Sleutels+Scooter gejat, kunnen dieven adres achterhalen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382378

Topicstarter
Hey,

Mijn scooter is reeds gestolen omdat ik om een of andere manier mijn sleutels erop heb laten zitten.
Nu zitten er ook mijn huis adres sleutels aan etc, nu vraag ik mij af, kan iemand achter de gegevens van mijn adres komen door alleen het kenteken te gebruiken? Ik heb geen idee wie 'm gejat heeft, maar laten we er vanuit gaan dat ie bijv mijn voor + achternaam + kenteken weet.

What are my odds and what should I do besides aangifte doen van diefstal.
Ik heb een diefstal verzekering maar die is niet van toepassing in dit geval.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Niet onmogelijk, maar makkelijk kan het ook niet. Zie bijvoorbeeld http://auto-en-vervoer.in...achterhalen-mogelijk.html

Zou me dáár iig geen al te grote zorgen om maken, zolang je adres niet ergens expliciet op stond althans (label aan een sleutel oid).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:40

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Sowieso je sloten vervangen, en wel zo snel mogelijk. Genoeg bouwmarkten welke nu geopend zijn. Wellicht is dat op dit moment wat overkill als je inderdaad je adres niet ergens vermeld hebt, maar ik zou het ook zeker niet afwachten.

Edit: stel dat ze het op korte termijn achterhalen en ze halen je huis leeg, weet ik ook niet zeker wat je verzekering doet. Ik kan me voorstellen dat ze het (proberen te) gooien op nalatigheid van het vervangen van je sloten nadat onder andere je huissleutel gestolen is. En stel dat je ze terugkrijgt; wie zegt dat de sleutels niet gekopiëerd zijn?

[ Voor 43% gewijzigd door Bastiaan op 06-04-2014 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik zou de sloten van je woning vervangen. Al is het maar om geruster te zitten. Als je de cylinders los uit de sloten kan halen zijn ze zo te vervangen. Dan kost het niet al te veel werk. En het kan je potentieel een hoop ellende en onveilige gevoelens schelen.

Verder kan je hoogstens aangifte doen van diefstal van je scooter. Mogelijk dat de politie deze nog kan terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249065

Ik zou zelf zoals hierboven aangegegeven de cylinders van de sloten van je woning vervangen.
In principe is het aan enkele overheidsdiensten (o.a. Politie) voorbehouden om Naam.Adres.Woonplaats. gegevens op basis van een kenteken op te vragen.
Verzekeraars en dealers van voertuigen hebben ook een database waarin eigenlijk meer staat dan wenselijk is.
Better safe than sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:15
Nee, normaal kan alleen tenaamgestelde (jij dus) en autoriteiten (politie en nog een heel klein groepje) de bijbehorende N.A.W. gegevens opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:09

orf

Maar het hoeft natuurlijk niet via het kenteken te gaan. Misschien heeft de dief je wel eens bij je huis gezien. Misschien kent hij iemand die jouw scooter herkent. Misschien gaat hij actief op zoek naar je huis. Ik zou geen risico willen lopen en de cilinders vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mount
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:14
Zat je groene kaart ook bij je kentekenpapieren of een deel 1B? Sommige mensen laten dit bij de scooter, en daarop staat dus wel gewoon je volledige NAW. Succes met het vervangen van sloten iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-06 20:45
MountMan schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:43:
Zat je groene kaart ook bij je kentekenpapieren of een deel 1B? Sommige mensen laten dit bij de scooter, en daarop staat dus wel gewoon je volledige NAW. Succes met het vervangen van sloten iig.
Ik denk wel meer dan sommigen.
De ene helft laat ze in de auto/scooter liggen en de andere helft heeft ze nooit bij.
Die dingen zijn te groot voor in een portemonnee en je moet ze eigenlijk wel altijd bij hebben.

Gelukkig zijn de nieuwe in de vorm van een pasje.

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1