Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:14
Ik ben op zoek naar een simpele tablet voor mijn moeder.

Lang verhaal kort: moeder gebruikte voorheen de laptop van mijn zusje om spelletjes spelen zoals Patience.
Laptop loopt inmiddels op W8 en mijn moeder snapt daar de ballen van. Resultaat is dat ze nu niet meer even kan spelen.
Zusje begint ook te puberen, dus laptop uitlenen is ook niet altijd mogelijk.

Dus dacht ik, laat ik haar een tablet kopen.

Budget max €100,-, liever goedkoper.

Via de PW kwam ik uit bij de pricewatch: Yarvik Luna 7c (TAB274EUK) Zwart
echter lees ik in de review dat de Play Store niet toegankelijk is.
Beetje jammer, want dat is eigenlijk 1 van de grootste eis, het makkelijk kunnen binnenhalen van spelletjes.

Via het internet kwam ik uit bij de Lenovo IdeaPad A1000.

Wat voor opties/adviezen hebben jullie nog?

DPI, resolutie, MP camera etc is niet van belang.
Gaat echt puur om even wat spelletjes te doen en gemakkelijk gebruik.

Verwijderd

China for sure voor een budget tablet, hier in Nederland krijg je geen leuke tablet voor dat geld, gaat veel te langzaam zijn voor een beetje leuk gebruik.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:53
Ik zou naar de lokale intertoys ofzo gaan, en de aanwezige goedkope tablets testen. Patience doet het overal wel op, maar de bediening zal uitmaken of het ook gebruikt wordt, dus hoe goed is het aanraakscherm? En hoe zit het met het formaat? 7 inch is erg klein voor de ogen, zeker bij een ouder iemand.

Verder, wat is het doel? Een kado voor je moeder, of ook een beetje voor jezelf / rest van het gezin? Dit ivm play store beschikbaarheid. Als het puur om patiencen en wat internetten gaat kun je prima uit de voeten zonder play store, plus hoe minder meuk je installeerd hoe beter de performance.

• andydewit
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-11-2024
Zolang je maar geen Cresta in huis haalt zit je goed.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-11 19:11

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Doe jezelf en je moeder een plezier: koop iets goeds ipv die goedkope troep. Dan heeft ze er tenminste wat aan.

Verwijderd

echter lees ik in de review dat de Play Store niet toegankelijk is.
Beetje jammer, want dat is eigenlijk 1 van de grootste eis, het makkelijk kunnen binnenhalen van spelletjes.
Je zou de amazon appstore er op kunnen zetten. Daar is Patience in te vinden. linkje.

Verwijderd

sebastius schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:19:
Doe jezelf en je moeder een plezier: koop iets goeds ipv die goedkope troep. Dan heeft ze er tenminste wat aan.
Het is natuurlijk heel normaal om je moeder een tablet van € 600 te kopen :+ Zo'n tablet van € 100 van bijvoorbeeld de Kruidvat zal waarschijnlijk kwa functionaliteit voldoen.

Ook de chipset's in die dingen zijn tegenwoordig snel genoeg om de boel een beetje vloeiend aan te sturen, enige wat echt een groot nadeel bij dat soort tablets is de batterij duur. En een beetje Tweaker zorgt er wel voor dat zo'n tablet een stuk fijner in gebruik door de tablet software matig te tweaken ;)

Ik heb mijn moeder zelf ook zo'n goedkope tablet mee gebracht met een RK3066 chipset en daar is echt niks mis mee en dat ding werkt nu al een jaar zonder problemen.

Ik weet natuurlijk niet hoe oud ToyotaMR2 is, maar wanneer zijn moeder richting de bejaarde leeftijd gaat is zo'n duurdere tablet natuurlijk geen slecht idee :+

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2014 19:27 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-11 19:11

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

600 euro is het andere uiterste natuurlijk :)

Mijn moeder was heel blij met een goedkope 2ehands iPad2. Voordeel van de iPad reeks is dat je echt je best moet doen om het stuk te krijgen qua software (is haar wel gelukt: zo veel boeken er op gezet dat het arme ding niet meer kon...:P )

Ik heb persoonlijk alleen nare ergernissen met de budget-tablets, hoewel ze inderdaad beter worden.

• andydewit
Ik zie al wat advertenties van bijv. een Samsung Tab 3 7" voor 100 euro op Marktplaats staan.

Verwijderd

sebastius schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:30:
600 euro is het andere uiterste natuurlijk :)

Mijn moeder was heel blij met een goedkope 2ehands iPad2. Voordeel van de iPad reeks is dat je echt je best moet doen om het stuk te krijgen qua software (is haar wel gelukt: zo veel boeken er op gezet dat het arme ding niet meer kon...:P )

Ik heb persoonlijk alleen nare ergernissen met de budget-tablets, hoewel ze inderdaad beter worden.
Een Nexus 7 lijkt mij wel erg geschikt, de kwaliteit van die tablets is namelijk in orde en die tablets hebben een goede batterij duur.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:14
swhnld schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:16:
Ik zou naar de lokale intertoys ofzo gaan, en de aanwezige goedkope tablets testen. Patience doet het overal wel op, maar de bediening zal uitmaken of het ook gebruikt wordt, dus hoe goed is het aanraakscherm? En hoe zit het met het formaat? 7 inch is erg klein voor de ogen, zeker bij een ouder iemand.

Verder, wat is het doel? Een kado voor je moeder, of ook een beetje voor jezelf / rest van het gezin? Dit ivm play store beschikbaarheid. Als het puur om patiencen en wat internetten gaat kun je prima uit de voeten zonder play store, plus hoe minder meuk je installeerd hoe beter de performance.
Inderdaad alleen voor mijn moeder en ook enkel gebruik voor wat spelletjes (tijdverdrijf).
Formaat niet aan gedacht, zal ik ook even naar kijken, al is mijn moeder nog steeds <50.
Maar hoe kom ik aan de spelletjes dan zonder een Store?
Gebruiksgemak is ook 1 van de eisen. Dus geen gedoe met zelf rooten/transfer etc.
sebastius schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:19:
Doe jij ons een plezier en financier ons ;)
Zoals ik al zei gaat het puur om wat spelletjes. Zo duur hoeft het dus niet te zijn.

Voor de rest:

Andere app-store gebruiken had ik geen kennis van. Zal daar ook even naar kijken.
Tweedehands is eventueel ook een optie. Zelf niet aan gedacht omdat ik het een beetje raar vind om zoiets kado te doen.
Nexus 7 heb ik zelf, en daar is niets mis mee, behalve dat die boven budget ligt.

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 20:15:
[...]
Maar hoe kom ik aan de spelletjes dan zonder een Store?
De .apk van zo'n spel downloaden en installeren, zeg maar zo'n beetje als in Windows met .exe ;) Die Playstore is namelijk alleen om het makkelijk te maken.

Je kunt apps namelijk ook handmatig installeren of via een andere app store.

• andydewit
Denk dat het vooral voor de moeder wel handig is een Play Store te hebben. Zeker als ze niet eerder een tablet heeft gehad.

Verwijderd

How-to Amazon appstore installeren.

Ga naar instellingen en schakel onbekende bronnen in. Meestal onder beveiliging. Open de browser. Ga naar amazon.com/getappstore klik op download. Open het bestand en klik op installeren. Open de appstore en maak een account aan. Dit kan je ook op de computer aanmaken. Log in en u kunt nu apps downloaden via de Amazon appstore.

Je krijgt dan ook elke dag een gratis app.

Sommige apps kun je ook downloaden via de website van de maker.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 07:26 ]

• ro-bbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 12:05
Misschien een tweede hands nexus 7 via v&a? Wel iets boven het budget maar dan heb je ook iets dat 10 keer beter werkt dan een goedkope langzame tablet.

• andydewit
ro-bbo schreef op woensdag 09 april 2014 @ 08:40:
Misschien een tweede hands nexus 7 via v&a? Wel iets boven het budget maar dan heb je ook iets dat 10 keer beter werkt dan een goedkope langzame tablet.
Ik zie ze voor 100 euro al staan op Marktplaats en 125 euro in V&A. Niet zo heel veel boven het budget dus. Voor die 25 euro boven je budget heb je dan een goede tablet.

Verwijderd

Ik zie niet helemaal in waarom iedereen hem boven zijn budget wil pushen? De TS geeft aan dat het maximum budget €100 is, daar is zeker wat voor te vinden wat geschikt is voor zijn gebruik. Ook wel in Nederland, persoonlijk zou ik echter aanraden een tablet hit China te halen aangezien de tablet dan toch wat beter in gebruik zal zijn dan een tablet voor €100 uit Nederland. Maar men moet niet denken dat de moeder van TS grote games gaat lopen spelen en het snelste van het snelste nodig heeft, het budget is voldoende gezien de eisen in mijn ogen en TS hoeft daar niet over heen.
Pagina: 1