Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Witte 17 Inch laptop aankoop advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vrouw is gek van een groot scherm (minimaal 17 inch) en wit. Nu blijkt deze combinatie niet de meeste resultaten hier te geven. (slechts 1!)

Even via andere kanalen gezocht en nu op deze uit gekomen :Toshiba Satellite C75-A-14T laptop

Helaas deze alleen via Neckermann te bestellen en verder kan ik hem nergens vinden, evenmin reviews.

Wat denken jullie tweakers van de specs? Hij zal voornamelijk voor de huis-tuin en keukengebruik dienst doen. Filmpjes kijken, gemiste programma's en MP.En wat lichte fotobewerking. En hij zal het huis niet verlaten.

Specificaties:
- Ca. 43,9 cm (17,3" ) LED-TruBrite HD+ scherm met een resolutie van 1600 x 900 en 16:9 beeldweergave
- Intel Pentium 2020M processor met een kloksnelheid van 2,4 Ghz
- Het werkgeheugen van 6 Gb (4 Gb + 2 Gb) DDR3-1600 MHz maakt het mogelijk om ook met grote bestanden snel te werken
- Harde schijf van 750 Gb HDD SATA 5400 rpm voor voldoende opslagcapaciteit
- DVD-SuperMulti drive
- De laptop leest multimediakaarten dankzij een multikaartlezer
- De beeldkwaliteit is ook bij snel bewegend beeld erg goed dankzij de nVidia GeForce GT 710M grafische kaart met 1 Gb vast videogeheugen
- Ingebouwde HD-webcam met microfoon
- 1x HDMI-aansluiting om Full HD beelden te streamen naar een Full HD monitor of televisie
- SRS Premium HD-Sound, Stereo Sound luidsprekers
- Numeriek keypad
- Bluetooth 4.0 om data te streamen van en naar andere Bluetooth apparaten
- 10/100 Ethernet aansluiting voor een modem
- Aansluitingen: o.a. 1x USB3.0 poort, 2x USB2.0 poorten, 1x VGA-aansluiting maken het mogelijk om verschillende apparaten tegelijk aan te sluiten, 1x hoofdtelefoonaansluiting
- Realtek WiFi Wireless LAN 802.11 b/g/n voor draadloos netwerk
- Li-Ion 6-cell (werkt tot 3 uur en 45 minuten autonoom)
- Besturingssysteem Windows 8.1 - 64-bits
- Afm.: ca. 41,3 x 26,8 x 31,3 / 33,7 cm
- Kleur: wit Artikelnummer 071084
Processorfamilie Intel Pentium
Geheugen slots type 6 Gb DDR3
Opslagcapaciteit 750 Gb
Videogeheugencapaciteit Gedeeld

Ik hoor graag een reactie met eventueel mogelijkheden, al lijkt mij dat het er weinig kunnen zijn ivm het schaarse 17 inch witte laptop aanbod :*) Misschien een (veel) betere suggestie die op een ander kleurtje uitkomt is ook welkom ;)

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-11 12:28

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Verwijderd schreef op zondag 06 april 2014 @ 21:53:
En hij zal het huis niet verlaten.
Waarom een laptop dan als ik vragen mag? omdat hij dan overal te gebruiken is?

[ Voor 7% gewijzigd door Lawwie op 06-04-2014 21:55 ]

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Mag zilver ook? pricewatch: Lenovo IdeaPad Z710-00228
En hoe zit het met het prijskaartje? (Wat je wil uitgeven en hoe duur die Toshiba is)

[ Voor 24% gewijzigd door Jornv op 06-04-2014 22:03 ]

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Waarom 17",want wxga op 17" noem ik niet een pretje.

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-11 22:46
Lawwie schreef op zondag 06 april 2014 @ 21:54:
[...]

Waarom een laptop dan als ik vragen mag? omdat hij dan overal te gebruiken is?
Als het antwoord hierop nee is, kijk dan ook in de hoek (zelfbouw) all-in-one: dan is het enige wat je moet vinden een witte monitor (en degelijk specs uiteraard, maar je hebt direct meer opties).

Qua commentaar op de laptop: het enige wat voor de laptop spreekt is de hoeveelheid RAM omdat dit bovengemiddeld is, op alle andere vlakken laat het te wensen over - hoe weinig fotobewerking je ook van plan bent.

[ Voor 32% gewijzigd door C0rnelis op 06-04-2014 23:02 ]

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Bekijk jezelf of je vrouw eens in de toekomst:
Het ding kan weer eens iets niet installeren want X, het duurt lang voordat <blaat> z'n werk heeft gedaan want Y en support is ruk want Z (om maar even wat dingen te verzinnen; ik zeg niet dat 't zo is, maar het is goed mogelijk). Leun je dan tevreden achterover bij je BSOD en denk je bij jezelf: "gelukkig is 'ie wit"?

Als 't nou een TV was die je kamer moet (ont)sieren; best. Dan geef je wel (iets) om looks. Maar een laptop kopen om z'n looks is, in mijn persoonlijke mening, zo'n beetje 't stomste dat je kunt doen. De vorige alinea is dan ook alleen maar om dit punt te illustreren; ik zeg niet dat er geen goede witte 17" laptops bestaan, ik zeg alleen dat je, voor een laptop, looks lekker moet laten varen.

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 06-04-2014 23:41 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Thanxx voor de reacties.

De laptop is 500 en ik vind dat wel een plafond qua prijs voor wat wij ermee willen doen.

En wij willen graag van de zgn. Computerkast af in onze woonkamer. Dat is de reden voor de keuze voor een laptop. En omdat hij voornamelijk de hele dag aan zal staan willen we wel een beetje ''looks''

Ik denk dan qua de keuze wit + 17 Inch wel vast te zitten. Eventueel een goed alternatief zoeken met of een 15,6 inch of betere specs omtrent de beeldkwaliteit zou dan de beste oplossing zijn. Ik was hier al wel op voorbereid, maar als iemand nog een 17 inch witte laptop met betere specs weet te vinden (wat niet op tweakers staat) dan hoor ik dat natuurlijk graag.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Of je koopt een kleinere laptop en een apart scherm erbij.

• Barts14
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-11 19:04
Eigenlijk niet echt iets wat ik aan zou raden (merk, processor, scherm enz..) maar hij is wit en 17,3 inch:
pricewatch: Packard Bell Easynote LV44CR-1245NL8 (Met Pentium processor)

*EDIT* Stond niet in de Pricewatch, dan maar link naar winkel: http://www.wehkamp.nl/ele...-Laptops%2f_%2fN-1bxcZl87 Deze heeft een i5-3230M

[ Voor 41% gewijzigd door Barts14 op 07-04-2014 16:08 ]

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 00:19:
Thanxx voor de reacties.

De laptop is 500 en ik vind dat wel een plafond qua prijs voor wat wij ermee willen doen.

En wij willen graag van de zgn. Computerkast af in onze woonkamer. Dat is de reden voor de keuze voor een laptop. En omdat hij voornamelijk de hele dag aan zal staan willen we wel een beetje ''looks''

Ik denk dan qua de keuze wit + 17 Inch wel vast te zitten. Eventueel een goed alternatief zoeken met of een 15,6 inch of betere specs omtrent de beeldkwaliteit zou dan de beste oplossing zijn. Ik was hier al wel op voorbereid, maar als iemand nog een 17 inch witte laptop met betere specs weet te vinden (wat niet op tweakers staat) dan hoor ik dat natuurlijk graag.
Als je van de computerkast af wilt, maar niet mobiel hoeft te zijn kan je misschien kijken naar een pc in een mini-itx kast die je op de achterkant van een monitor schroeft, dan heb je een all-in-one en kan je je bij de keuze van de monitor op het uiterlijk concentreren. Daarnaast mag je van de arbo maximaal twee uur per dat met een laptop werken, een laptop als primaire computer is om ergonomische redenen niet aan te raden.

Verwijderd

Topicstarter
Barts14 schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:58:
Eigenlijk niet echt iets wat ik aan zou raden (merk, processor, scherm enz..) maar hij is wit en 17,3 inch:
pricewatch: Packard Bell Easynote LV44CR-1245NL8 (Met Pentium processor)

*EDIT* Stond niet in de Pricewatch, dan maar link naar winkel: http://www.wehkamp.nl/ele...-Laptops%2f_%2fN-1bxcZl87 Deze heeft een i5-3230M
Die 2e ziet er best uit! Met een i5-3230M-sowieso al 3 stappen de goede richting op vergeleken met het trage oude beestje waar we het nu (nog) mee doen. Bedankt, ik ga mij even goed in deze verdiepen.
eew schreef op maandag 07 april 2014 @ 17:06:
[...]

Als je van de computerkast af wilt, maar niet mobiel hoeft te zijn kan je misschien kijken naar een pc in een mini-itx kast die je op de achterkant van een monitor schroeft, dan heb je een all-in-one en kan je je bij de keuze van de monitor op het uiterlijk concentreren. Daarnaast mag je van de arbo maximaal twee uur per dat met een laptop werken, een laptop als primaire computer is om ergonomische redenen niet aan te raden.
Daar ga ik ook even naar kijken, nooit echt bij stilgestaan. Die 2 uur gaan we niet halen, het is vooral even FB en weer huishouden, muziekje aan en weer dat doen hup hop :) Als we er een half uur achter elkaar zitten dan is het veel, maar bedankt voor de goede zorgen _/-\o_

Oke, mij nu dus even verdiept in de Packard Bell EasyNote LV44HC-2445NL8

Ziet er goed uit voor net dat kleine beetje meer (520 euro)

Hier de specs:

Processor
- Intel Core i5-3230M
- Frequency 2,6GHz
- Turbo 3,2GHz (single core)
- Cache 3MB

Systeem chipset
- Mobile Intel HM77 Express Chipset

Geheugen
- 4GB DDR3 Memory

Grafische kaart
- Intel HD Graphics 4000

Scherm
- 17.3" HD+ LED backlit LCD Glare
- Brightness 220 nits
- Aspect Ratio 16:9
- Resolutie 1600x900

Hardeschijf
- 500GB 2.5 inch 5400rpm HDD

Optical Drive
- DVD-Super 8X Multi DL drive

Card reader
- Multi-in-1 card reader

Battery
- 6-cell Li-ion battery
- Battery life 4 hours
- 3-pin 65W AC adapter

Connectivity
- LAN RJ45
- Wireless LAN 802.11b/g/n

Poorten
- HDMI
- VGA
- 2 x USB 3.0
- 1 x USB 2.0

Multimedia
- Acer Crystal Eye HD webcam

Besturingssysteem
- Windows 8 64-bit

Software
- Microsoft Office Trial

Afmetingen en gewicht
- Afmetingen 414,75mm x 275 mm x 34,6 mm/31mm
- Gewicht 3.2kg
- Kleur Moonstone White

Is dit nu WEL een prima laptop voor wat wij ermee willen doen? MP-Filmpjes kijken-FB e.d.?

Ik denk dat we rond het budget van 500 niet veel meer krijgen qua snelheid en beeldkwaliteit, of zijn er echt nog GROTE verschillen te halen als we een kleiner beeldscherm kiezen of een 17 inch in een andere kleur?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2014 21:05 ]

• Barts14
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-11 19:04
Voor wat jij ermee wil doen is dit zeker prima. Vooralsnog zou ik nooit voor PB gaan, maar als witte 17,3 inch laptop is dit (denk ik) wel de beste. Ja, je zou meer kunnen krijgen (videokaart, meer ram, beter scherm, beter merk) maar voor wat jij ermee wil doen is dit echt helemaal prima.

[ Voor 16% gewijzigd door Barts14 op 10-04-2014 14:11 ]

Pagina: 1