[SPSS] Hulp gevraagd!

Pagina: 1
Acties:
  • 315 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 510371

Topicstarter
Hallo Tweakers!!

Ik hoop echt heel erg dat iemand mij kan helpen. Ik heb morgen een toets van Research en SPSS. We moeten een Research Report schrijven en daarbij SPSS gebruiken. We worden op beide onderdelen apart beoordeelt dus SPSS is uiteindelijk 50% van mijn cijfer.

Het grote probleem: Ik snap er echt geen drol van! Het is een herkansing, en de vorige toets heb ik echt beschamend slecht gemaakt... Voor het SPSS gedeelte had ik een 0,4 :X
Het grote probleem? Ik weet níet wanneer ik welke test moet gebruiken, welke grafieken erbij horen en hoe ik daar dan een juiste conclusie uit trek.
We hebben een oefentoets gekregen die ik dus nu aan het maken ben, maar ik loop al vast op de eerste researchquestion.
De eerste vraag luid: Is there a difference in age of the farmer for the different situations with respect to the availability of the successor.
Dus, ik neem aan dat ik hierbij het verschil moet opzoeken tussen de leeftijd van de boer en of hij/zij een opvolger heeft voor zijn bedrijf?
Ik dacht eerst aan een One Way ANOVA test, maar ik twijfel nu aan een Independent samples T-Test. Maar waarom?? Dat weet ik dus niet...

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen, eventueel via facebookchat?? Belangrijk is gewoon dat je me duidelijk uit kan leggen (liefst met een stappenplan) hoe ik nou er achter kom welke test ik moet uitvoeren enzo....

En ja, save the discussion. Ben veel te laat begonnen, I know :F

Groetjes, Marjolijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:55
Andy field, staat op de laatste pagina een boomdiagram welke toets je moet gebruiken. Anders SPSS survival manual.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 510371

Topicstarter
Andy field??

Ik ben een stapje verder. Ik heb de antwoorden erbij gepakt en het moet een oneway ANOVA zijn. Wat ook logisch in het boomdiagram staat die we hebben gekregen.

Maar nu, dan moet je een error bar maken en daarbij moet je ook een tabelletje zien te krijgen. Dat tabelletje krijg ik dus niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Toets zal wel achter de rug zijn...
Als je nog een keer herkansing moet doen:

- prima als je niet uit een huiswerkopdracht komt: tweakers helpen je graag;
- dat je een dag voor een herkansing van een vak waar je een o,4 voor haalde eens een oefentoets gaat maken is iets wat je maar met een studiebegeleider moet bespreken;

Maar dat je dan een topic op het laatste moment opent met een weinig concrete vraag en een oproep voor huiswerkbegeleiding via de chat is niet waar tweakers voor bedoeld is. Lees je de volgende keer onze huisregels?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Dit topic is gesloten.