzelf moeten worden opgemerkt.

[ Voor 17% gewijzigd door Ample Energy op 07-04-2014 17:05 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.