Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik Vcenter open via de Vsphere client dan zijn al mijn hosts disconnected.
Waarschijnlijk is mijn trial license verlopen.

Wanneer ik rechtstreeks inlog op mijn host heb ik een goede licentie.
Graag had ik mijn officiële Vcenter licentie toegevoegd.

Wanneer ik via de Vsphere client naar Administation - Licensing probeer krijg ik de melding "You Do Not have enough privileges to view this page". Terwijl ik wel ingelogd ben als Domain Admin die Administrator rechten geeft in Vcenter.

Wanneer ik mij licentie probeer toe te voegen via vcenter web client krijg ik volgende melding " The global.licenses privilege is required on the selected Vcenter Server system".

Hoe kan de licentie toevoegen?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:06
Onder welk account is vCenter geïnstalleerd? Waarschijnlijk heeft die persoon / dat account wel die rechten. Al zou je dat als iemand met 'Administrator'-role ook moeten hebben...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

De melding is helder, kennelijk ontbeer je toch de juiste rechten. Controleer dus eens of je daadwerkelijk Global.Licenses priveliges hebt.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb snel even wat screenshots genomen.
http://s1295.photobucket....ary/Vcenter?sort=3&page=1

Ik ben wel degelijk ingelogd als domain\Administrator

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Op die screenshots is niet te zien welke priveleges het administrator account heeft....

Controleer nu gewoon even of het administrator account Global.license rechten heeft, voor hetzelfde geld heeft een of andere grapjas dat recht ingenomen voor dit account.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Op de screenshot kan je toch zien dat Domain\Administrator "all Privileges" geeft?
Er staat een vinkje voor.
Waaronder ook Global.license.

Heb het nogmaals gecontroleerd, global.licenses is actief onder administrator.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2014 16:28 ]

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:06
Nou, je hebt nog anderhalf uur om het aan te melden als je Basic Support hebt en een stuk langer als je Production Support hebt afgenomen...

Ons cluster draait zo stabiel dat het ene telefoontje dat we de afgelopen 2 jaar hebben gepleegd richting support omgerekend zo'n 20.000 euro heeft gekost: +

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Ok
Het was dus wel degelijk een privilege probleem.
De reden dat al mijn host disconnected waren zijn wel degelijk doordat mijn Evaluation Period verlopen was.

Om licenties te kunnen toevoegen moet er ingelogd worden met de lokale user die aangemaakt wordt tijdens de installatie van Vcenter.

Na het toevoegen van de Vcenter licentie zie ik terug al mijn hosts.
Pagina: 1