Moeilijke 50x50 FAN voor Slot-1 proc :(

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-08 15:19
Hi there....

Ik ben vanmiddag zo'n 2 uur in de stad geweest, kei veel zaken af gegaan, op zoek naar een 50x50 mm fan met RPM-uitlezing (3-pin conn. op mobo).

NIEMAND had ze..... bij een-of-ander klein rommel-zaakje heb ik er dan eentje gevonden, voor Fl 7,50 is dat niet veel, dus gelijk genomen. Kwaliteit moet nog blijken.

Ik ben geweest bij:
Memo, PC-Speed, Vobis, Display-Electronica en niemand had ze. Ze hebben wel coolers maar die hebben (vrijwel) allemaal een 60x60 FAN er op zitten :? :? is dat nieuwe standaard of zow?

Doel van mijn topic:

Zijn er geen 50x50 mm fans meer verkrijgbaar of zow? Waar moet dat heen met de PC wereld, er zijn nog ontelbaar PC's bij mensen thuis werkend waar alleen losse 50x50 mm FANs in zitten, die kun je als het nodig is (zoals nu bij mij) niet eens meer vervangen !?!? :?

En voor een simpel fannetje ga ik ze niet ergens bestellen waar alleen al de verzendkosten hoger zijn dan de fan zelf :(

Verwijderd

Waarom gebruik je dan geen 60x60 fan.
Past dat niet ofzo?

• Knightwolf
Op zaterdag 09 juni 2001 14:52 schreef ureal het volgende:
Waarom gebruik je dan geen 60x60 fan.
Past dat niet ofzo?
Nee |:( anders moet ik niet perse een 50x50 hebben.

Ik gebruik hem trouwens niet voor m'n CPU zelf, die fan is gelukkig nog goed.

Ik heb op m'n Viper 770 een CPU-fan die ik nog over had, op het koelblokje van m'n videokaart geschroefd, en die past al amper (Fan aan de grote kant).
Die moet nu nodig vervangen worden, aangezien die nu errug rammelt en niet veel hoger dan zo'n 2800 rpm komt, terwijl dat altijd tussen de 4000 en 5000 was

• AlexAuto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:42

AlexAuto

Parttime Tweaker

Op zaterdag 09 juni 2001 14:49 schreef Knightwolf het volgende:
Memo, PC-Speed, Vobis, Display-Electronica en niemand had ze.
Dat zeggen ze wel, maar die hebben ze weldegelijk! Alleen, die worden gebruikt voor het inbouwen van de pc's en niet voor losse verkoop.
Probeer eens bij een kleine computerhandel of een speciaalzaak.

Ik heb ook een los koelblokje met fan (50x50mm) kunnen kopen bij zo'n kleine computerzaak. Alleen die fan maakt een tering herrie: teveel speling :( .

* AlexAuto heeft koppijn van die fan gekregen :(

• Knightwolf
Op zaterdag 09 juni 2001 14:57 schreef AlexAuto het volgende:
* AlexAuto heeft koppijn van die fan gekregen :(
Jah, ik heb ook koppijn en buikpijn gekregen van al dat rondhangen voor niks :(

Verwijderd

Je zou eens kunnen kijken op www.conrad.nl
De verzendkosten zijn hier heel laag.

Wil een chipset koelertje dan niet?

Ik heb hier trouwens nog een 486dx2 koelertje liggen. Volgens mij past die ook wel.

• Knightwolf
Op zaterdag 09 juni 2001 15:00 schreef ureal het volgende:
Je zou eens kunnen kijken op www.conrad.nl
De verzendkosten zijn hier heel laag.

Wil een chipset koelertje dan niet?

Ik heb hier trouwens nog een 486dx2 koelertje liggen. Volgens mij past die ook wel.
Ik heb er graag een met RPM-uitlezing, en ik dacht niet dat chipset-coolers die hebben ;)

Conrad ken ik, ben ik ook klant van >:) maar ik ga liever niet bestellen (ook weer week wachten bij Conrad-bestelling) als ik ze hier in de stad kan krijgen he. Ik wil dat ding zo gauw mogelijk vervangen, begint nodig te worden.

• Knightwolf
FF DUIDELIJK :

Ik HEB er dus al een he!!

Alleen vraag ik me af waarom het zo MOEILIJK is daar nog aan te komen ( :r )

• Knightwolf
Echt IDIOTEN lopen er daar bij PC-Speed en Memo rond zeg, en die eikel bij Vobis was ook niet erg vriendelijk.

Bij PC-speed was het wel heel erg:
Ik vraag dus naar een 50x50 mm fan met RPM-uitlezing (ik noemde SLOT-1 als voorbeeld) en die vent kwam FF later met een Titan Silver-ORB aan zetten (!!!! :? :? :? ) Wat een halve zool zeg :P

En die vent bij Vobis en ook die bij Memo konden zo op het blote oog niet zien of het 60x60 of 50x50 was |:( damn het verschil tussen 50x50 en 60x60 zie je toch wel |:(

Verwijderd

De koelings opbrengst zal wel te laag zijn en daarom hebben ze nu 60x60 en grotere fans.
Deze hoeven minder snel te draaien voor een gelijke opbrengst.
Dat betekent dus dat deze in principe minder lawaai maken.

• Knightwolf
Ik denk het ook, maar er zijn zoals ik al zei meer dan zat CPU-fans van 50x50 werkend die ooit ook eens vervangen moeten worden. Zou betekenen dat je die niet eens meer zou kunnen vervangen zogauw dat nodig is :(

Maargoed, kheb die fan die ik voor 7 en een halve piek op de kop getikt heb zojuist FF vervangen, nou nou nou wat een verschil, dees draait nu ook weer zo'n 5100 rpm :) dus goeie keus geweest. Maarja voor hoe lang? Ding zat op een oud koelblokje dat ze waarschijnlijk ergens vanaf gerukt hebben :P ach boeie, voor die 7,5 piek is dat niet interessant.

Verwijderd

Heb hier nog 4 50x50 mm fans liggen en bij de elektronica winkel in Goes liggen er nog genoeg en dat zijn Sunon fans(zit er nou 1tje op m'n tnt2.

• Knightwolf
Zijn die 4 van jou ook met 3e draad voor RPM-uitlezing, speciaal voor Mobo's ? Anders vink ut zowiezo niet interessant. Maar kheb mijne er dus op zitten, ben benieuwd hoe lang die het uithoudt voorie ook herrie gaat maken ;)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
nerdzzz.nl

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op zaterdag 09 juni 2001 14:56 schreef Knightwolf het volgende:

[..]

Nee |:( anders moet ik niet perse een 50x50 hebben.

Ik gebruik hem trouwens niet voor m'n CPU zelf, die fan is gelukkig nog goed.

Ik heb op m'n Viper 770 een CPU-fan die ik nog over had, op het koelblokje van m'n videokaart geschroefd, en die past al amper (Fan aan de grote kant).
Die moet nu nodig vervangen worden, aangezien die nu errug rammelt en niet veel hoger dan zo'n 2800 rpm komt, terwijl dat altijd tussen de 4000 en 5000 was
Ik had anders op de hccbeurs nog genoeg van die dingen gezien hoor ! standaard 486 koelertjes met fan. Jee wat was het toen anders hé? alleen klein fannetje en koelvinnetjes van 2mm hoog :* :D

EDIT: zorry mét RPM meting duzz :) hmm.

• Knightwolf
Op zaterdag 09 juni 2001 18:22 schreef FerryHeibrink het volgende:
EDIT: zorry mét RPM meting duzz :) hmm.
Jah, zoiets, ik heb het dus over de latere Pentium-1 series processors (socket-7), en begin PII-series..... SLOT-1 natuurlijk

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op zaterdag 09 juni 2001 21:02 schreef Knightwolf het volgende:

[..]

Jah, zoiets, ik heb het dus over de latere Pentium-1 series processors (socket-7), en begin PII-series..... SLOT-1 natuurlijk
'k was pas bij de display in zwolle en daar lagen er zat, ook met rpm en bij fakkert ook dus overal makkelijk te verkrijgen.
Pagina: 1