Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesselP
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-09 14:45
Hallo mensen,

Heb nu ruim een week mijn PC in elkaar zitten, maar ik wil de temperaturen aflezen van mijn CPU (FX 8120) en, zoals al meer wordt beschreven, geven verschillende programma's verschillende temperaturen weer. Ik weet zo niet welke ik moet vertrouwen, in de screenshot hieronder heb ik er 4 aan staan met verschillende resultaten. De programma's zijn AMD Overdrive, ASRock Extreme Tuner, Core Temp en CPUID HWmonitor.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Jsssrf6.png

Specs zijn:

Mobo: ASRock 970 Extreme4
CPU: AMD FX 8120
Cooler: Cooler Master V8

Welke is de meest vertrouwelijke?

Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Als dit in idle is in ieder geval niet die van 50℃ en 22℃ lijkt mij, dus ik voor degene die 36℃ aangeeft. Maar ik weet dan ook niet hoe warm het is op je kamer.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:50

D4NG3R

kiwi

:)

Wat zegt je BIOS er van als je hem daar ff 10-15 mins laat idlen? Vergelijk dit daarna met wat je op deze image ziet. Je kan er van uit gaan dat het getal wat er het dichtste bij ligt het betrouwbaarst is.

Waar bestaat je koeling uit, en hoe warm is het momenteel in de kamer waar je zit? Wat Asrock je zegt lijkt mij het meest betrouwbaar, 22C is wel heel erg koud voor een processor op kamertemperatuur. 50C is weer extreem hoog voor idle (echter niet onmogelijk als je setup slecht aangesloten is of slecht gekoeld is).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:53

Mavamaarten

Omdat het kan!

Probeer het ook eens met Speccy :)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:50

D4NG3R

kiwi

:)

Mavamaarten schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:33:
Zegt erg weinig omdat de TS meerdere resultaten krijgt met meerdere (normaal gesproken goed werkende programma's).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesselP
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-09 14:45
timmie271 schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:22:
Als dit in idle is in ieder geval niet die van 50℃ en 22℃ lijkt mij, dus ik voor degene die 36℃ aangeeft. Maar ik weet dan ook niet hoe warm het is op je kamer.
Ruimte temperatuur is gewoon normaal rond 21 graden.
D4NG3R schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:25:
Wat zegt je BIOS er van als je hem daar ff 10-15 mins laat idlen? Vergelijk dit daarna met wat je op deze image ziet. Je kan er van uit gaan dat het getal wat er het dichtste bij ligt het betrouwbaarst is.

Waar bestaat je koeling uit, en hoe warm is het momenteel in de kamer waar je zit? Wat Asrock je zegt lijkt mij het meest betrouwbaar, 22C is wel heel erg koud voor een processor op kamertemperatuur. 50C is weer extreem hoog voor idle (echter niet onmogelijk als je setup slecht aangesloten is of slecht gekoeld is).
CPU cooler is een Cooler Master V8 in een Cooler Master N300 case. Hierin heb ik voorin nog een extra Zalman fan geplaatst.

Zal hem morgen even een tijdje in de BIOS laten draaien, kijken wat daar ongeveer uit komt.
Mavamaarten schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:33:
Speccy ook al geprobeerd, deze geeft heel onregelmatige temperaturen aan, soms 11 graden en de andere keer 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Als je kamertemperatuur 21℃ ga ik voor degene die 36℃ aangeeft, omdat de processor altijd warmer is dan de omgeving.

Gamertag: timmie271

Pagina: 1