Mijn moeder wil graag een nieuwe computer, dat wil ze eigenlijk al heel lang.
Nu is de tijd toch echt gekomen, weg met Windows XP op haar nogal slome Dell computer en in met het nieuwe Windows 8.1
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Mijn moeder werkt letterlijk elke dag op de computer, zelfs in de weekenden.
Ze heeft haar eigen MySQL database voor het bedrijf van mijn vader, en voert via speciale software allerlei informatie in voor de veiling die er om de x aantal maanden is.
Hoogstwaarschijnlijk gaat ze her en der een beetje fotoshoppen, maar het gaat er grotendeels om dat ze vaak veel redelijk intensieve programma's tegelijk draait.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het mag rond de €500 gaan kosten, exclusief verzendskosten.
Mijn eigen lijstje zit er net iets overheen, maar dat is niet heel erg.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Twee printers, een monitor, muis en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Niet bepaald.
Het liefst de beste prestaties voor de laagste prijs.
Mijn moeder streeft nogal snel naar Intel, maar ik weet dat AMD voor haar doeleinden net zo goed kan zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
De grootte is niet erg belangrijk, er is genoeg ruimte.
Belangrijk is dat de computer stil is, en weinig stroom moet verbruiken (de pc staat werkelijk dagelijks aan, haast 24/7 alleen in de nacht niet)
Nu is de tijd toch echt gekomen, weg met Windows XP op haar nogal slome Dell computer en in met het nieuwe Windows 8.1
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Mijn moeder werkt letterlijk elke dag op de computer, zelfs in de weekenden.
Ze heeft haar eigen MySQL database voor het bedrijf van mijn vader, en voert via speciale software allerlei informatie in voor de veiling die er om de x aantal maanden is.
Hoogstwaarschijnlijk gaat ze her en der een beetje fotoshoppen, maar het gaat er grotendeels om dat ze vaak veel redelijk intensieve programma's tegelijk draait.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het mag rond de €500 gaan kosten, exclusief verzendskosten.
Mijn eigen lijstje zit er net iets overheen, maar dat is niet heel erg.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Twee printers, een monitor, muis en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Minimaal wel 1TB opslagruimte, qua prijs is dat goed betaalbaar.
- Snelheid: de computer moet lekker snel opstarten en daarom heb ik een SSD in het lijstje
- We hebben een oude printer die nog via een oude (roze/paarse) connector wordt aangesloten, ik zag dat die in de oude Dell Computer via een pci(-e) slot erin is gezet. Hopelijk kan deze ook nog in de nieuwe pc worden gebruikt, ze zegt dat het nodig is voor bepaalde DOS software die ze gebruikt.
- Als het binnen het budget past, het liefst ook nog een geluidskaartje erbij.
Niet bepaald.
Het liefst de beste prestaties voor de laagste prijs.
Mijn moeder streeft nogal snel naar Intel, maar ik weet dat AMD voor haar doeleinden net zo goed kan zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
De grootte is niet erg belangrijk, er is genoeg ruimte.
Belangrijk is dat de computer stil is, en weinig stroom moet verbruiken (de pc staat werkelijk dagelijks aan, haast 24/7 alleen in de nacht niet)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed | € 69,30 | € 69,30 |
| 1 | ASRock FM2A88M Extreme4+ retail | € 50,97 | € 50,97 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,86 | € 46,86 |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 46,04 | € 46,04 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 81,50 | € 81,50 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 54,54 | € 54,54 |
| 1 | Lite-On IHAS124 Zwart | € 12,78 | € 12,78 |
| 1 | Corsair CX430M | € 42,- | € 42,- |
| 1 | Crucial M500 2,5" 120GB | € 56,- | € 56,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 459,99 | |
GIMJ