HTPC upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Diecke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-04 22:00
Hallo,

Ik heb een nieuw tv meubel en nu past mijn oude HTPC hier niet meer in (pricewatch: Thermaltake DH101).
Dus wil ik deze vervangen door een pricewatch: MS-Tech MC-1200.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Het wordt een HTPC, welke onder het tv in het tv-meubel (in zicht) wordt geplaatst.
Hij wordt aangesloten op pricewatch: Pioneer VSX-S510 Zwart dus doorgifte van hoge kwaliteit audio is gewenst (via hdmi)
Er komt XBMC op te staan, welke vloeiend films moet kunnen afspelen in 1080p.

Wat mag het systeem gaan kosten?
~€200-€250 (incl case) (maar hoe lager hoe beter natuurlijk)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
- pricewatch: AMD Phenom II X4 840 Boxed,
- pricewatch: Samsung 840 series 120GB,
- 4gb werkgeheugen (2x2gb)
- Dvd speler. (misschien vervang ik deze later nog).

Verder heb ik een NAS voor opslag.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
-De case (pricewatch: MS-Tech MC-1200).
-Moederbord.
-CPU koeler (beperkte hoogte)
-Extra fans? (las dat de psu veel geluid maakt)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Zo stil mogelijk.

• janssen.dj
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-03-2025
Je kunt ook een externe voeding gebruiken (laptop voeding).

Je kunt in pricewatch een fan zoeken die laag is.

• janssen.dj
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-03-2025
Mijn build met extra fan en externe voeding
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A6-3500 Boxed€ 33,-€ 33,-
1ASRock AMD A75 A75M-ITX€ 0,-€ 0,-
1Seagate Momentus XT ST750LX003, 750GB€ 0,-€ 0,-
1Streacom F7C€ 73,-€ 73,-
1Merkloos 4-pins 5.25" Molex -> 4-pins ATX 12V verloop (35cm)€ 0,-€ 0,-
1Noctua NF-R8-1800 , 80mm€ 13,43€ 13,43
1G.Skill F3-12800CL9D-4GBNQ€ 36,90€ 36,90
1Mini-box picoPSU 120 + 80W Adapter Power Kit€ 69,95€ 69,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 226,28

• Sp3dy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-04 18:03
Nette op, kan ik van de 2 berichten erna nou niet echt zeggen... Het geheugen wat je hebt, is dat ddr2 of ddr3 en op wat voor een snelheid? Als ik goed heb gekeken ondersteund je processor ddr2 en ddr3 geheugen op max 667 mhz. Al een naar (passief gekoelde) cpu onbordsetjes gekeken? Zeer goedkoop en ook nog eens een laag verbruik.

Bijvoorbeeld de:
pricewatch: Gigabyte GA-J1800N-D2H

[ Voor 0% gewijzigd door Sp3dy op 06-04-2014 22:45 . Reden: typo ]

• Diecke
janssen.dj schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:06:
Je kunt ook een externe voeding gebruiken (laptop voeding).

Je kunt in pricewatch een fan zoeken die laag is.
Ik wil eerst proberen met de bijgeleverde voeding, en als dit echt veel te veel lawaai maakt kan ik nog altijd evt. vervangen
janssen.dj schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:08:
Mijn build met extra fan en externe voeding
[...]
Zoals gezegd, wil ik het liefst bepaalde hardware hergebruiken en de case staat vast. (Deze is ongeveer van dezelfde afmeting en stijl als mijn versterker.)
nico-1 schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:44:
Nette op, kan ik van de 2 berichten erna nou niet echt zeggen... Het geheugen wat je hebt, is dat ddr2 of ddr3 en op wat voor een snelheid? Als ik goed heb gekeken ondersteund je processor ddr2 en ddr3 geheugen op max 667 mhz. Al een naar (passief gekoelde) cpu onbordsetjes gekeken? Zeer goedkoop en ook nog eens een laag verbruik.

Bijvoorbeeld de:
pricewatch: Gigabyte GA-J1800N-D2H
Daar heb ik nog niet echt naar gekeken, maar ik denk dat de processor die ik nog heb iets meer power heeft dan deze onboard chips, of valt dat mee?

Het geheugen wat ik nog heb (en wat uit mijn vorige htpc kwam icm de processor) is 2 keer de pricewatch: Team Group TVD32048M1333C9

Echter heb ik ook nog pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU teruggevonden, gaat deze ook werken?

Heb zelf even wat rondgezocht en kom op dit lijstje uit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-78LMT-USB3€ 48,39€ 48,39
1MS-Tech MC-1200€ 90,20€ 90,20
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 31,40€ 31,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 169,99

Dus een Moederbord met HDMI, ATI Radeon HD 3000 graphics en 1GB Ethernet.
Een stille lage processorkoeler
En de case natuurlijk.

Iemand hier nog op of aanmerkingen bij?

ps. Heb net gemailt naar SiComputer of deze koeler op dit moederbord past.

[ Voor 0% gewijzigd door Diecke op 07-04-2014 10:52 . Reden: typo ]

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Ten eerste koop die behuizing niet. De voeding die MS-tech bij hun kast levert is van slechte kwaliteit. Beter is om als alternatief de pricewatch: Epsilon EC-HTPC-1 behuizing te nemen (zelfde behuizing, maar dan zonder voeding) en een losse pricewatch: Seasonic SS-300SFD Active PFC of pricewatch: be quiet! SFX Power 2 300W erbij. Totaalprijs is niet eens zo verschillend en je hebt een voeding van een veel betere kwaliteit.

Daarnaast heb je nu een wat oudere Phenom X4 CPU. Dit is een vrij krachtige CPU voor HTPC gebruik. CPU kracht die je waarschijnlijk nooit gaat gebruiken (iig niet bij HTPC taken). Wat je aan de ene kant kan doen is de oude CPU hergebruiken door een nieuw moederbord te kopen (die in je lijstje gaat passen, ook met de koeler). Echter wat je dan krijgt is een HTPC met vrij veel ongebruikte CPU kracht en een vrij zwakke GPU. En dan heb ik het nog niet over het verbruik (en indirect warmteproductie/geluidsproductie).

Wat ik in jouw geval zou adviseren is om te gaan voor een nieuwe APU. Zo krijg je een veel meer gebalanceerd systeem. pricewatch: ASRock FM2A88M Extreme4+ retail plus pricewatch: AMD A6-6400K Boxed Hiermee heb je ook de mogelijkheid om HD audio naar je receiver te bitstreamen. Dit is ietsje duurder, maar heeft ter compensatie dat je het moederbord + CPU kan verkopen voor een paar tientjes. Het interne geheugen die je hierboven noemt kun je hergebruiken.

De big shuriken is een prima koeler voor low profile kasten.

• Diecke
jaapsander schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:52:
Ten eerste koop die behuizing niet. De voeding die MS-tech bij hun kast levert is van slechte kwaliteit. Beter is om als alternatief de pricewatch: Epsilon EC-HTPC-1 behuizing te nemen (zelfde behuizing, maar dan zonder voeding) en een losse pricewatch: Seasonic SS-300SFD Active PFC of pricewatch: be quiet! SFX Power 2 300W erbij. Totaalprijs is niet eens zo verschillend en je hebt een voeding van een veel betere kwaliteit.

Daarnaast heb je nu een wat oudere Phenom X4 CPU. Dit is een vrij krachtige CPU voor HTPC gebruik. CPU kracht die je waarschijnlijk nooit gaat gebruiken (iig niet bij HTPC taken). Wat je aan de ene kant kan doen is de oude CPU hergebruiken door een nieuw moederbord te kopen (die in je lijstje gaat passen, ook met de koeler). Echter wat je dan krijgt is een HTPC met vrij veel ongebruikte CPU kracht en een vrij zwakke GPU. En dan heb ik het nog niet over het verbruik (en indirect warmteproductie/geluidsproductie).

Wat ik in jouw geval zou adviseren is om te gaan voor een nieuwe APU. Zo krijg je een veel meer gebalanceerd systeem. pricewatch: ASRock FM2A88M Extreme4+ retail plus pricewatch: AMD A6-6400K Boxed Hiermee heb je ook de mogelijkheid om HD audio naar je receiver te bitstreamen. Dit is ietsje duurder, maar heeft ter compensatie dat je het moederbord + CPU kan verkopen voor een paar tientjes. Het interne geheugen die je hierboven noemt kun je hergebruiken.

De big shuriken is een prima koeler voor low profile kasten.
Dank voor je tips.
Dan kom ik uit op het volgende lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A6-6400K Boxed€ 50,50€ 50,50
1ASRock FM2A88M Extreme4+ retail€ 50,97€ 50,97
1Epsilon EC-HTPC-1€ 48,90€ 48,90
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 31,40€ 31,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 181,77

Als ik de voeding niet meereken. Die wordt gedoneerd uit mijn desktop pc (pricewatch: be quiet! SFX Power 350 Watt) waar een iets zwaarder in zal komen later.

Zie ik nog iets over het hoofd?
Pagina: 1