Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,
Wie weet of screen mirroring een hardware matig of een softwarematige feature is?
Ik heb een galaxy tab2 10.1 (5110) op Android 4.2.
Screen mirroring staat niet bij instellingen.
Kan een upgrade naar 4.4 kitkat uitkomst bieden of mist de tablet gewoon de hardware?

Tnx
kevin

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2014 20:54 ]

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-11 19:20
Het is een combinatie van beide. Android 4.2 heeft standaard ondersteuning voor Miracast (Screen Mirroring volgens Samsung) maar met alleen software ben je er niet.

In het kort werkt Miracast als volgt: eerst wordt er via WiFi-Direct een rechtstreekse verbinding tussen je tablet en je TV opgezet. Daarna gaat je tablet het beeld van je scherm realtime in een video stream encoderen en die via de WiFi-Direct verbinding verzenden naar de TV die de video stream vervolgens decodeert een weergeeft.

Aangezien het encoderen nogal een intensieve taak is voor een mobiele CPU hebben de meeste apparaten voor die taak een speciale hardwarematige encoder aan boord om zo de CPU te ontlasten. De vraag is nu een beetje of die hardwarematige encoder in je tablet aanwezig is en krachtig genoeg is. Daarnaast is WiFi dual band min of meer een must voor Miracast om lekker te kunnen werken en voor zover ik zo snel kan zien lijkt je tablet daar niet over te beschikken.

Mijn vermoeden is dat je tablet, ondanks dat die qua software wel aan de eisen voldoet, op hardware gebied te kort schiet voor Miracast om lekker te kunnen werken. Echter kan het ook maar net zo zijn dat je tablet softwarematig en technisch wel geschikt is maar dat Samsung om andere redenen er bewust voor heeft gekozen om deze feature achterwege te laten in de hoop dat mensen een Tab 3 of nieuwer aanschaffen die wel over de Screen Mirroring/Miracast functie beschikken.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Jorick,
Dus je zegt eigenlijk, gewoon proberen kitkat installeren en proberen?

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:38
Verwijderd schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:33:
Hoi allemaal,
Wie weet of screen mirroring een hardware matig of een softwarematige feature is?
Ik heb een galaxy tab2 10.1 (5110) op Android 4.2.
Screen mirroring staat niet bij instellingen.
Kan een upgrade naar 4.4 kitkat uitkomst bieden of mist de tablet gewoon de hardware?

Tnx
kevin
Werkt niet, had vorig jaar al een discussie met Samsung hierover, samsung moet het aparaat toevoegen aan hun screen mirror software, de tab 2 ondersteund dit niet, de note serie galaxy s3 tm s5 en de nieuwe pro serie ondersteunen dit wel, weet niet of de tab 4 het zal krijgen.

(Trouwens dit is met een Samsung Tv) Mirracast zelf kan misschien wel werken op een andere tv.