Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggelaar
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-02-2022
Heb de LG 50PN6504 inmiddels een aantal weken en hij bevalt erg goed. Naar mijn mening een plasma tv met een hele goede prijs/kwaliteitverhouding.

Er is echter iets raars: als ik de aftiteling van een film bekijk, dan wordt het beeld zwarter als er helemaal niks in beeld is. Als er dan weer een paar letters in beeld komen, wordt de rest van het zwart wat grijzer, alsof we te maken hebben met een backlight panel (die er dus niet in kan zitten). Hij knalt zwart dan naar donkergrijs in een fractie van een seconde.

Hoe kan dit? Ik heb bij de instellingen alle dynamische instellingen op 'off' gezet, zodat hij niet zelf gaat tweaken op basis van wat er in beeld is. Dit had geen effect.

Ik kan helaas 'Black Level' niet op off zetten, hier zijn mijn enige opties 'low' en 'high', hij staat op Low. De High variant maakt zwart ook grijs.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:18
Sja, je hebt natuurlijk een onwijs grote plasma voor héél weinig geld, dan kan je verwachten dat het paneel niet bijzonder goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het is inderdaad - met alle respect - een budget 50 inch tv dus enkele onvolkomenheden zul je dan wel moeten accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Niet heel raar dit. Gewoon wat brightness problemen. Kijk ik niet raar van op van zo'n budget plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisg
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-06 08:50
Nee precies.. Voor zo'n bedrag kun je helaas niet veel verwachten. Als je snel bent zou je misschien nog voor een Panasonic Plasma kunnen gaan, ze zijn nog verkrijgbaar in de pricewatch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggelaar
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-02-2022
Haha Panaboys, point taken! :)

Dus accepteren en niet meer hopen op een andere verklaring dan dat de TV niet beter kan dan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evolnick
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Ik neem aan dat je de expert functies al gevonden hebt dus, om de dynamische kleuren en dynamische contrast uit te schakelen (alsmede randen verbeteren, maar dat heeft hier niks mee te maken).
Verder zou je nog kunnen kijken naar de stroombesparing instellingen en de ISM methode, die kunnen ongewild ook de instellingen automatisch aanpassen.

Verder nog gefeliciteerd met de aankoop, is een leuke plasma tv met goede prijs/specs verhouding.
Maar zoals de rest eigenlijk ook al aangeeft, verwacht geen pana kwaliteit ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-06 14:25
Sorry, maar LG is echt wel het allerlaatste merk waarvan ik een plasma zou kopen... Zelfs hun lcd-schermen geven een beter beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 20:54

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ze maken dan ook hele goede LCD TV's :)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
  • Laatst online: 06-06 14:25
Die uitspraak is uiteraard jouw volledige verantwoordelijkheid... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 489308

Hallo Miggelaar,

Televisies kun je vergelijken met paarden. Je hebt prachtige volbloed Panasonic raspaarden die al een geschenk zijn om naar te kijken. Aan de andere kant heb je ook de rasloze paarden waarvan we deze vroeger zsm naar het slachthuis brachten om lijm van de botten te maken. Met deze vergelijking valt jou televisie onder de tweede categorie. Je kunt niet dezelfde perfecties/prestaties verwachten van deze twee totaal verschillende werelden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
mr.paaJ schreef op donderdag 10 april 2014 @ 09:57:
Ze maken dan ook hele goede LCD TV's :)
PinkPanther1970 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 10:29:
Die uitspraak is uiteraard jouw volledige verantwoordelijkheid... :*)
LOL.

De LG lcd die ik ooit heb gehad, was met afstand de slechtste tv. Maar we zijn weer de nodige jaartjes verder dus er kan e.e.a. veranderd zijn. Het scherm van mijn Nexus 5 vind ik niet verkeerd en dat komt ook uit de stal van LG. Maar op het gebied van tv's ben ik stukken blijer met de GT30 en GT60 van Panasonic die hier in huis staan. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Laatst online: 14:55
Wat een vooroordelen over LG. Ik heb ruim 4 jr geleden de 42pg6000 aangeschaft en er nooit een moment spijt van gehad. Fraaie beeld, dito design en nooit problemen met inbranden. Volgens mij het electronica merk met de meest scherpe prijs kwaliteit verhouding. Ook mijn Nexus 4 lijkt onverwoestbaar :-)

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-06 20:25
wat een vooroordelen zeg en weinig opbouwends... ik heb de 60inch van deze tv en die heeft het zelfde. ik heb een hoop instellingen geprobeerd maar het lijkt niet te helpen. Het probleem is vooral goed te zien als je windows draait op dit scherm met een volledige witte internetpagina. als je dan naar de menubalken kijkt en overschakeld naar een donkere pagina dan lijkt het of er meer contrast of kleur op de plekken waar de menu balk zit komt. Wel jammer dat deze tv dit doet, want ik had eindelijk een grote tv gevonden zonder 3d smart zooi. Maar ach wat wil je voor 680euro voor een 60inch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:18
Je weet dat plasmaschermen erg slecht tegen stilstaand beeld kunnen?

Maar als je geen 3d en smarttv wil dan lever je tegenwoordig in op kwaliteit.
Pagina: 1