Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Alternatief dropbox SCCM omgeving

Pagina: 1
Acties:

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:30
Ik draai een SCCM omgeving en gebruikers willen natuurlijk gebruik maken van de cloud met hun pc ( windows ), ipad, telefoon etc.
Nu moet Dropbox geinstalleerd worden onder het current user account en die heeft geen rechten, ook zijn de updates niet zomaar uit te zetten en komen er vaak updates uit.
Nu zoek ik al een poosje naar een alternatief met de volgende functies:

- te installeren vanuit SCCM ( gebruikers hebben geen local admin rights )
- te gebruiken op diverse devices ( windows pc, ipad, telefoon android / ios )

Een prijs betalen voor een cloud dienst is geen reden om het niet te doen. Vooral het remote kunnen installeren en beheren heeft een hoge prio.
Heb zelf al gekeken naar allerlei aanbieders maar ook om bijvoorbeeld met een Synology NAS een private cloud te maken.
Spideroak lijkt mij nog het beste in de buurt te komen.

Iemand ervaringen die hij of zij wil delen? _/-\o_

• Thulium
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-04 10:28
Los van het feit dat Dropbox inherent insecure is (iets met Patriot Act enzo), is het wat mij betreft ook onwenselijk om mensen hun persoonlijke Dropbox te syncen met de pc van de baas (illegale digitale goederen enzo).

Wat je zou kunnen doen is een ownCloud server opzetten, deze biedt qua functionaliteit hetzelfde als Dropbox (WebGUI, Sync Client en Appje).

Maar aan de serverkant heb je nog meer voordelen, je kunt vanaf versie 6 externe storage aankoppelen in iemand zijn persoonlijke bakje op basis van groepsrechten.

En dan kun je wellicht nog een config file pushen met alle configuratie erin, maar dan moet je weten hoe je een aangepaste MSI kunt bakken :)