Nieuwe gebruiker - Direct een ad - Ammehoela!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.089 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:50
Hoe vaak is dit wel niet besproken en of genoemd, hoe vaak is men niet gewaarschuwd en hoe vaak is er vanuit de Tweaker community gevraagd om hier wat mee te doen!?

Een gebruiker die zich net heeft geregistreerd, kan in mijn ogen, niet een advertentie plaatsen, kan gewoon niet, deze optie zou op Tweakers Vraag & Aanbod niet mogelijk moeten zijn.

Maar goed, het is dus wel mogelijk en iemand als [Verwijderde gebruiker], wie dat ook moge zijn, kan zomaar ad's plaatsen, zoals een PS4 voor 200euro 8)7
- V&A aangeboden: SOny Playstation PS4 500GB Console (Extra DualShock)

of nog meer;
- http://tweakers.net/aanbod/user/589640/

Het afgelopen jaar heeft Tweakers genoeg meegemaakt met betrekking tot de V&A, vanuit de community zijn er meerdere voorstellen gedaan, Tweakers zelf heeft genoeg ondernomen om fraudeurs, oplichters en marktplaats praktijken buiten de deur te houden. Helaas is dat niet voldoende geweest, er is al veel voorgesteld (wat we er aan kunnen doen), ik ga dat niet hier bespreken, ik stel een simpele, doch hopelijk effectieve oplossing;
- Een gebruiker, die zojuist zich heeft geregistreerd, kan, en mag voor dat er aan een aantal voorwaarden is voldaan, geen advertenties plaatsen.

Voorwaarden, ehmmm, natte vinger;
- Moet minimaal 10x gereageerd hebben in fora
- Bepaalde gegevens moeten van te voren worden opgegeven (naam, achternaam, bank, enzv) en deze gegevens zijn zichtbaar voor de Tweakers crew
- enzv,

Mede Tweakers, suggesties mbt de voorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:03
Voorwaarde 1 heb je in 5 minuten klaar, paar bullshits posts en dat punt kan je afvinken
Voorwaarde 2 kan je gewoon fake gegevens invullen.

Ik ben er ook voor dat er eisen worden gesteld aan een user voordat er advertenties geplaatst mogen worden. Op deze manier verziekt het V&A.

Ik weet dat er al eerder een uitspraak over gedaan is door de V&A mods, maar toch...

Gewoon minimaal een halfjaar/jaar actief zijn en dan pas V&A ads mogen plaatsen voor die user.

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 06-04-2014 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:50
ThinkPadd schreef op zondag 06 april 2014 @ 23:28:
Voorwaarde 1 heb je in 5 minuten klaar, paar bullshits posts en dat punt kan je afvinken
Voorwaarde 2 kan je gewoon fake gegevens invullen.

Ik ben er ook voor dat er eisen worden gesteld aan een user voordat er advertenties geplaatst mogen worden. Op deze manier verziekt het V&A.

Ik weet dat er al eerder een uitspraak over gedaan is door de V&A mods, maar toch...
Voorwaarde 1 ben ik mij absoluut bewust van.

In het geval van voorwaarde 2, een gebruiker dient bijvoorbeeld zijn bankrekeningnummer en daar toebehorende naam achternaam op te geven. Wat Tweakers doet;
STAP1 - Check bankrekreningnummer op mijnpolitie
-- Geen melding op mijnpolitie, ga naar stap2
STAP2 - stort 1 cent op rekening van nieuw geregistreerd Tweaker,
-- stuur een code mee bij dit betalingsopdracht
-- vraag Tweaker om deze in te vullen bij zijn account om de V&A deel te activeren (want deze is niet actief bij zijn registratie)

Natuurlijk zijn dit Paypal/Skrill praktijken, maar het werkt wel! Ik heb liever dit dan dat de gehele V&A verziekt wordt door idioten, oplichters, fraudeurs en mensen als Marc Klose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand met 78 positieve feedback is ook geen garantie voor correcte afwikkeling.
In de buurt zoeken en ophalen is de veiligste methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dank voor het melden, we zijn er al mee bezig :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:03
Verwijderd schreef op zondag 06 april 2014 @ 23:46:
Iemand met 78 positieve feedback is ook geen garantie voor correcte afwikkeling.
True, maar de 1dagsvliegen ontzeg je daarmee al wel de toegang.

[ Voor 66% gewijzigd door ThinkPad op 06-04-2014 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:43

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op zondag 06 april 2014 @ 23:46:
Correct, maar 78 positieve reacties - zeker van bekendere Tweakers geeft wel een goede indicatie. Enneh: Indien t.net de mogelijkheid heeft om de hele V&A ervaring te verbeteren, is dit natuurlijk mooi meegenomen ;) .

Het is jammer dat mijnpolitie.nl geen (publieke) API heeft, anders zou je zo een check kunnen uitvoeren ja.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 19:22
EN-IS schreef op zondag 06 april 2014 @ 23:33:
[...]

Voorwaarde 1 ben ik mij absoluut bewust van.

In het geval van voorwaarde 2, een gebruiker dient bijvoorbeeld zijn bankrekeningnummer en daar toebehorende naam achternaam op te geven. Wat Tweakers doet;
STAP1 - Check bankrekreningnummer op mijnpolitie
-- Geen melding op mijnpolitie, ga naar stap2
STAP2 - stort 1 cent op rekening van nieuw geregistreerd Tweaker,
-- stuur een code mee bij dit betalingsopdracht
-- vraag Tweaker om deze in te vullen bij zijn account om de V&A deel te activeren (want deze is niet actief bij zijn registratie)

Natuurlijk zijn dit Paypal/Skrill praktijken, maar het werkt wel! Ik heb liever dit dan dat de gehele V&A verziekt wordt door idioten, oplichters, fraudeurs en mensen als Marc Klose.
Voorwaarde 2 zullen ze nooit aan beginnen.
Het kost teveel tijd en je zit dan denk ik ook met aansprakelijkheid mocht er uiteindelijk iemand opgelicht worden op Tweakers.net

Het zou denk ik beter werken als advertenties verwijderd kunnen worden zonder een admin zodat dit soort zooi vlugger van de site verdwijnt.

Diverse mensen zien deze advertenties en iedereen die logisch nadenkt begrijpt dat er hier iets niet klopt en we maken er melding van en over x aantal uur zal een admin de zooi waarschijnlijk verwijderen. Maar tot dat gebeurt heb je altijd wel de kans dat iemand gek genoeg is om in zee te gaan met deze persoon.
Omdat admins/modjes niet 24/7 op de site kunnen letten zou het misschien handig zijn om advertenties automatisch onzichtbaar te maken nadat x aantal users een report gemaakt hebben?
Wanneer dan een mod/admin online komt en de reports doorneemt kan deze beslissen om de advertenties te verwijderen of weer zichtbaar te maken.
En als users hier misbruik van maken kunnen ze gestraft worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deadsy schreef op zondag 06 april 2014 @ 23:55:

Diverse mensen zien deze advertenties en iedereen die logisch nadenkt begrijpt dat er hier iets niet klopt en we maken er melding van en over x aantal uur zal een admin de zooi waarschijnlijk verwijderen. Maar tot dat gebeurt heb je altijd wel de kans dat iemand gek genoeg is om in zee te gaan met deze persoon.
Omdat admins/modjes niet 24/7 op de site kunnen letten zou het misschien handig zijn om advertenties automatisch onzichtbaar te maken nadat x aantal users een report gemaakt hebben?
Advertenties van nieuwe gebruikers eerst in de wachtkamer zetten totdat een Adm/Mod er naar gekeken heeft is dan beter idee denk ik.
Maar dan nog zal er altijd risico blijven zelfs met goede feedback.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2014 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 00:00:
Advertenties van nieuwe gebruikers eerst in de wachtkamer zetten totdat een Adm/Mod er naar gekeken heeft is dan beter idee denk ik.
En dan wordt Tweakers.net verantwoordelijk als er toch advertenties doorheen komen. Maar wat die admins en mods doen, kunnen de gebruikers toch zelf ook? Zij zijn degenen die het geld kwijt raken. Je creeert zo een hoop werk voor vrijwilligers, puur vanwege de argeloosheid (en soms hebzucht) van de gebruikers.

Wat jullie voorstellen is al veel vaker voorgesteld, en er is elke keer weer aangegeven waarom dat niet gaat werken hier. Zie bijvoorbeeld Verwijderd in "Vraagtekens bij een advertentie" recent :)

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 07-04-2014 00:10 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:35

Fiber

Beaches are for storming.

Gewoon niks kopen van zulke gasten.

En een minimaal aantal reacties leidt alleen maar tot (nog meer) forum vervuiling...

Tweakers gaat bovendien helemaal niet over voorwaarden. Ze bieden een platform en houden toezicht, maar voor de rest is het aan kopers en verkopers onderling.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:17
Dit is niet de eerste (en zeker ook niet de laatste) keer dat dit idee wordt geopperd. De melding is afgehandeld, de discussie gaan we niet overnieuw doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik daar aan toevoegen dat het zeker niet zo is dat Tweakers het allemaal wel best vindt. Er wordt actief gejaagd op oplichters, om een volledig dossier aan de politie te kunnen overhandigen, en het ze zo onaantrekkelijk mogelijk te maken zich hier te laten zien.

Dat wat we doen, moet wel daadwerkelijk voor de langere termijn iets bijdragen en haalbaar zijn. Zo is bijvoorbeeld de traceerbaarheid vorig jaar significant verbeterd, en worden mobiele netwerken en buitenlandse IPs voor nieuwe gebruikers geweerd, evenals de e-mailoptie.

Langere tijd activiteit eisen, betekent dat we terug gaan naar ca. 15-20% van het aanbod en de vraag, zoals in de beginjaren toen mensen hun spullen nauwelijks kwijtraakten tenzij het echt voor weggooiprijzen was. Ofwel, dan hou je een platform over dat enkel krimpt, omdat de grote hoeveelheid nieuwe gebruikers - waar de overgrote meerderheid gewoon van te goeder trouw is wegblijft.

Als de eis 'vanuit de community' is dat er geen enkele frauduleuze advertentie op Tweaker terecht mag komen, dan heb ik ook een simpele en effectieve suggestie: V&A opdoeken. En datzelfde wordt op termijn bereikt door bizarre drempels te gaan bedenken zoals 6 maanden activiteit. En het erge is, dat er door iemand die wil oplichten net zo makkelijk omheen gewerkt wordt. Slapend accountje hier en daar, en dubbel scoren door het valse gevoel van veiligheid dat mensen gegeven wordt.
Mag ik raden dat dan dezelfde mensen hier weer staan te schreeuwen dat er weer iets anders op verzonnen moet worden. Vicieuze cirkels die allemaal maar naar één ding toe gaan: ophouden van het bestaan van V&A.

Iets met kind, badwater en haalbaarheid. Mensen hebben er meer aan gewoon op hun hoede te zijn.
Oplichters heb je overal en zal je overal houden. eBay is niet veilig, Marktplaats is niet veilig, en Tweakers is niet veilig. Als je de 3 naast elkaar houdt ten aanzien van wat gedaan wordt tegen oplichting, dan weet ik mijn keuze snel gemaakt.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2014 11:02 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.