Zakelijke iOS app distributie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fendt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 17:28
Hallo allemaal,

Voor een aantal klanten van ons maken we al enige tijd mobiele apps op het android platform. Dit distribueren wij buiten de store om, aangezien deze apps alleen intern door de klanten gebruikt worden.
Nu zijn wij ook iOS apps aan het bouwen, alleen kunnen we niet buiten de store om. Ik heb al het nodige uitzoek werk verricht maar ik loop toch tegen een hoop onduidelijkheden aan. Hopelijk kan iemand mij verder helpen.

Het liefst zetten we niets in de app store aangezien de app absoluut niet voor consumenten bedoeld is. Voor zover ik weet hebben we de volgende opties:

- B2B program. Nadeel: onze klanten dan een Volume Purchase Program for Businesses hebben. Dit is (nog) niet beschikbaar in NL.
- Enterprise program: Voordeel: de app hoeft ook niet ge-reviewed te worden. Dit scheel veel tijd en werk. (moeten ze ook iedere update reviewen?) Nadeel: dit is alleen voor in-house use. Betekend dit dat wij onze app dus niet naar klanten kunnen uitrollen (die ze op hun beurt wel in-house gebruiken)?

Ik heb al veel uitzoekwerk gedaan maar ik kom echt niet verder dan dit. Heeft iemand hier meer ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
De beta versie van de Sonos app gaat ook buiten de store om op iOS. Misschien dat je daar eens naar kan kijken?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:56
Welkom in de wereld van zakelijk iOS development.

Inderdaad is waar jij naar op zoek bent het B2B programma. Zoals je aangeeft is deze echter (nog) niet beschikbaar in Nederland.

Om alles volgens de regels te doen zou je het of via de App store moeten doen en de App een inlog geven. (Echter zoals aangegeven zit je dan met 1 a 2 weken voor elke update aan review tijd).

Een andere optie is dat elke klant zijn eigen enterprise account afsluit (Duur, waarschijnlijk niet interessant voor jouw klanten, teveel moeite om jouw app te kunnen gebruiken).

Als laatste optie (die in principe tegen de voorwaarden is), is een enterprise account afsluiten, en het begrip 'in-house' wat oprekken. Waardoor je een link stuurt naar jouw klanten, zij klikken en installeren. In principe is dit dus tegen de voorwaarden al lees ik op OMT dat iemand gebeld heeft met Apple Dev en ze zelf ook deze optie aandragen (http://www.onemorething.n...ie-b2b-program-ook-in-nl/).

Mijn tip is om Apple Dev op te bellen en om advies te vragen. Het is behoorlijk vervelend als je straks op een zwarte lijst van Apple staat en de apps het allemaal niet meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:11

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

fendt schreef op maandag 07 april 2014 @ 09:56:
Hallo allemaal,

Voor een aantal klanten van ons maken we al enige tijd mobiele apps op het android platform. Dit distribueren wij buiten de store om, aangezien deze apps alleen intern door de klanten gebruikt worden.
Nu zijn wij ook iOS apps aan het bouwen, alleen kunnen we niet buiten de store om. Ik heb al het nodige uitzoek werk verricht maar ik loop toch tegen een hoop onduidelijkheden aan. Hopelijk kan iemand mij verder helpen.

Het liefst zetten we niets in de app store aangezien de app absoluut niet voor consumenten bedoeld is. Voor zover ik weet hebben we de volgende opties:

- B2B program. Nadeel: onze klanten dan een Volume Purchase Program for Businesses hebben. Dit is (nog) niet beschikbaar in NL.
- Enterprise program: Voordeel: de app hoeft ook niet ge-reviewed te worden. Dit scheel veel tijd en werk. (moeten ze ook iedere update reviewen?) Nadeel: dit is alleen voor in-house use. Betekend dit dat wij onze app dus niet naar klanten kunnen uitrollen (die ze op hun beurt wel in-house gebruiken)?

Ik heb al veel uitzoekwerk gedaan maar ik kom echt niet verder dan dit. Heeft iemand hier meer ervaring mee?
In principe zou je het enterprise account er gewoon voor kunnen gebruiken, wij gebruiken er ook een om klanten simpel van een build te voorzien zonder dat we tegen de (tegenwoordig 200) maximale test devices aanlopen. Wat je nog zou kunnen doen is de klant zo'n enterprise account laten aanmaken (299$ per jaar geloof ik) en de codes verder verkrijgen om per klant gewoon de enterprise accounts te gebruiken. Op die manier blijft het voor de klant in-house en overtreed je in principe geen regels als elke klant z'n eigen heeft. Nou moet ik wel zeggen uit ervaring dat er verder totaal niet op gelet wordt dus dat is een eigen keuze daarin.

En ja, elke update moet ook weer gereviewed worden dus dat kost altijd een hoop tijd. Met enterprise accounts is het wat dat betreft wel gewoon ideaal om het binnen een bedrijf uit te rollen. Dat VPP moeten ze ook weer voor elke app in principe betalen dus ik weet niet of dat sowieso de oplossing is voor je.

Op basis van je korte omschrijving zou ik gewoon voor een per-klant enterprise account gaan en die voor hen beheren. Dan hou je je in principe aan alle regels. Alleen moet de klant akkoord zijn met de 299$ per jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:04

duderuud

Sliden is koel

Misschien is http://www.mobileiron.com/en iets voor je? Mobile device management en volgens mij kan je er ook je eigen app store mee vullen...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Toch meer iets voor 3i :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1