WIFI hulp

Pagina: 1
Acties:

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-12 11:26
Hallo Tweakers, ik houd over een maandje me feest in een kelder van een gemeenschapshuis. In die kelder komt een DJ draaien die internet wel makkelijk vind. Ook wil ik graag voor de uitgenodigde gasten (ca. 50 personen) dat er WIFI aanwezig is in de kelder, omdat er mobiel ontvangst bijna nihil is.

Om bij de kelder te komen moet je trappen naar beneden, dan moet je een deur links openen en ben je in de party ruimte. Rechts is een ruimte met aan de rechterkant wc's etc.

Op de begaande grond staat een doodnormale router die wifi uitzend (goedkopere 2.4GHZ). De signalen komen net in het halletje voor de kelder. Bij een vorig feest heb ik hier al eens een repeater neergezet, hij pakte de signalen goed op. Ik zou niet weten wat voor internetsnelheid ze binnenkrijgen.

Mijn vraag aan jullie is, hoe kan ik dit het beste doen voor 50 man en één DJ, die internettoegang willen zonder al te veel snelheidsverlies. Heb ik bijvoorbeeld 2 repeaters nodig etc. Ik heb gehoord dat een repeater de internetsnelheid halveert, wat natuurlijk jammer is. Bestaat er geen wifi ontvanger (repeater) die geen wifi uitzend, maar alleen de wifi signalen oppakt, en je die dan via de kabel kunt verspreiden? (Dan naar een acces point toe).

Ik heb de WN2000RPT als repeater.

Graag jullie meningen over hoe ik dit het beste kan regelen.

Alvast bedankt!

No one is listening until you fart

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Waarom leg je niet even een ethernet kabeltje van die router op begane grond naar de kelder? Veel makkelijker en beter!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat idd. Kabeltje naar beneden en dan een router als een AP inzetten. Werkt prima.
Overigens kan ik me bij die DJ voorstellen dat ie internet wil voor het evt van het net plukken van nummers.
Voor wat bereft de gasten zou ik zeggen: je komt voor de muziek en het feest en niet vanuit een hoekje om met elkaar via facebook contact te houden. Gevalletje jammer dan. Er is ook een leven naast social media.

[ Voor 66% gewijzigd door The Eagle op 06-04-2014 22:21 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Felix!
Een kabeltje zie ik niet echt zitten, het is een grote weg die die kabel moet afleggen, zo'n 30 meter. Ook moet de kabel een gang doorkruisen, dus de eigenaar zal er niet zo blij mee zijn.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:22

D4NG3R

kiwi

:)

Felix! schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:22:
Een kabeltje zie ik niet echt zitten, het is een grote weg die die kabel moet afleggen, zo'n 30 meter. Ook moet de kabel een gang doorkruisen, dus de eigenaar zal er niet zo blij mee zijn.
30M is niks voor een CAT5e of betere kabel. En voor 1 avondje een kabel op de gang? Pff..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Felix!
De router staat in een andere zaal, en de eigenaar zal niet blij zijn als door de hele tent een kabel ligt, dus daarom is alleen draadloos nog een optie.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Felix! schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:32:
en de eigenaar zal niet blij zijn als door de hele tent een kabel ligt
Nee heb je, ja kan je krijgen.

Gooi die oude repeater er gewoon tussen en stel een wachtwoord in voor het netwerk. Mensen komen voor een feestje, niet voor facebook.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nodig die man uit, he ik wil ej wat vragen kom ff langs. douw een biertje in zijn hand en vraag of en een paar uurtjes een snoertje mag liggen

Iperf

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Felix! schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:32:
De router staat in een andere zaal, en de eigenaar zal niet blij zijn als door de hele tent een kabel ligt, dus daarom is alleen draadloos nog een optie.
30 meter is peanuts. Bovendien: hoezo liggen, en niet hangen? Met ducttape vastplakken aan het plafond en gaan met die banaan :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-12 12:43
Waarom geen powerline? Zeer goede ervaring met pricewatch: TP-Link 300 Mbps AV500 Wi-Fi Powerline extender Starter Kit. (In meerdere situaties). Je creeert gelijk ook een draadloze verbinding. Plus je hebt dan ook nog 2 poorten er een echte ap achter te hangen.

Ding haalt 150mbit, dus prima snelheden.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

€54,- (Powerline) vs ~€15-25 (kabel) vs €0,- (Bestaande repeater).

imho valt powerline af.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

MaZeLe schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:47:
Waarom geen powerline? Zeer goede ervaring met pricewatch: TP-Link 300 Mbps AV500 Wi-Fi Powerline extender Starter Kit. (In meerdere situaties). Je creeert gelijk ook een draadloze verbinding. Plus je hebt dan ook nog 2 poorten er een echte ap achter te hangen.

Ding haalt 150mbit, dus prima snelheden.
150Mbit theoretisch maximum ja..
Hangt helemaal van het stroomnet en andere apparaten af. T kan werken, kan net zo goed n ramp zijn

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:51
Felix! schreef op zondag 06 april 2014 @ 21:59:
Bestaat er geen wifi ontvanger (repeater) die geen wifi uitzend, maar alleen de wifi signalen oppakt, en je die dan via de kabel kunt verspreiden?
Aangezien iedereen je vraag lijkt te negeren; Ja, veel accesspoints/repeaters/routers kunnen ook als wireless bridge werken. Je WN2000RPT waarschijnlijk ook wel (check de handleiding) want connecteren met een bestaand wifi netwerk is tenslotte wat een repeater standaard al moet doen. De opstelling met daaraan een los accesspoint zou ik alleen doen als je een lange kabel tussen deze twee kan gooien (dus ontvanger relatief dicht bij router en accesspoint dicht bij gasten), anders zou ik gewoon de repeater functie gebruiken. Halvering in de snelheid maakt voor gebruik met telefoontjes weinig uit lijkt me, neem niet aan dat iedereen youtube gaat zitten kijken op een feestje.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Halvering snelheid maakt voor paar telefoontjes niet zo uit, maar voor tientallen tegelijk allicht wel - en dan hebben we het nog niet over de DJ...

Wat heeft die DJ exact nodig (welke bandbreedte, max latency en jitter)?

Als z'n verbinding ook maar iets met z'n muziek te maken heeft wil je dat 100% stabiel hebben en dan is een WiFinetwerk die hij deelt met de gasten echt niet goed genoeg. QoS is geen oplossing aangezien het grootste probleem op RF-niveau speelt (layer 1) en niet op de hogere lagen waar die QoS inhaakt.

Twee mogelijkheden in dat geval:
1) alsnog kabel, zoals gezegd met ducttape over plafond/muren struikelt niemand erover en is het zo weer weggehaald.
2) WiFi dmv repeater cq wireless bridge maar dan alleen voor DJ, overige gasten hebben pech.

Sowieso snap ik niet dat je voor een feest je druk gaat maken om connectivity voor de gasten. Een feest is om te zuipen of dansen, het is geen LAN-party 8)7

Oslik blyat! Oslik!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

dion_b schreef op zondag 06 april 2014 @ 23:47:
...Sowieso snap ik niet dat je voor een feest je druk gaat maken om connectivity voor de gasten. Een feest is om te zuipen of dansen, het is geen LAN-party 8)7
Een feest is geen feest als je niet kunt twitteren...

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:21

eagle00789

Est. November 2005

Brahiewahiewa schreef op maandag 07 april 2014 @ 08:06:
[...]
Vergroeid met de telefoon noemen ze dat
goow deze afbeelding plaatsen en je bent van het hele gezeik af.
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-W2WKE7SJjCI/TnBxZz1tMSI/AAAAAAAABJ4/zt7hij8X4Go/s1600/no-mobile-phones.gif
Kabel leggen voor de DJ en alleen voor de DJ, want als je met 50 man op facebook/twitter/whatsapp/etc zit kan de dj nog steeds geen nummer downloaden omdat de snelheid te brak is geworden door alle telefoons

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Brahiewahiewa schreef op maandag 07 april 2014 @ 08:06:
[...]
Voor asociale bezigheden zoals roken en twitteren kun je prima verwachten dat mensen naar buiten lopen.

Als je nog in staat bent te twitteren doe je iets verkeerd. Toegegeven, ik ben totaal niet hip en als ik naar feesten ga is het gebruikelijk dat er per persoon een fles sterk meegaat - vandaar dat ik nu in rugzak een fles gin en een opblaasschaap bij me heb - kan zijn dat de wat modebewustere jeugd van tegenwoordig wat narcistischer ingesteld is enzo :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1