Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 18:46
Beste Tweakers,

ik ben al 9 maanden in bezit van een Samsung 840 basic (met windows 7 ultimate 64bit),
aangezien deze vol zit heb ik besloten er een 2e SSD bij te plaatsen, en mijn keuze is gewoon op de Crucial M500 240GB gezien de relatief lage prijs (~€99).

Echter heb ik problemen gekregen bij het aanmaken van een partitie.
Via "compmgmt.msc" -> Disk Management wilde ik een partitie aanmaken.

Echter kreeg ik gelijk een BSOD:
Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/5l7g4wv55/IMAG1705.jpg

De 2e keer lukte het wel, alleen toen de partitie aangemaakt was kreeg ik gelijk deze error, en de lijst vernieuwe helpt niet, en als ik een letter wilt assignen krijg ik dezelfde error.
Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/j8h8bsiyn/error2.jpg

Het rare is dat ik via HDTune wel gewoon een read benchmark kan draaien, maar hij staat dus niet naast me //:C schijf in explorer..?
Zou dit softwarematig kunnen zijn? Mijn moederbord is een Asus ROG Maximus VI Hero

[ Voor 10% gewijzigd door Santee op 06-04-2014 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 21:55
Wissel ze eens om. Je hangt nu de nieuwe schijf als eerste schijf in het systeem. Zodra hij gepartitioneerd is, ziet de bootloader daarom je nieuwe schijf als device 0.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Hij laat geen filesystem zien bij Disk 0, weet je zeker dat het formateren goed gegaan is? Hm.. hij laat bovenaan een zien dat er een fat32 partitie aanwezig is, waarom heb je voor fat32 gekozen? En heb je al opnieuw opgestart zoals geadviseerd?

[ Voor 28% gewijzigd door revertive op 06-04-2014 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
revertive schreef op zondag 06 april 2014 @ 16:36:
Hij laat geen filesystem zien bij Disk 0, weet je zeker dat het formateren goed gegaan is? En heb je al opnieuw opgestart zoals geadviseerd?
Dat is dus het probleem :P De partitie aan maken gaat sowieso fout, want hij is ook niet zichtbaar. En ja, ik heb al meerdere keren opnieuw opgestart.
En die FACT32 is mijn mobiel die aan de pc verbonden zat. Voor de duidelijkheid "Disk 0" is de Crucial schijf die ik erbij heb gezet.
StevenK schreef op zondag 06 april 2014 @ 16:31:
Wissel ze eens om. Je hangt nu de nieuwe schijf als eerste schijf in het systeem. Zodra hij gepartitioneerd is, ziet de bootloader daarom je nieuwe schijf als device 0.
Gewoon de sata kabels omwisselen? Beetje jammer dat ze onder me grafische kaart verstopt zitten xD is weer gedoe, maar zal het proberen

[ Voor 41% gewijzigd door Santee op 06-04-2014 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Oke er is dus geen filesytem aanwezig, controlleer of de schijf goed is aangesloten, somige sata kabels laten makkelijk los als je de kabels ergens achter probeerd te stoppen.

Je zou ook nog kunnen proberen om de schijf te formateren met een Linux livecd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Klein kickje, heb dit even tijdje laten rusten, zo hard had ik de opslagruimte ook niet nodig :9
Ik heb even de sata kabel in een andere poort gedaan, nu staat de schijf gelijk als D schijf naast me C schijf, maar moest ik hem nog wel formatten, nou net op 2 manieren in windows geprobeerd, en beide geven een BSOD :S
Ik ga nu wel je Linux livecd proberen.

/edit
Fix gevonden na wat googlewerk :S Blijkbaar is Crucial+Bios Asus software de boosdoener, na deinstallen van Intel RST format hij gewoon en wordt hij herkend, oftewel, opgelost! :D

Thx guys

[ Voor 21% gewijzigd door Santee op 27-05-2014 11:21 ]

Pagina: 1