Ik zoek iets simpels waarmee ik bestanden tussen verschillende PC's kan syncen, of een folder kan delen ofzoiets. Online backuppen of "opslaan in de cloud" zijn in deze context ook fancy steekwoorden geloof ik.
Maar dan iets waarbij:
Alvorens ik 10+ van die dingen installeer, iemand toevallig positieve ervaring met een oplossing die goed werkt, en in ieder geval aan punt 1 en 2 voldoet?
Maar dan iets waarbij:
- De data clientside wordt geëncrypt, zodat de hostingboer in kwestie er zelf niet bij kan. Met hostingboer bedoel ik: ofwel de aanbieder van de sync/storage/cloud/share oplossing zelf (zoals Dropbox, Sugarsync, etc), ofwel de webhoster waar ik mijn data neerzet in geval van een oplossing waarbij je zelf host (zoals ownCloud).
- Ik geen programma of service hoef te draaien die voortdurend mijn data automatisch synct (zoals Dropbox wel doet). Ik wil met een shortcut of command line ding even de boel kunnen syncen en klaar, dus zeg maar "sync on request".
- Liefst iets wat ook een history bijhoudt (zoals Dropbox ook doet).
- Een webinterface zou een leuke extra zijn, bij Dropbox werkt dit prima, maar vanwege punt 1 zou het iets moeten zijn dat de boel met JavaScript (dus clientside) en-/decrypt.
Alvorens ik 10+ van die dingen installeer, iemand toevallig positieve ervaring met een oplossing die goed werkt, en in ieder geval aan punt 1 en 2 voldoet?