Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:20
Beste mede tweakers,

Ik zit met een probleempje omtrend mijn T-mobile bereik waarover ik graag wat hulp zoek bij jullie. Ik reis voor mijn studie/stage dagelijks met de trein van Helmond naar S'hertogenbosch. Nu is het zo dat ik Sinds December een abo heb bij T-mobile en ik sindsdien geen tot amper bereik heb op dat traject. Voor December was ik aangesloten via Vodafone en hoewel er daar ook wel een blinde vlek in het bereik zat kon ik altijd wel gewoon goed whatsapps berichten versturen of simpele sites bezoeken. Bij T-mobile heb ik in totaal twee plaatsen waar ik even goed bereik heb (lees een site kan laden) en verder is het meestal 2 a 3 minuten wachten voordat een whatsapp berichtje verstuurd is of ontvangen is. Een berichtje van nog geen KB vaak. Ook gebeurd het meermaals dat voor een korte tijd er geen mobiel bereik is (erg handig als je in de trein vaak de zaken die je moet bellen belt)

Tevens is het ook zo dat mijn signaal vaak of wegvalt of terugvalt naar het bij T-mobile totaal onbruikbare 2G. Nu kan ik met dat laatste soms nog leven, maar het is ook erg irritant. Het is vooral de eerste klacht waar ik mee zit. Ik neem immers geen mobiel abo om bereikbaar te zijn op school of thuis, ik heb daar wifi en gebeld wordt ik toch al amper (tenzij ik zelf wat moet regelen).

Nu heb ik hierover al meermaals geklaagd bij zowel de CS als bij de online helpdesk. Uiteindelijk na veel proberen het verzoek gekregen een dekkingsklacht in te dienen op de dekkingskaart. Ik zou na 10 dagen uitsluitsel krijgen, dus ik uiteraard gewoon wachten. Om ongeveer 6 uur in de avond van de 10e werkdag krijg ik ineens een telefoontje dat mijn klacht niet in behandeling kan worden genomen omdat er geen exacte postcode vermeld wordt. Tevens kan Tmobile in de auto en in de trein geen dekking garanderen (heb ik nog nooit eerder gehoord, fijn dat ze dat gewoon even melden in bv hun voorwaarden of bij afsluiten van abo). Wat betreft de postcode, een postcode gebied kan, vooral in het buiten gebied, zo groot zijn dat er dan nog amper iets te zeggen is over de dekking.

Tevens heb ik in het gesprek met de medewerker welke me mede deelde dat de klacht niet in behandeling kon worden genomen geen enkele vorm van empathie gehoord, geen excuses. Enkel de melding dat ik de fout had gemaakt geen postcode in te vullen en ik het maar opnieuw moest doen. Op de vraag waarom ze dit niet eerder hebben gemeld kreeg ik enkel te horen dat dit nu eenmaal de procedure is. Nu werk ik zelf ook op een klantenservice, dus ik weet ook wel dat er bepaalde zaken zijn waar je als medewerker niks aan kan doen, maar een normale menselijke behandeling is ongeacht de vraag wel altijd op zijn plaats.

Ik heb zelf het volgende reeds getest

- Andere simkaart
- Andere telefoon
- Andere simkaart van andere provider (voor en na de eerste klacht)
- Fabrieksreset van toestel

Nu heb ik dus de volgende klachten waar ik nog mee zit:

- Dekking in de trein op genoemde traject zeer slecht tot geen dekking
- Zeer trage hulp tot extreem lange wachtijd tot melding dat melding niet wordt geholpen
- Asociale houding van de medewerker bij telefonisch contact.

Wat kan ik nu nog doen. Ik wil gewoon een goede dekking of anders een goede compensatie. Ik heb het abo afgenomen omdat ik veel met de trein reis en ik dan gewoon wil kunnen werken of kunnen chatten met mensen die ik ken. Tot dusver heeft T-mobile niet meer gedaan dan obvious antwoorden geven en vooral zo lang mogelijk alles uitrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45
Ik heb vergelijkbare problemen met T-mobile. Ik heb al een abbonement van toen het nog Ben was, een jaar of 15 dus al. Vroeger, toen je alleen nog belde en sms'te, was het allemaal geen probleem. Tegenwoordig bel ik eigenlijk weinig tot niet, ik wil gewoon die data connectie.

Thuis in Amsterdam is het geen probleem, 4G lekker snel. Maar zodra ik in andere plaatsen ben heb ik gewoon slecht tot geen data verbinding. Hallo ! 2014 !

Ik heb mail gestuurd voor dit probleem en als antwoord moet ik op de dekkingskaart gaan kijken ? Dat was mijn klacht niet he. Ik heb nog niet gebeld maar in het verleden ben ik wel altijd correct te woord gestaan door de medewerkers van deze provider ...eerlijk is eerlijk.

Nu ben ik er echt helemaal klaar mee. Mijn abbo loopt nog tot aug 2015 voor € 30,- p/m. Toch ga ik een abbo erbij nemen van KPN. Zonde van het geld ? Ja !

Dag T-mobile.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
mir4dor schreef op maandag 07 april 2014 @ 21:51:
Ik heb vergelijkbare problemen met T-mobile. Ik heb al een abbonement van toen het nog Ben was, een jaar of 15 dus al. Vroeger, toen je alleen nog belde en sms'te, was het allemaal geen probleem. Tegenwoordig bel ik eigenlijk weinig tot niet, ik wil gewoon die data connectie.

Thuis in Amsterdam is het geen probleem, 4G lekker snel. Maar zodra ik in andere plaatsen ben heb ik gewoon slecht tot geen data verbinding. Hallo ! 2014 !

Ik heb mail gestuurd voor dit probleem en als antwoord moet ik op de dekkingskaart gaan kijken ? Dat was mijn klacht niet he. Ik heb nog niet gebeld maar in het verleden ben ik wel altijd correct te woord gestaan door de medewerkers van deze provider ...eerlijk is eerlijk.

Nu ben ik er echt helemaal klaar mee. Mijn abbo loopt nog tot aug 2015 voor € 30,- p/m. Toch ga ik een abbo erbij nemen van KPN. Zonde van het geld ? Ja !

Dag T-mobile.
Gewoon een klacht indienen over de dekking, dat geldt ook voor topic opener en eisen dat het contract stopgezet wordt omdat niet voldaan wordt aan wat je redelijkerwijs mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
Momus schreef op maandag 07 april 2014 @ 22:18:
[...]

Gewoon een klacht indienen over de dekking, dat geldt ook voor topic opener en eisen dat het contract stopgezet wordt omdat niet voldaan wordt aan wat je redelijkerwijs mag verwachten.
Ik zou niets liever doen, maar als ze al niet een een excuses willen aanbieden zie ik zie al helemaal niet in staat een tegemoet koming te geven, laat staan contract beïndigen. Laatste zou ik graag willen, want ik wil mijn internet in de trein gewoon gebruiken en niet het excuus hebben dat het daar niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Zingo schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 07:59:
[...]

Ik zou niets liever doen, maar als ze al niet een een excuses willen aanbieden zie ik zie al helemaal niet in staat een tegemoet koming te geven, laat staan contract beïndigen. Laatste zou ik graag willen, want ik wil mijn internet in de trein gewoon gebruiken en niet het excuus hebben dat het daar niet goed werkt.
Er staat helemaal nergens in het contract dat jij afgesloten hebt dat je in de trein geen ontvangst zou hebben. Wanneer dat het geval en je dus de blinde vlek aan kunt tonen, voldoen ze niet aan hun contractvoorwaarden en kun je opzeggen.
Wellicht is het zinvol contact op te nemen met een vereniging als consuwijzer, hoe je dit het beste aan kunt vliegen.
Wanneer de dienstverlening van een bedrijf achter blijft bij wat ze beloven, komen ze hun verplichtingen niet na. Zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
Het grappigste is nog de reactie van T-mobile zelf:

[/quote]
Daarnaast garanderen we geen dekking in de trein of langs de snelweg.
Helaas kan ik je hiermee niet verder helpen, wanneer je wel de juiste postcode hebt waar je dit probleem ervaart raad ik je aan om opnieuw de dekkingskaart in te vullen.
[quote]

De reden dat ze het niet garanderen is omdat door de snelheid en de elektrische storing van de bovenleiding de verbinding met de masten vaak verspringt en/of stoort. :/

Ook moet ik een postcode opgeven, waarom? Ik plaats toch een pin op de locatie waar het misgaat? Wat heeft die postcode dan in hemels naam voor zin >,<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
Even een update. Ik heb via het forum geprobeerd contact te zoeken. Ik heb daar de vraag gesteld waarom de postcode moest worden opgegeven aangezien ik een pin moet zetten op de kaart (dus waarom een postcode, die pin is veel exacter).

Geen enkel antwoord op de vraag, ze blijven elke 2 dagen (want duurt standaard 2 dagen bij T-mobile voordat er een reactie komt op het forum) hun standpunt herhalen. Misschien toch maar eens overgaan tot ontbinding van contract? Ik ben veel slechte service gewend, maar Tmobile spant de kroon!
Pagina: 1