Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Beschadiging laptop asus N56VV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Mijn laptop is beschadigd geraakt. Mijn subwoofer was aangesloten aan mijn lapot en terwijl die aangesloten was, heeft mijn broertje de subwoofer omhoog getrokken waardoor de laptop ook omhoog ging. De behuizing aan de zijkant van mijn laptop is los geraakt. \

Mijn vraag is kan ik mijn laptop laten repareren bij media markt onder fabrieksgarantie. Want ik heb mijn laptop 1,5 maannden. En een goede laptop moet daar tegen kunnen.

groetjes Tariq

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:04

Mavamaarten

Omdat het kan!

Eh, een laptop is niet gemaakt om een val te overleven. Een goede laptop moet daar absoluut niet tegen kunnen. De kans dat je dit zonder kosten gerepareerd gaat krijgen, waar dan ook, is zo goed als onbestaande.

Android developer & dürüm-liefhebber

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11 17:08

xleeuwx

developer Tweakers Elect
ben bang dat dit onder gebruikersschade gegooid gaat worden oftewel, voor eigen kosten. Eventueel kan je eerst vragen of het hoe dan ook te maken is.

Garantie is voor als een product stuk gaat omdat het vanaf fabriek af aan al niet deugt of stuk gaat binnen een bepaalde tijd terwijl dit normaal gebruikt is.

[ Voor 56% gewijzigd door xleeuwx op 07-04-2014 12:53 ]

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-11 08:46
Gaat je geld kosten :(

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Verwijderd

Topicstarter
uhmmm.... om hoeveel euro gaat het dan precies om??

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

gevalletje verzekering?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Verwijderd

Topicstarter
nee, jammer genoeg niet verzekerd :(

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Foto ?

Verwijderd

Topicstarter
en als ik mijn laptop open en dicht doe dan hoor je een raar geuid, die er eerst niet was, misschien kan ik dit ook als reden geven

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Ja vast, de zijkant zit los, maar de garantieclaim gaat om het geluid, ik denk dat je je er beter bij neer kunt leggen. Als jullie er onzorgvuldig mee om gaan hoor je geen garantie te claimen.
Nog eerder de WA verzekering van je broertje, als die ook binnen een gezin dekt.

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Juist, dat heet de boel besodemieteren. En wat denk je dat de winkel zegt?

De laptop heeft valschade, en jij wilt het erop gooien dat het geluid de oorzaak is. Ik kan je op een briefje geven dat dat de scharnier is die nu bij het kunstof/metaal langs schuurt. Dat heeft oorzaak - gevolg, niet gevolg - oorzaak. 8)7

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Verwijderd

Topicstarter
De laptop heeft geen valschade!! Doordat er aan de subwoofer getrokken is, is de behuizing als het ware losgeschoten.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Kwestie van de verzekering van je broertje aanspreken en het daarmee afhandelen, klaar.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:04

Mavamaarten

Omdat het kan!

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:59:
De laptop heeft geen valschade!! Doordat er aan de subwoofer getrokken is, is de behuizing als het ware losgeschoten.
Hoe dan ook, het is gebruiksschade. Dat jij het nu als iets anders probeert af te wimpelen gaat er niets aan veranderen. Gratis ga je dit niet gemaakt krijgen.

[ Voor 42% gewijzigd door Mavamaarten op 07-04-2014 13:01 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Artikel over Garantie in nl:
http://www.consuwijzer.nl...a.1396875505177-787526491

onder normaal gebruik hoort niet uit elkaar getrokken worden ;)

Je kan het altijd proberen en weet niet of als Media Markt het opstuurd en of je dan ook onderzoeks kosten krijgt a 30 euro. maar durf te wedden dat je hem terug krijgt met de mededeling dat het gebruikers schade is.

Verwijderd

Topicstarter
uhmm.. als ik het nou niet ga repareren, is dat dan erg voor mijn laptop voor de komende 3 jaar.

• Nukar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-11 08:39
same difference.

Je vraagt of het onder de garantie valt, het antwoord is nee. Ik snap dat het niet het gehoopte antwoord is, maar dat veranderd er verder niks aan.

edit: gaat weer vlot vandaag

[ Voor 44% gewijzigd door Nukar op 07-04-2014 13:04 ]

"Today is the worst day since yesterday"

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:02:
uhmm.. als ik het nou niet ga repareren, is dat dan erg voor mijn laptop voor de komende 3 jaar.
Zolang hij werkt is er niks aan de hand, voor de zekerheid even je HDD checken maar de rest kan meestal wel tegen een klein stootje.

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Je kan het toch zelf repareren als het alleen de behuizing is die los is geschoten?

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Verwijderd

Topicstarter
hoe moet ik mijn HDD checken, mijn laptop open maken en checken of via software matig?

• Nukar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-11 08:39
xleeuwx schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:04:
[...]

Zolang hij werkt is er niks aan de hand, voor de zekerheid even je HDD checken maar de rest kan meestal wel tegen een klein stootje.
Pas daar mee op, Controleer ook op andere schade
als een van de schroefbussen is gebroken kan het voorkomen dat er plastic deeltjes in de laptop rond gaan zwerven. Die wil je niet bij je fan of andere delen krijgen.

"Today is the worst day since yesterday"

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:07:
hoe moet ik mijn HDD checken, mijn laptop open maken en checken of via software matig?
crystaldiskinfo, Aan de buitenkant van een hdd zie je meestal niks en anders is het goed mis.
Nukar schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:08:
[...]

Pas daar mee op, Controleer ook op andere schade
als een van de schroefbussen is gebroken kan er plastic deeltjes in de laptop rond gaan zwerven. Die wil je niet bij je fan of andere delen krijgen.
Inderdaad, maar meestal hoor je dit soort dingen wel direct. Hoe dan ook moet het zeker even bekeken worden ;)

[ Voor 5% gewijzigd door xleeuwx op 07-04-2014 13:11 ]

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Ik ben het eens met de TS: Een laptop behuizing moet niet zo "makkelijk" kapot getrokken worden. Er kan aan een kabeltje getrokken worden en de laptop moet capabel zijn om dan voldoende weerstand te geven dat-ie niet krom trekt o.i.d.

Toegegeven, je moet er ook voorzichtig mee omgaan, maar als een laptop onder eigen gewicht zn behuizing kan kapot trekken, is er toch iets mis met de laptop. Ik zou dan ook zeker 'ff herrie schoppen bij de winkel in dit geval, maar waarschijnlijk zonder succes.

Ik had het niet gepikt in ieder geval, maar ik denk dat je niets voor elkaar gaat krijgen.

Btw, mag ik een picje zien?

[ Voor 26% gewijzigd door Gamebuster op 07-04-2014 13:16 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zou het gewoon proberen om garantie te claimen. Hij is 1.5 maand oud, dus moet de verkoper bewijzen dat het niet om fabricagefouten gaat. Wat ik zou doen is het verhaal vertellen en dan zeggen dat jij van mening bent dat het om een fabricagefout gaat, omdat hij niet zomaar los moet kunnen schieten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niet om het een of het ander, maar op GoT is het niet toegestaan om aan te zetten tot illegale zaken. Garantiefraude hoort daar nadrukkelijk bij :o

Dit is een overduidelijk geval schade door misbruik. Daar heeft noch je leverancier, noch de fabrikant iets mee te maken...

Enige uitzondering zou zijn als dit een rugged laptop was die voldoet aan enige specificatie mbt ruggedness, zoals MIL-STD-810G. Dan nog, er zijn grenzen aan. Ik ken een medetweaker die in een zatte bui wilde bewijzen hoe stevig z'n MilSpec laptop was en er met volle gewicht op is gaan stampen. Daar was het niet op berekend en dat werd dus een dure reparatie :+

Hier niet aan de orde, dit is een 'gewone' laptop die met zorg behandeld moet worden. Aangesloten randapparatuur zonder beleid eruit proberen te rukken is niet zorgvuldig.

Formeel zou je je broertje hier aansprakelijk moeten stellen, als hij minderjarig is komt dat dan bij je ouders uit. Indien verzekerd voor aansprakelijkheid kunnen ze dat aanspreken, zo niet mogen zij zelf voor de reparatie betalen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1