Beeld vertoont sneeuw in het beeld

Pagina: 1
Acties:

• ph0b0s1989
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-01 22:39
Koningen der wijsheid,

Helaas heb ik een probleem met mijn HTPC en ik weet mij geen raad meer wat hierbij de oorzaak kan zijn. Zodra ik mijn pc opstart is er niet veel aan de hand maar in alle applicaties met 3d rendering (hier ga ik van uit) krijg ik behoorlijk wat sneeuw in het beeld. Denk hierbij aan twitch, xbmc en youtube. Het betreft een asus nvidia g210 passief gekoelde kaart maar de temperaturen zijn zelfs vrij laag te noemen en de airflow in de kast zijn goed. Daarnaast heb ik deze kaart onder garantie omgeruild bij de winkel en ik kreeg een exact dezelfde kaart terug die hetzelfde probleem vertoont. Nu ben ik de weg kwijt wat dit kan veroorzaken aangezien ik er eerst van uit ging dat het een geheugenprobleem is van de grafische kaart maar dat moet nu uitgesloten zijn. De drivers zijn meerdere keren geïnstalleerd en gedeïnstalleerd. Ook krijg ik sporadisch een blue screen omdat de grafische drivers niet juist communiceren volgens de computer.

De graka word gebruikt icm een intel c2d e6600 en asus P5 moederbord. Wat is de kans dat het probleem in het moederbord of in de processor zit? of heeft iemand een idee hoe dit is op te lossen?