Files corrupted na toevoeging en verplaatsing partitie

Pagina: 1
Acties:

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-12-2025
Nadat ik een OS partitie heb toegevoegd aan een schijf zijn veel bestanden van de andere partitie onleesbaar geworden. Er is een OS partitie vooraan gezet en de data partitie is dus naar achteren geschoven.
De bestanden zijn nog gewoon vindbaar maar sommige zijn onleesbaar geworden, of gedeeltelijk onleesbaar zoals foto`s met grijze vlakken erdoorheen.
Iemand enig idee hoe ik mijn bestanden kan repareren?

Verwijderd

Hoe heb je de partitie toegevoegd? Welk OS?

Je hebt een partitie verplaatst? Dat kan niet altijd, en is risicovol. Partition Magic bijvoorbeeld gaat niet altijd goed, is mijn ervaring. Daarom moet je backups hebben. Je kunt wel risicoloos een NTFS-partitie binnen Windows verkleinen of vergroten, maar verplaatsen is niet officiëel supported.

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik heb de partitie onder Windows XP aangemaakt, met Partition Magic en vervolgens Windows 8 op de nieuwe OS partitie geïnstalleerd.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:18

Fiber

Beaches are for storming.

Je back-up terug plaatsen...?

[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 06-04-2014 19:55 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:04
Dit soort operaties zijn zeer ingrijpend en mag je enkel uitvoeren met een back-up van je gegevens.

Je kunt er wat file-recovery programma's op los laten, de ene is beter dan de andere, maar je moet erg veel geluk hebben denk ik.