Toon posts:

Mn muis piept niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Plz help :?

Ik kocht laatst een showroom model van de een logitech optical mouseman wheel. Maar op t model zaten alleen de draadjes aangesloten van het lampje op een adapter. (Voor in de etalage.) Ik wil er nu een ps/2 uitgang op zetten maar ik heb geen idee welk draadje op welk pinnetje moet. En hoe ik dit verder aanpak. Is er iemand die hier iets van af weet??

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
gejat?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 20:02
Op zaterdag 09 juni 2001 15:21 schreef -OverSoft- het volgende:
gejat?
Waar slaat dat nou weer op? |:(

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
eeuh...showroommodellen zijn leeg hoor

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op zaterdag 09 juni 2001 15:05 schreef Renegate het volgende:
Ik kocht laatst een showroom model van de een logitech optical mouseman wheel
hehe, wat heeft ie gekost?

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 17:14
Op zaterdag 09 juni 2001 15:23 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Waar slaat dat nou weer op? |:(
[laat maar]

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dit model is niet LEEG.
Hij is gewoon goed alleen is de kabel doorgesneden en hebben ze op de + en -een adapter gezet zodoende dat het lampje brand in de vitrine.

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Op zaterdag 09 juni 2001 17:27 schreef Renegate het volgende:
Nee dit model is niet LEEG.
Hij is gewoon goed alleen is de kabel doorgesneden en hebben ze op de + en -een adapter gezet zodoende dat het lampje brand in de vitrine.
Ik mag hopen dat je er niet teveel voor betaald heb, want technische info over die dingen is echt _moeilijk_ te vinden. Ik kon op de logitech website al niet eens de resolutie in dpi van die dingen vinden..

Alhoewel.. ik bedenk me nu opeens dat er wel connector dingen stonden... moment...
http://www.logitech.com/cf/support/1000.cfm
hier staat het één en ander over de aansluitingen e.d. Misschien heb je daar wat aan?

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 08:18
Vreemd verhaal. Waarom ga je dan niet gewoon terug naar die winkel en zeg je dat je er eentje wilt met een goed snoer. Of kan dat niet omdat het een showroom model is??

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

tjees wie koopt er nu een showroommodel waarvan je van te voren weet dat hij gaar is :?

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

weet je wel zeker dat er meer in zit dan alleen een lampje ?
anders ga ik je heel hard uitlachen ;).
als je 'm voor 1 gulden hebt gekregen en je krijgt ut werkend ben je een echte tweaker :)

moet je een vriend oeken/vinden met dezelfde muis en even openschroeven. Kleurtjes matchen en klaar. misschien even batterijtje/letje klemmetje op pinnetje en in muis ff kleur erbij zoeken.
suc6 !

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 16:22

SmidsY

hallo!?.............

ff google search gebruiken, vind je genoeg info, bekijk deze site bijvoorbeeld maar. waarschijnlijk zeer helpfull.

http://www.hut.fi/~then/mytexts/mouse.html *D

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 21:02
Ik heb zelf ook lopen kloten met het aansluiten van een USB poort op mijn oude pc (die heeft alleen op mobo pennetjes voor USB)

Nu heb ik het zogemaakt dat ik met dat logitech verloop ding een USB poort heb :)
kewl he :7

Maar goed, je hebt 4 draadjes nodig:
Voor ps/2 is dat:
1 - Data
2 - Not Connected
3 - Gnd
4 - +5V
5 - Clock
6- NC

en als je de aansluiting van zo'n ps/2 hebt en je houdt dat plastic pennetje (uitsteeksel) naar boven dan zijn de pennetjes van boven naar beneden en vlnr:

\ is dat zwarte nokje
6 | 5
4 3
2 1

bij usb is dat:
1 - +5
2 - data -
3 - data +
4 - gnd

voor de male aansluiting is het als je de aansluiting aankijkt vlnr 1234

sucses en dus ff stoeien met die aansluiting maar zo ben je al een heel end

(je weet iig al wat gnd en +5 zijn)

Verwijderd

moet je hem wel tijdig eten & drinken geven hè, nu is ie aan een hongerdood gestorven.
Dierenmishandeling is dit!

Verwijderd

Topicstarter
Het kan best dat dat ding gejat is.
Een ding weet ik wel dat ik m voor 5,- heb en hij 145,- kost dus daar wil ik wel even voor tobben.

Ik had de draadjes al doorgemeten en nu weet ik er al twee. Het probleem is dat ik niet weet welk draadje op welke poort moet in de ps/2. Trouwens maf dat er twee grounds zijn dan want de buitenkant in ook ground volgens mij. Ik heb 5 draadjes die uit de muis komen dus heb ik nu nog 3 over op 5 poorten. Dus ik kan nog ff puzzelen. Er zijn geen vaste kleurencombinaties geloof ik.

Dierenmishandeling is t niet in iedergeval want ik geef m elke dag even 5 volt en dan knipoogt ie met zn ledje. Dus hij leeft nog!

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 21:02
gewoon uitproberen!

Als het niet werkt gewoon die andere draadjes omwisselen

er kan voor zover ik weet niet veel ernstigs gebeuren (had de data- en data+ omgedraaid, werkt gewoon niet in dat geval, muis niet aan barrels)

grtz

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 21:38 schreef Renegate het volgende:
Het kan best dat dat ding gejat is.
Een ding weet ik wel dat ik m voor 5,- heb en hij 145,- kost dus daar wil ik wel even voor tobben.

Ik had de draadjes al doorgemeten en nu weet ik er al twee. Het probleem is dat ik niet weet welk draadje op welke poort moet in de ps/2. Trouwens maf dat er twee grounds zijn dan want de buitenkant in ook ground volgens mij. Ik heb 5 draadjes die uit de muis komen dus heb ik nu nog 3 over op 5 poorten. Dus ik kan nog ff puzzelen. Er zijn geen vaste kleurencombinaties geloof ik.

Dierenmishandeling is t niet in iedergeval want ik geef m elke dag even 5 volt en dan knipoogt ie met zn ledje. Dus hij leeft nog!
Dat is inderdaad een koopje.

• Karimben
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11-2025
Maar ik vind, en blijf het vinden-->>
Gekke Topic Naam >:)

Verwijderd

Topicstarter
Moet de muis niet eerst geïnstalleerd staan voordat ik kan zien dattiet doet? Of maakt het niet uit welke muis er aangesloten is? Ik moet in ieder geval nu de computer elke keer weer opstarten als ik t probeer want hij slaat telkens vast. Dus is dit errug tijdrovend.
Pagina: 1