Toon posts:

Zoude deze componenten goed samen werken ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam vandaag tegen zo iets dat als je wil dat je videokaart in PCIe gen 3.0 wil werken heb je een processor met Ivy bridge nodig en hier kwam ik een probleem aan of zou deze componenten goed samen werken

Mijn componenten:
Videokaart: Asus GeForce GTX 760 DCII OC 2GB
Moederbord: B75A-G43 Gaming
Processor: Intel i7 2600k

Mijn processor heeft PCIe gen 2.0 en ik heb nu op die moment nog thuis de videokaart staan die is nog niet aangesloten en ik wou bovengenoemde moederbord kopen.
De moederbord is PCIe gen 3.0 en de videokaart is ook PCie gen 3.0 zou dan dat wel goed werken met mijn processor.

Ik weet dat als mijn videokaart PCIe 3.0 heeft en ik bijv zo als nu een moederbord met PCIe gen 2.0 dat de performance zouden lager zijn ongeveer 1/2 % dan in PCIe gen 3.0

En wat valt me nog op dat hier: pricewatch: MSI B75A-G43 Gaming staat dat de moederbord PCIe x16 gen 3.0 en gen 2.0 heef en hier : http://www.msi.com/product/mb/B75AG43_GAMING.html#overview staat allen PCIe x16 gen 3.0 staat

Zou iemand me hier helpen er mee om uit te komen ik ben pas 16 en ik ben niet zo goed in de PC's

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51
Met een 760 biedt pcie3 geen enkel voordeel ten opzichte van pcie2.
Zelfs met een 780ti of 290x zie je amper verschil met benchmarks en in de praktijk met gamen dus helemaal niet.

Veel (budget) moederborden hebben nog beide pcie3 (als main slot voor bv de videokaart) en eronder pcie2 (voor andere insteekkaarten), de snelheid van pcie3 is simpelweg nog niet nodig.

Verwijderd

Topicstarter
maar weet je misschien of als ik moederbord 3.0 heeft en ook videokaart dan zou ik geen problemen krijgen met mijn processor dat er niks zou kapot gaan of zo

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:18

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:13:
maar weet je misschien of als ik moederbord 3.0 heeft en ook videokaart dan zou ik geen problemen krijgen met mijn processor dat er niks zou kapot gaan of zo
http://www.nti.nl/talen/nederlands/

Verwijderd

Topicstarter
yy ik woon 3 jaar in nederland zit pas nu op vmbo dus verwacht niet dat ik erg goed kan Nederlands

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ik heb echt geen flauw idee wat je daar bedoelt, probeer het anders in het engels als dat je beter afgaat.

Of beter nog, stop het is in google vertalen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vertaal niet met googl

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ik neem aan dat je een andere taal wel kan?
Stop dat eens in google vertalen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik vertaal niet in googl echt

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-02 16:12
Hij bedoelt dat je het juist wel moet gebruiken :)

Verwijderd

Topicstarter
Ow okee dan doe ik dat :)

Verwijderd

Topicstarter
Jesli mam plyte głowna ktora wspiera PCIe x16 gen 3.0 i taka sama karte graficzna ktora tez wspiera PCIe x16 gen 3.0 lecz moj processor wspiera PCIe x16 gen 2.0 nie bedzie zadnych klopotow ani nic sie nie zepsuje i czy bedzie to z soba wspolpracowac dobrze

Verwijderd

Het is gewoon compatible en kan zonder problemen met jouw apparatuur samen werken.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zou alleen geen b75 bordje kopen voor een i7 2600k, maar een z68/z77 bordje kun je ook nog een beetje overclocken. Als je al een z68/z77 moederbord hebt, hoef je geen nieuw bord te kopen, omdat pci 2.0 capatitabel met pci 3.0 is en dus zonder gevaar door elkaar gebruikt kan worden.

Verwijderd

Topicstarter
Okee bedankt :)

• Thomg

Thomg

Aww yiss

hoi1234 schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:28:
Ik zou alleen geen b75 bordje kopen voor een i7 2600k, maar een z68/z77 bordje kun je ook nog een beetje overclocken. Als je al een z68/z77 moederbord hebt, hoef je geen nieuw bord te kopen, omdat pci 2.0 capatitabel met pci 3.0 is en dus zonder gevaar door elkaar gebruikt kan worden.
Dan moet TS hier ook gebruik van maken, anders kan die het geld net zo goed weer in de zak steken.

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10-2025
lekker flauw bezig jongens.. kom op zeg.

ontopic:
je hebt geen pci 3.0 nodig. die videokaart die jij gebruikt gaat prima werken op een pci 2.0. en hij zal prima werken op een pci 3.0. dus maakt beide keren niets uit!

het verschil tussen pci 3.0 en 2.0 is de bandbreedte, maar de videokaart die jij gebruikt gaat pci 2.0 nooit vol trekken. dus zal hij hier prima op werken.

gametag: estruqiarixs

Verwijderd

Topicstarter
En nog zo vraag over welk zou ik moeten kopen welk is dan beter ?

MSI Z77A-G41 pricewatch: MSI Z77A-G41

MSI Z77A-G43 pricewatch: MSI Z77A-G43

MSI Z77A-G45 pricewatch: MSI Z77A-G45

MSI ZH77A-G43 pricewatch: MSI ZH77A-G43

Die zijn in mijn budget welke zou dan het best zijn ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2014 21:42 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ze zouden allemaal werken.

Kijk gewoon naar wat voor extraatjes je krijgt en of je die waard vind.

De H77 ondersteunt trouwens geen OC.

[ Voor 16% gewijzigd door Thomg op 06-04-2014 21:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap deze niet zo goed waar door staat bij MSI Z77A-G43: Bijzonderheden 1x PCI-e x16 slot draait maximaal x4
en bij MSI Z77A-G45: Bijzonderheden PCI_E7 supports up to PCIe 2.0 x4 speed

wat bedoelen ze mee dat bijv PCI-e x16 slot draait maximaal x4 ?

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10-2025
Verwijderd schreef op zondag 06 april 2014 @ 21:49:
Ik snap deze niet zo goed waar door staat bij MSI Z77A-G43: Bijzonderheden 1x PCI-e x16 slot draait maximaal x4
en bij MSI Z77A-G45: Bijzonderheden PCI_E7 supports up to PCIe 2.0 x4 speed

wat bedoelen ze mee dat bijv PCI-e x16 slot draait maximaal x4 ?
als jij voor de g43 gaat zit je altijd goed. de x16 betekend dat deze de volledig beschikbare bandbreedte geeft en x4 betekend dat deze dat niet doet. maar er zitten meer poorten op dus hier heb je geen last van als je maar 1 videokaart gebruikt.
als je de g43 koopt kun je gewoon je videokaart in het bovenste blauwe slot steken, dit is ook nog eens de PCIe 3.0

gametag: estruqiarixs

Verwijderd

Topicstarter
Okee dan kies ik gewoon voor G43 bedankt iedereen voor hulp

Verwijderd

Topicstarter
nog een klein vraagje welk zou beter werken en ook beter zij ?

Z77A-G43: http://nl.msi.com/product/mb/Z77AG43.html
of
B75A-G43: http://nl.msi.com/product/mb/B75AG43.html

Verwijderd

Z77 kan je mee overklokken, aangezien je een 2600k hebt.
De B75 kan dat niet.

Verder zal het vrij weinig uitmaken.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

De eerste.

Verwijderd

Topicstarter
Okee dan koop ik gewoon Z77

En ook nog zo vraag want bij CD Rom land in breda : https://www.cdromland.nl/product/161664/ staat Geheugen slots: 4x DIMM en ik heb DDR3 en alleen bij CD Rom land staat DIMM als ik kijk op winkels welke staan bij pricewatch zoe dan mijn DDR3 werken in DIMM

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2014 18:58 ]

Pagina: 1