Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Wie kan mij helpen? Popcorn a-400 of Dune HD 3D?

Pagina: 1
Acties:

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:51
Tweakers,

Ik ben op zoek naar een goede mediaplayer maar helaas heb ik hier geen ervaring mee..
Tot nog toe heb ik de Popcorn A-400 en Dune HD 3D gevonden maar ik lees hier nog wel veel nagatieve reacties over. Welke van deze zouden jullie kiezen of weten jullie nog een betere?
Belangrijk is in ieder geval dat de player veel formaten ondersteund en 3D kan afspelen (het liefst op meerdere manieren). Daarnaast is het ook belangrijk dat het een beetje een gebruiksvriendelijk apparaat is. Het apparaat moet ook mijn NAS (Synology) kunnen vinden maar volgens mij is dat vrij standaard.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:29
Als ik eerlijk ben zou ik eerder overwegen om een zelfbouw htpc te nemen. Heb je veel betere ondersteuning voor formaten. Kijk eens rond bij de intel NUC. Voor de 300 euro die de A-400 kost heb je voor iets meer een intel NUC waar je veel meer mee kan icm XBMC.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:19

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Advies mag in het adviesforum. Ik verplaats je even! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:49
De NUC is inderdaad een hele goeie :). Ik heb dezelfde vraag gehad als jij, en heb toevallig ook een Synology Nas. Zie mijn topic; Beste mediastreamer van het moment

Ik heb uiteindelijk een NUC i5 4250 met 60GB SSD en 4GB geheugen gekocht. Beste aankoop ooit; maar je moet wel van een beetje software-knutselen houden :). Op de NUC zet je gewoon Openelec icm XBMC (althans, dat heb ik gedaan), maar er kan ook windows oid op.

gewoon nee.

• Shifty47
Bedankt voor jullie reacties en bedankt Michael voor het verplaatsen!

Wat ik in het draadje van Bloemstukje kan lezen is dat een NUC geen optical out heb en dat is eigenlijk wel een vereiste. Ik denk dat ik dan toch op een "gewone" mediaplayer uit kom of niet?

Daarnaast denk ik ook dat ik de makkelijkere weg in deze prefereer en de voorkeur dus uit gaat naar een werkende ou-of-the-box oplossing.

[ Voor 21% gewijzigd door Shifty47 op 06-04-2014 23:03 ]

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:26
De NUC heeft meen ik ook een fannetje, dat wil je eigenlijk niet bij een mediaspeler. Iets om even bij stil te staan.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zou zelf ook gaan voor een kleine HTPC in de form factor van de genoemde Intel NUC. Heb nu een Dune welke op zich prima werkt maar met een HTPC heb je toch een veelzijdiger en flexibeler platform. Over Popcorn Hour lees je regelmatig dat gebruikers zich eeuwige beta-testers voelen; de firmware schijnt doorgaans niet zo geweldig te zijn.

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-11 20:30
Zelf heb ik een goedkope out-of-the-box mediaspeler en dit bevalt me nog tot heden goed. HEt is de Eminemt EM7075 HD.

pricewatch: Eminent EM7075 HD media Stream

Je moet niet veel van de mediaspeler verwachten. Via USB duurt het even voordat hij me 1TB geladen heeft. Als ik het goed hebt kan je ook via je netwerk je nas benaderen, maar dat zou ik even nazoeken.

Er zit een ingebouwde functie in zodat je ook kan downloaden als je hem op het netwerk aansluit (torrents en newsservers), maar dat gebruik ik niet.

Bij mij speelt hij tot nu toe alles perfect af. ISO's, MKV's. Bluerays, etc.. Nog nergens haperingen gehad. Al lees ik wel in een andere review dat iemand wel problemen met ISO's heeft gehad.

Edit:
De mediaspeler die ik hierboven aangeef is wel van een andere orde van grote, maar dat is ook te zien aan de prijs.

[ Voor 7% gewijzigd door user_tweakers op 07-04-2014 10:14 ]

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:29
ParkOverall schreef op zondag 06 april 2014 @ 23:13:
De NUC heeft meen ik ook een fannetje, dat wil je eigenlijk niet bij een mediaspeler. Iets om even bij stil te staan.
Sorry maar dat is echt overdreven om daar de NUC voor te laten afvallen. Je hoort het apparaat echt niet. Het probleem met de meeste kant en klare spelers is de software en de ondersteuning ervan. Het lijkt de meest makkelijke oplossing out of the box, maar uiteindelijk ben je de pineut omdat je steeds zit te wachten op die ene firmwareupdate (die maar niet komt) die de boel verbeterd.

Als je geen smart-tv hebt maak je hiermee je tv dit wel. Netflix is mogelijk plus alle vormen van muziek. Maar als een optical out een vereiste is houd het inderdaad op.

• Shifty47
Bedankt voor jullie reacties. Netflix en andere apps kan ik gewoon op mn smart tv zetten. Het gaat mij vooral om het streamen vanaf mn NAS en de ondersteuning van veel formaten (waaronder 3D).

• Shifty47
Heeft er iemand nog een goede tip voor een out-of-the-box mediaplayer?

• mlguys
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-11 18:35
Hier een Dune hd mediaplayer en tevreden. Komt nog geregeld updates binnen. Enige minpunt geen full 3d ondersteuning.

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-11 16:53

Grudgie

PSN: Grudgie7

Gebruik al aantal jaren de DUne HD Max. Werkt uitstekend. Firmware wordt regelmatig geüpdatet. Hij leest alles af. Doet 3D, maar gebruik ik zelf niet. Heb aan mijn mediaspeler ook een NAS hangen waar mijn films/series opstaan. Werkt allemaal prima! :)

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-11 09:22
De dune heeft eigenlijk alles, behalve airplay:'(
De perfecte streamer die kant en klaar is, heb ik nog niet gevonden..

• Shifty47
Bedankt allemaal! De keuze is gevallen op de Dune.

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-11 09:22
Ik hoor graag je ervaringen!
Pagina: 1