Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Achtergrondstuk over mobiele netwerken

Pagina: 1
Acties:

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-11 15:18
Beste redactie,

Super interessant, die stukken over mobiele netwerken. Veel geleerd, erg 'des tweakers' :). Ga vooral zo door!

Heb een vraag over de afsluitende tekst van het eerste artikel. Hierin staat:
In de volgende aflevering van deze serie gaat het over bereik en snelheid. Veel mensen hebben nog altijd thuis of in de buurt van hun huis weinig tot geen bereik, terwijl mobiel internet op stations en andere drukke plekken niet altijd even goed werkt. We bespreken nieuwe technologie en apparatuur om een beter bereik en meer capaciteit mogelijk te maken, maar gaat dat het verschil maken waarop veel mensen hopen?
Op basis hiervan had ik verwacht dat jullie in het tweede artikel zouden ingaan op wat ik als consument kan doen om het bereik in mijn huis te verbeteren. Ik zie echter nu dat het vooral gaat om de technologie die de providers inzetten om het bereik te verbeteren (zoals 4G). Gaan jullie in het laatste artikel nog in op technologie/gadgets die ik als consument kan kopen om het bereik in huis te verbeteren? Lijkt me goed passen in het 'wij stellen technologie op de proef' mantra.

• Xynergy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-11 22:40
Yep, meer van dit alsjeblieft! (ASAP?) :)

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:24

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik vond dit stuk ook wel grappig, gezien Tweakers hier volgens mij niets mee doet:
Het is ook belangrijk te kijken naar hoe het bereik is met diverse telefoons; niet elke telefoon doet dat even goed.
Ontvangst heb ik altijd wel gemist, zowel met het telefoonsignaal, maar ook over de jaren met GPS. Inmiddels werkt GPS volgens mij altijd wel goed (al ben ik high end smartphones gewend), maar dat is jaren problematisch geweest.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11 19:27
GPS ligt echter totaal buiten de invloedssfeer van de providers, als je daar iets aan wilt doen moet je met het Amerikaanse leger gaan babbelen :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Op basis hiervan had ik verwacht dat jullie in het tweede artikel zouden ingaan op wat ik als consument kan doen om het bereik in mijn huis te verbeteren. Ik zie echter nu dat het vooral gaat om de technologie die de providers inzetten om het bereik te verbeteren (zoals 4G). Gaan jullie in het laatste artikel nog in op technologie/gadgets die ik als consument kan kopen om het bereik in huis te verbeteren? Lijkt me goed passen in het 'wij stellen technologie op de proef' mantra.
Nope, sorry. Lijkt me wel interessant voor een test, maar was niet onderwerp voor deze serie. Net als gps trouwens.
Super interessant, die stukken over mobiele netwerken. Veel geleerd, erg 'des tweakers' :). Ga vooral zo door!
Thx a lot!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-11 15:18
arnoudwokke schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:41:
[...]

Nope, sorry. Lijkt me wel interessant voor een test, maar was niet onderwerp voor deze serie. Net als gps trouwens.

[...]
Jammer, gemiste kans wat mij betreft.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ligt natuurlijk ook aan je toekomstvisie. Als je ziet wat er nu in de mobiele wereld gebeurt en hoe snel mobiel internet nu is tov een aantal jaren geleden, en dat uitzet tegen de snelheidsveranderingen in de wereld van Wifi, dan zou het best eens kunnen dat we over een aantal jaren niet eens meer wifi thuis nodig hebben. Of dat bijvoorbeeld ons thuisnetwerk (10 jaar geleden was dat nog iets relatief bijzonders namelijk) naadloos via een private VLAN geintegreerd is met onze smartphones. Anytime, anywhere enzo. En dat allemaal voor de zelfde flat fee. Moet je alleen niet naar het buitenland gaan :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:24

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Paul schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:11:
GPS ligt echter totaal buiten de invloedssfeer van de providers, als je daar iets aan wilt doen moet je met het Amerikaanse leger gaan babbelen :P
arnoudwokke schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:41:Nope, sorry. Lijkt me wel interessant voor een test, maar was niet onderwerp voor deze serie. Net als gps trouwens.
GPS hoort uiteraard niet in dit stuk, maar ik mis de kwaliteit van de ontvangen signalen wel in de telefoon reviews.

Wat ik al zei, ik gebruik al jaren high end telefoons, dus ik heb geen idee of het nog een probleem is qua GPS, maar signaal is zeker wel een punt. Ik merk dat ook op mijn werk, mensen met hetzelfde netwerk die geen connectie krijgen en dat bijna nooit hebben, terwijl ik zonder al teveel problemen kan bellen en internetten.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Pagina: 1