Toon posts:

Passende grafische kaart aankopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik wil de grafische kaart upgraden maar ik weet niet helemaal precies wat mogelijk is. ik heb er niet veel verstand van. mijn zorg is dat als ik iets koop totaal niet mogelijk is in combinatie met rest van de specs. Misschien moet het een specifieke kaart zijn?

Mijn gebruik is veel voor autocad, renderen en video bewerken.

desktop is een HP elite 8300 ffs (zakelijk model maar particulier gebruik)
- Intel® Core™ i7-3770 met Intel HD Graphics 4000 (3,4 GHz, 8 MB cache, 4 cores)
- externe GK: AMD Radeon HD 7450 (1 GB)
- 8GB ram (gaat naar 16GB)

budget is rond 300 euro. ik weet niet of dit genoeg is. ik hoef geen top kaart. maar als het stuk beter kan dan met huidige zal al fijn zijn.

bij voorbaat dank,

Emir

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:18

Thomg

Aww yiss

Wat voor moederbord en voeding heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord
Intel® Desktop Board DQ77MK Micro ATX LGA1155

Voedingsmodule
240-Watt standaard efficiency, actieve PFC; 240-Watt 90% efficiënte actieve PFC

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:36

painkill

Pain(k)(ill)

Deze computer is geheel gericht op CPU prestaties momenteel, de GPU stelt in dat opzicht weinig voor.
Ik snap dat je deze wilt vervangen, maar helaas zijn er 2 factoren waardoor dat niet mogelijk is.

1) Je voeding is maar 240W, dat is te weinig voor een serieuze videokaart. Zeker samen met deze CPU.
2) Je behuizing is simpelweg te klein om iets anders dan een low-profile GPU te huisvesten. Het systeem is verder ook niet berekend op zoveel warmteafgifte.

Daarnaast is je GPU momenteel niet veel beter dan diegene die in je CPU ingebouwd zit, dus ik snap niet echt waarom HP er überhaupt een GPU bij heeft ingezet.

Mijn SNES verzameling!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Dan klinkt het alsof het een game pc is, er zit een aparte kaart in ;)

Iets als dit.
pricewatch: Palit GeForce GTX 750 Ti StormX OC

Is nog steeds erg krom, maar iig hoef je je voeding niet te vervangen.

Nu ik dit zeg, hoeveel ruimte heb je eigenlijk?
Misschien is alleen LP mogelijk...

Helaas LP.

Waar heb je de kaart nou echt specifiek voor nodig?

[ Voor 33% gewijzigd door Thomg op 07-04-2014 01:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helaas een LP kaart alleen mogelijk inderdaad!

Er is weinig krachtigs voor zo een pc met lp! Ik dacht zelf eerder aan een AMD Radeon HD 7850!

Ik wil het gebruiken voornamelijk voor autocad, af en toe 3d rendering en kleine video bewerking. Nu lukt het ook wel aardig maar bij rendering wilt het soms tegenzitten.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Die gaat dus niet passen ben ik bang.

pricewatch: Gigabyte GV-N640D5-1GL
pricewatch: Club3D Radeon R7 250 Eyefinity 4 LP
pricewatch: XFX R7 250 1GB LP

[ Voor 44% gewijzigd door Thomg op 07-04-2014 01:57 ]

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-01 20:38
Is het geen optie om de hele zaak over te bouwen in een ATX-behuizing? Voor € 300 kun je een leuke behuizing, voeding en videokaart aanschaffen lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
daar zat ik ook aan te denken om het over te bouwen. nou ben ik een amateur op het gebied van IT! heb wel wat basis en google dus zal me eerst verdieping voor ik eraan begin.

Thomg bedankt voor meedenken!

wat ik niet begrijp is waarom ze fabriek/verkoop af een videokaart erin stoppen die 400watt eist terwijl voeding 240watt heeft! dat heeft totaal geen nut lijkt mij. en een gemiddelde kaart eist al 300 a 400 watt!
of begrijp ik het verkeerd? wat is dan meerwaarde van een betere grafische kaart op zo een laag voeding?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Fabrikanten houden rekening met een shitvoeding en dekken zich zo in tegen rechtzaken. Gaat prima.

Inderdaad geen verkeerd idee om een nieuwe kast te kopen ( eg. pricewatch: Fractal Design Core 1000 USB 3.0 ), ziet er ook nog eens een stuk leuker uit dan wat je nu hebt :+

• Daaaaf
Je huidige videokaart is een gerebrande HD6450 en die verbruikt maximaal 30W.
Voor een nieuwe videokaart kun je uitgaan van maximaal 200W en voor een compleet systeem met een enkele videokaart is een kwalitatief goede voeding van 450W vrijwel altijd voldoende.
Bijvoorbeeld één van deze drie:
pricewatch: Cooler Master VS V450S
pricewatch: Seasonic S12G 450W
pricewatch: Seasonic G-Serie 450Watt

Als je dan de kast neemt die Thomg voorstelt hou je ongeveer € 200 over voor een leuke videokaart.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

pricewatch: Seasonic G-Serie 360Watt

Ik mis die nog :)

Hangt er erg van af van wat je wilt en wat je budget is.

• Daaaaf
Klopt.

TS: loop eens wat topics langs van autocad/rendering-systemen, dan kun je een indruk krijgen wat voor videokaart geschikt voor je is.
Pagina: 1