Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Headset Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Vandaag wilde ik voor het eerst sinds maanden weer eens op teamspeak. Toen ik op de ts-server terecht kwam, kwam ik tot een rare ontdekking: mijn microfoon nam wel het geluid op dat ik hoorde (echo dus, terwijl het geluid niet hard stond), maar niet mijn stem.
Ik ben toen gelijk gaan googlen, maar daar kon ik de oplossing niet vinden. Is er iemand die mij kan helpen?

Mijn 'stats':
Windows 7
Headset: Razor Piranha
Drivers zijn up to date.

Geen idee wat ik verder nog voor relevante info kan geven. U merkt: ik heb er bepaald geen verstand van.

Bij voorbaat dank,

Leo

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:31

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op zondag 06 april 2014 @ 23:49:
kwam, kwam ik tot een rare ontdekking: mijn microfoon nam wel het geluid op dat ik hoorde (echo dus, terwijl het geluid niet hard stond), maar niet mijn stem.
Ga er maar van uit dat het probleem aan de softwarekant ligt. Het geluid wat opgenomen word is niet dat wat uit je speakers komt, maar dat wat op softwareniveau afspeelt. Het is onmogelijk dat speakergeluid wel word opgenomen, maar jouw stem niet.

Klik rechtsonderin je startbalk eens met de rechtermuisknop op het speakertje en selecteer opnameapparaten (Recording Devices). Zorg ervoor dat je headset netjes als default (standaard) ingesteld staat.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op zondag 06 april 2014 @ 23:51:
[...]

Ga er maar van uit dat het probleem aan de softwarekant ligt. Het geluid wat opgenomen word is niet dat wat uit je speakers komt, maar dat wat op softwareniveau afspeelt. Het is onmogelijk dat speakergeluid wel word opgenomen, maar jouw stem niet.

Klik rechtsonderin je startbalk eens met de rechtermuisknop op het speakertje en selecteer opnameapparaten (Recording Devices). Zorg ervoor dat je headset netjes als default (standaard) ingesteld staat.
Dan is dat in ieder geval al duidelijk. Moet het topic dan verplaatst worden naar een ander subforum?

Verder staat mijn headset als default ingesteld. Daar kan het dus niet aan liggen.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Jij ziet dus netjes zoiets bij jouw microfoon?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XSzsQ2kHLgRWyM2fqDdKnUin/full.png

Kijk bij de TS instellingen ook of je mic geselecteerd is:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yWDvIWmbwYVRHaEK5VWf3Kf4/full.png

Zoals je ziet komen de namen netjes overeen bij mij.

[ Voor 43% gewijzigd door D4NG3R op 06-04-2014 23:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij wel:

Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/2dlkcxx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/fvvdpf.jpg

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Als je in TS op 'Begin Test' klikt dan pikt die je stem niet op?

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op maandag 07 april 2014 @ 00:07:
Als je in TS op 'Begin Test' klikt dan pikt die je stem niet op?
Nee, maar je ziet wel dat hij constant geluid oppikt. Dat is dus die ruis/echo. Maar dat balkje dat dan steeds groener zou moeten worden, reageert duidelijk niet op mijn stem.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zet op de achtergrond eens een video of muziek en kijk of de balk dan wel gevuld word. Lijkt me haast wel namelijk :P .

Edit: Als je de andere microfoonpoort gebruikt (Dus IPV achter - voorop of voorop - achterop) dan werkt het ook niet?

Edit2: Verder ook geen andere microfoonhardware? Bijv een webcam of iets in die richting.

[ Voor 49% gewijzigd door D4NG3R op 07-04-2014 00:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op maandag 07 april 2014 @ 00:11:
Zet op de achtergrond eens een video of muziek en kijk of de balk dan wel gevuld word. Lijkt me haast wel namelijk :P .
Gedaan, maar ook daar reageert hij niet op. Heb het volume van de muziek aangepast van zeer zacht tot zeer hard, maar het balkje reageert er nooit op. De constante echo blijf je wel terugzien.

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-11 14:11
Heb je een Realtone cable of een ander apparaat wat geluid kan oppakken. De Realtone cable pakt bij mij namelijk altijd de prioriteit en zorgt ervoor dat anderen mij niet kunnen horen maar dat er wel een licht hoorbare ruis is.

Verwijderd

Topicstarter
Vicros schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:28:
Heb je een Realtone cable of een ander apparaat wat geluid kan oppakken. De Realtone cable pakt bij mij namelijk altijd de prioriteit en zorgt ervoor dat anderen mij niet kunnen horen maar dat er wel een licht hoorbare ruis is.
Nee, heb ik ook niet. Enkel mijn headset en verder geen apparaten als webcams of iets dergelijks dat geluid op kan nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die mij wil helpen?
Pagina: 1