Too Long; Will Not Read:
1.) Staat een pricewatch: Intel Core i5 4570 Boxed in balans tegenoverstaande een pricewatch: MSI Radeon R9 270X HAWK?
2.) Is een pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W overkill voor bovenstaande combo?
3.) Is er een efficiëntere en stillere CPU-koeler dan pricewatch: Cooler Master Hyper T4 voor dezelfde prijs?
En dan nu het hele verhaal:
Mijne heren,
Na mijn eerdere (bij nader inzien) compleet gefaalde poging tot een topic maak ik hierbij een nieuwe aan, het gaat dan ook om een compleet nieuwe inrichting.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- FPS: Arma 2/3 en DayZ (Standalone)
- MMO: War Thunder en World of Tanks
- RTS: Men of War Assault Squad
- Alle spellen zullen draaien op 1080p
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
- Het staat nog niet helemaal vast, maar als max.prijs houd ik <750€ aan incl. bestelkosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
- Randapparatuur: Muis/toetsenbord, vrijwel nieuw Phillips 1080p scherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Een kast en alles wat erin kan/moet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
- Een Intel CPU (i.v.m. efficiëntie per core t.o.v. AMD), omdat Real Virtuality 3 (engine van Arma 2 en DayZ) zeer CPU-intensief is.
- AMD GPU, beste bang-for-buck ratio, vooral in deze prijsklasse. En een hoopvool oog op Mantle.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- Het word hoe dan ook de Bitfenix Prodigy (oranje) voor mITX of de M-variant (wit) voor uATX.
- Hij komt net als zijn voorganger op het bureau te staan, dus stilte is fijn.
Ga je overklokken?
- Als je "de GPU overklokken met MSI Afterburner" schaart onder overklokken, dan ja. CPU laat ik zoals hij is.
- CPU + GPU:
Deze passen in hun eigen categorieën het beste in mijn budget mijn inziens. Mijn vraag hierover is of ze ook goed bij elkaar in balans staan. De HAWK heeft net wat meer OC-potentieel dan zijn directe concurrenten (voor zover ik weet) en heeft de bewezen TwinFrozr koeler die muisstil is.
- MoBo:
Heeft (bijna) alles wat ik nodig heb, en niets wat overbodig is. Enigste punt is de enkele chassis-fan connector, maar daar heb ik een oplossing voor gevonden.
- RAM:
Keer op keer wordt deze aangeraden hier, snel uitgel*ld dus.
- Opslag:
Ik kies vooralsnog voor een enkele SSD van 240GB, omdat ik mijn populairste ook hierop wil kletsen en omdat de 240GB versie aanzienlijk sneller is dan de 120GB versie. Later voeg ik een HDD voor massa-opslag toe.
- Case:
Oranje is mijn favo couleur, dit is één van de weinige die in oranje beschikbaar is en ik vind het een prachtding. KLAAR. Een veelgehoord minpunt is kabel-management, maar daar vinden we wel wat op.
Voeding:
Ook een exemplaar wat ik zeer vaak aangeraden zie worden. Diepte is 140mm wat makkelijk in het vrij krappe PSU-compartement van de Prodigy past.
Overige:
CPU-koeler, is hier een efficiëntere voor?
DVD-brander: Boeiend, als hij maar niet in de case ingebouwd zit.
Onderdelen die ik voor de luchtstroom nog toe ga voegen en opslag:
Bedankt voor het lezen en bij voorbaat dank voor je hulp!
Groeten,
Robin
1.) Staat een pricewatch: Intel Core i5 4570 Boxed in balans tegenoverstaande een pricewatch: MSI Radeon R9 270X HAWK?
2.) Is een pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W overkill voor bovenstaande combo?
3.) Is er een efficiëntere en stillere CPU-koeler dan pricewatch: Cooler Master Hyper T4 voor dezelfde prijs?
En dan nu het hele verhaal:
Mijne heren,
Na mijn eerdere (bij nader inzien) compleet gefaalde poging tot een topic maak ik hierbij een nieuwe aan, het gaat dan ook om een compleet nieuwe inrichting.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- FPS: Arma 2/3 en DayZ (Standalone)
- MMO: War Thunder en World of Tanks
- RTS: Men of War Assault Squad
- Alle spellen zullen draaien op 1080p
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
- Het staat nog niet helemaal vast, maar als max.prijs houd ik <750€ aan incl. bestelkosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
- Randapparatuur: Muis/toetsenbord, vrijwel nieuw Phillips 1080p scherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Een kast en alles wat erin kan/moet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
- Een Intel CPU (i.v.m. efficiëntie per core t.o.v. AMD), omdat Real Virtuality 3 (engine van Arma 2 en DayZ) zeer CPU-intensief is.
- AMD GPU, beste bang-for-buck ratio, vooral in deze prijsklasse. En een hoopvool oog op Mantle.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- Het word hoe dan ook de Bitfenix Prodigy (oranje) voor mITX of de M-variant (wit) voor uATX.
- Hij komt net als zijn voorganger op het bureau te staan, dus stilte is fijn.
Ga je overklokken?
- Als je "de GPU overklokken met MSI Afterburner" schaart onder overklokken, dan ja. CPU laat ik zoals hij is.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 168,99 | € 168,99 |
| 1 | Asus H81I-PLUS | € 63,98 | € 63,98 |
| 1 | MSI Radeon R9 270X HAWK | € 184,50 | € 184,50 |
| 1 | BitFenix Prodigy Oranje | € 66,31 | € 66,31 |
| 1 | Cooler Master Hyper T4 | € 23,40 | € 23,40 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 60,45 | € 60,45 |
| 1 | Samsung SE-208DB Zwart | € 22,37 | € 22,37 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 46,94 | € 46,94 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 240GB | € 90,04 | € 90,04 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 726,98 | |
- CPU + GPU:
Deze passen in hun eigen categorieën het beste in mijn budget mijn inziens. Mijn vraag hierover is of ze ook goed bij elkaar in balans staan. De HAWK heeft net wat meer OC-potentieel dan zijn directe concurrenten (voor zover ik weet) en heeft de bewezen TwinFrozr koeler die muisstil is.
- MoBo:
Heeft (bijna) alles wat ik nodig heb, en niets wat overbodig is. Enigste punt is de enkele chassis-fan connector, maar daar heb ik een oplossing voor gevonden.
- RAM:
Keer op keer wordt deze aangeraden hier, snel uitgel*ld dus.
- Opslag:
Ik kies vooralsnog voor een enkele SSD van 240GB, omdat ik mijn populairste ook hierop wil kletsen en omdat de 240GB versie aanzienlijk sneller is dan de 120GB versie. Later voeg ik een HDD voor massa-opslag toe.
- Case:
Oranje is mijn favo couleur, dit is één van de weinige die in oranje beschikbaar is en ik vind het een prachtding. KLAAR. Een veelgehoord minpunt is kabel-management, maar daar vinden we wel wat op.
Voeding:
Ook een exemplaar wat ik zeer vaak aangeraden zie worden. Diepte is 140mm wat makkelijk in het vrij krappe PSU-compartement van de Prodigy past.
Overige:
CPU-koeler, is hier een efficiëntere voor?
DVD-brander: Boeiend, als hij maar niet in de case ingebouwd zit.
Onderdelen die ik voor de luchtstroom nog toe ga voegen en opslag:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,86 | € 46,86 |
| 1 | BitFenix Recon Black | € 29,90 | € 29,90 |
| 1 | BitFenix Spectre All Black, 230mm | € 10,78 | € 10,78 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 87,54 | |
Bedankt voor het lezen en bij voorbaat dank voor je hulp!
Groeten,
Robin