Aanbeveling F2P Mmorpg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidanexo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 09:18
Hallo mede tweakers,

Na een lange afwezigheid van gamen zijn mijn handen toch gaan kriebelen om weer eens een game te proberen. Hier kwam al snel uit dat ik dat voor het Mmorpg genre zou kiezen. ik heb jarenlang World of Warcraft gespeeld en zoek dan ook iets vergelijkbaars.

Omdat ik niet zo veel meer kan gamen als ik vorige jaren heb gedaan vind ik het zonde om maandelijks geld te gaan neerleggen voor een Mmorpg. Nu zoek ik dus naar een vergelijkbaar spel als World of Warcraft maar dan zonder maandelijks kosten.

Ik heb al onder meer SWTOR, LOTRO en Tera geprobeerd, maar ik ben bang wanneer ik verder kom ik in het spel er meer restricties zullen zijn die me zullen weerhouden van verder te gaan. Ik heb ook al Guild wars 2 geprobeerd maar als fervente healer in World of Warcraft kon ik er maar niet tegen dat er geen pure healer was.

Dus mij vraag is eigenlijk.. Welk van de opgenoemde Mmorpg is het meest traditioneel op gameplay? aka zijn er classes die puur gericht zijn op het healen? En welke van deze spellen heeft de beste F2P model en waarom?

Alvast bedankt!

PS: Heb al meerdere websites bekeken voor een vergelijking tussen de F2P modellen maar ik kan er maar niet uit komen!

[ Voor 5% gewijzigd door Zidanexo op 07-04-2014 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:50
Ik denk dat je bij F2P altijd wel restricties zal houden. Ik kan je daarom geen aanbeveling geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDutchGuy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-07-2024
Je zou Rift kunnen proberen.
Ik heb de restricties daar altijd wel mee hebben vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Er zijn nog wat F2P holy trinity games die best 'ruim' speelbaar zijn, Allods en Rift zijn de bekendste.

Allods komt pas laat echt naar een trinity toe, Rift begint eigenlijk al vanaf de eerste dungeon en raids zit je echt op dedicated healing (waar je bij dungeons nog wat ruimte hebt - of je bent een Chloro, waar juist deel van je healing DPS is :P).

Best bet op het moment is dan Rift, je hebt wel een paar restricties (je mag bv SL souls niet gebruiken) en er komen binnenkort nog 4 souls bij (mage tank, warrior en rogue healer, cleric support). Je kan zelfs via ingame gold store-credits kopen, waar je dus premium (=soortvan subscription) en ook unlocks kan kopen.

persoonlijk vind ik Rift nog 1 stap verder gaan dan WoW, een boss kan een ability gebruiken die écht instant-wipe is voor de hele party.

[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 07-04-2014 11:06 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 22:04
Je kunt in GW2 best wel een dedicated support class spelen hoor.. In PvP iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Valandin schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:47:
Je kunt in GW2 best wel een dedicated support class spelen hoor.. In PvP iig wel.
dedicated support =! dedicated healer. GW1 had nog wel dedicated healers (maar niet echt tanks) zoals Monk en Ritualist, maar daar houd het verder op.

(in GW2 komt water elementalist en engineer in de buurt, maar verre van 'healer zijn').

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 22:04
Ik begrijp idd wat je bedoelt maar ik vind water elementalist / support guardian in WvW toch aardig een dedicated healer in WvW. Wel inderdaad niet typisch zoals in andere games.

Verder zijn er niet echt waardige F2P games om veel fun in te hebben als healer. De leukste tijden als healer heb ik gehad in WoW, daarna FF XIV, daarna Rift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 15:55
Lotro is wel leuk, speel 't alweer 7 jaar ofzo. Natuurlijk zijn er restricties in F2P MMO's, ze kunnen natuurlijk niet het complete spel voor niks laten draaien.

Alhoewel het in lotro best meevalt als je het slim aanpakt.

Dan level je gratis tot lvl30, neem je 1x een VIP sub van 12 euro ofzo om allerlei dingen te unlocken voor alle chars die je in die maand aanmaakt. Dus wel zorgen dat je zoveel mogelijk chars maakt en ook inlogt in de periode van je sub.

Dan krijg je sowieso 500 TP als je 1 maand een sub neemt, en daarmee kan je dan weer een quest pack van bijv. lvl40-50 kopen. TP kan je ook grinden voor de andere quest packs en expansions.

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:07
Everquest2 is ook nog redelijk trinity-based. Wat F2P betreft zitten de belangrijkste restricties op het gebied van de kwaliteit van de spells die je kunt gebruiken (er zijn kort gezegd vier niveau's: Apprentice, Adept, Expert en Master; in F2P kun je geen master spells gebruiken). Daarnaast is het gebruik van de broker (zeg maar het auction house) beperkt voor F2P. Wat content betreft zijn er volgens mij geen beperkingen, anders dan dat je voor de laatste een of twee expansions moet betalen (eenmalige aanschaf)

*edit* Ik bedenk met dat Everquest (de originele dus) eigenlijk nog veel sterker trinity-based is.. Ook F2P, maar ook ernstig gedateerd inmiddels :) (heeft vorige week z'n 15e verjaardag gevierd, EQ2 viert in November z'n 10e)

[ Voor 18% gewijzigd door anboni op 07-04-2014 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

EQ2 was toch ook bezig met hele revamp? (EQ-next ofzo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:07
EQNext is de opvolger. Speelt zich ongeveer in dezelfde wereld af, maar is verder een op zichzelf staand spel. Ik verwacht dat EQ2 nog wel een tijdje zal blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Star Trek Online, heel wat anders dan de gebruikelijke fantasy MMO's maar toch erg vermakelijk.
En natuurlijk Lord of the Rings Online. Jaren gespeeld (Lifetimer) en nu even een pauze ingelast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 00:27
Ik zou zeggen swtor. Ik vind em zo geweldig, spijtigndat niemand van men vrienden em speelt.

Snap wel niet dat je geen 10 euro per maand kan missen, ook al ga je weinig spelen maar goed, ik hoef iemand zijn rekening niet te maken.

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:44
Ik speel ook nog steeds SWTOR. Weliswaar als subscriber maar als F2P is het wel prima te doen. Zeker als je preferred status hebt.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 07:44
Mijn oordeel. Geen f2p behalve guild wars2. Gewoon omdat er restricties in het spel zitten. Heb er heel veel gespeeld. En als in er 1 goed vond ging ik toch een subscription nemen. Lotro heel veel gespeeld en met subscription veel leuker. Puur mijn mening
Pagina: 1